


















Το μεσαίο SUV της Audi έφτασε στην 3η γενιά του και με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, αποτελεί αυτό που θα έλεγες safe bet. Το μόνο ασυνήθιστο, είναι ο ήπια υβριδικός κινητήρας diesel.
Ποιότητα κύλισης, αποδοτικότητα κινητήρα, επίπεδο άνεσης
Ποιότητα υλικών στο εσωτερικό, διακόπτες αφής
Πριν από περίπου 20 χρόνια, η αναδυόμενη τότε κατηγορία των SUV ξεκινούσε από τα πάνω ράφια. Η έννοια του premium ήταν στενά συνδεδεμένη με τον συγκεκριμένο τύπο αμαξώματος και τα παραδοσιακά ονόματα του χώρου, πραγματοποίησαν την είσοδό τους σε αυτή με μεγάλα και ακριβά μοντέλα.
Για την Audi η είσοδος έγινε με το Q7 το 2005, όμως ήταν το μεσαίο Q5 που ακολούθησε τρία χρόνια αργότερα, που θα την τοποθετούσε για τα καλά στον χάρτη με τα πιο εμπορικά SUV της αγοράς.
Μάλιστα η αποδοχή του από το κοινό ήταν τέτοια, που η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε μόλις το 2016 και για να είμαστε ειλικρινείς, ακόμη και σήμερα δεν φαινόταν επιτακτική η ανάγκη αντικατάστασής της.
Προφανώς όμως η Audi είχε διαφορετική άποψη και κάπως έτσι, βρισκόμαστε απέναντι στην 3η γενιά του Q5, που για την ώρα, είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες 2.0 λίτρων απόδοσης 204 ίππων, των οποίων η διαφορά είναι πως ο ένας καταναλώνει βενζίνη και ο άλλος πετρέλαιο.
Ναι, μόλις διάβασες την είδηση της ημέρας. Έχουμε Σεπτέμβριο του 2025 και μπορείς ακόμη να αγοράσεις αυτοκίνητο με κινητήρα diesel και ήπια υβριδική υποβοήθηση. Είναι αυτό που αφορά και τη συγκεκριμένη δοκιμή.
Πριν περάσουμε όμως στα τεχνικά, ας κάνουμε μια σύντομη αναφορά στα της αισθητικής. Η Audi υποστηρίζει πως το νέο Q5 είναι πιο αεροδυναμικό και δείχνει πιο σπορ από το απερχόμενο μοντέλο.
Η μάσκα singleframe έχει τοποθετηθεί πιο ψηλά και είναι μεγαλύτερη από πριν, ενώ τα πολύ πιο λεπτά φώτα LED μπροστά και η ενιαία μπάρα πίσω, συνθέτουν την εικόνα ενός επιβλητικού SUV. Που συν τοις άλλοις, έχει μεγαλώσει ελαφρώς και σε διαστάσεις.
Οι ζάντες 21 ιντσών του αυτοκινήτου δοκιμής δεν αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό και η αλήθεια είναι πως δεν εχεις πραγματικό λόγο να τις επιλέξεις, εκτός αν θέλεις να προσθέσεις έξτρα θόρυβο κύλισης πλάι σε εκείνον που έρχεται από τον κινητήρα.
Δεν μπορείς ωστόσο να αρνηθείς πως το συνολικό αισθητικό αποτέλεσμα που δημιουργούν είναι όμορφο και δένει με την γενικότερη επιθετική εικόνα του νέου Q5. Και τώρα που το είπα, μπορείς να επιλέξεις να μην υπερβείς τη διάσταση των 19 ιντσών κατά τη διαμόρφωση του μοντέλου.
Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι η ίδια που έχεις συνηθίσει να βλέπεις σε αρκετά σύγχρονα Audi. Κάτι που μεταφράζεται σε ένα μιξ οθονών, επιφανειών piano black και κάποιων μέτριας ποιότητας πλαστικών, κάτι που παραδέχονται ακόμη και τα στελέχη της εταιρείας, δίνοντας την υπόσχεση πως αυτό θα αλλάξει στα μοντέλα που θα έρθουν στο προσεχές μέλλον.
Μέχρι να έρθει όμως αυτή η μέρα, θα πρέπει να συμβιβαστείς με μία οθόνη 11,9 ιντσών που παίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, σε συνδυασμό με εκείνη για το infotainment που φτάνει τις 14,5 ίντσες.
Αν έχεις επιπλέον χρήματα να ξοδέψεις σε οθόνες, μπορείς να προσθέσεις και μία ακόμη 10,9 ιντσών μπροστά από τον συνοδηγό. Η οποία δεν εμφανίζει κάτι που δεν μπορείς να δεις στην κεντρική και θεωρητικά, ο μοναδικός λόγος για να την επιλέξεις είναι επειδή μπορείς.
Ε λοιπόν ναι, βρισκόμαστε σε αυτό το σημείο της ιστορίας, όπου οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συμφωνούν όλο και περισσότερο πως το κακό με τις οθόνες έχει παραγίνει, όπως συμβαίνει και με τους διακόπτες αφής (εκείνοι στο τιμόνι είναι με διαφορά οι πιο αντιεργονομικοί), αλλά εξακολουθούν να τα τοποθετούν κατά συρροή στα μοντέλα τους. Ακόμη κι αν ο όμιλος VW εν προκειμένω, έχει ήδη ξεκινήσει την επιστροφή των φυσικών διακοπτών.
Κατά τα άλλα, η τεχνολογία παρέχεται απλόχερα στο νέο Q5. Από τις δυνατότητες συνδεσιμότητας και το head-up display, μέχρι την ενσωμάτωση βοηθού AI και την ασύρματη φόρτιση κινητού, το μεσαίο γερμανικό SUV διαθέτει τα πάντα.
Στόχος φυσικά, η παροχή ενός υψηλού επιπέδου άνεσης στους επιβάτες του. Και μιας και ο λόγος για άνεση, οι χώροι του νέου Q5 είναι επαρκείς ανεξαρτήτως της θέσης που κάθεσαι και του αναστήματός σου.
Μια μικρή μείωση του χώρου αποσκευών κατά 30 λίτρα σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, πιθανότατα λόγω της ύπαρξης του υβριδικού συστήματος, σταματά τη μεζούρα στα 520 λίτρα όμως δεν αλλάζει τη γενικότερη εικόνα.
Στο δρόμο, το Q5 επιβεβαιώνει τον χαρακτήρα ενός μοντέλου που προορίζεται για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Μέσα στα στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού του αυτοκινήτου δοκιμής ήταν και η αερανάρτηση που μεταβάλλει την απόσταση από το εδαφος ανάλογα με τις συνθήκες.
Σε συνδυασμό με τις μεγάλες ζάντες το Q5 δείχνει να χάνει κάποιους πόντους όταν διέρχεται από εγκάρσιες ανωμαλίες, ομως σε γενικές γραμμές παραμένει άνετο και με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές.
Ο κινητήρας diesel επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά πως αποτελεί το συνολικά οικονομικότερο σύστημα κίνησης που μπορείς να επιλέξεις, καθώς μπορεί στην πόλη ένα ηλεκτρικό να είναι μακράν πιο οικονομικό, αλλά σε μικτές συνθήκες το πετρέλαιο είναι η ιδανική επιλογή. Μέχρι την απαγόρευσή του.
Ο ήχος που παράγει ο δίλιτρος του Q5 δεν κρύβει την ταυτότητά του παρά την καλή δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο ηχομόνωσης, όμως η οικονομία είναι μια παράμετρος που μπορεί να δικαιολογήσει κάποιες μικρές παραχωρήσεις.
Το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων είναι η μοναδική σου επιλογή στο νέο Q5 και η λειτουργία του, είναι σαφώς προσανατολισμένη προς την κατεύθυνση της άνεσης.
Σίγουρα η επιλογή του dynamic mode αλλάζει τις προτεραιότητες πίσω από τις αλλαγές ταχυτήτων, αλλά δεν αρκεί για να δώσει σπορ χαρακτήρα στο ογκώδες SUV. Αν ωστόσο θέλεις να πάρεις το μάξιμουμ από το κιβώτιο, καλύτερα να επιλέξεις χειροκίνητες αλλαγές μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.
Συνολικά, πρόκειται για ένα όμορφο αυτοκίνητο, με υψηλό επίπεδο άνεσης, πλούσιο εξοπλισμός και γενναίες δόσεις τεχνολογίας. Από την άλλη πλευρά, τα πολύ καλά γραφικά και η ταχύτητα απόκρισης στις εντολές, δεν φτάνουν για να αντισταθμίσουν τις εργονομικές ατέλειες και το downgrade στην ποιότητα ενός μοντέλου που θέλει να συγκαταλέγεται στις premium προτάσεις της αγοράς.
Αλλά μετά πάλι σκέφτεσαι πόσο έχει υποβαθμιστεί ποιοτικά το εσωτερικό της νέας Χ3 και λες "υπάρχουν και χειρότερα".
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo, 1.968cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 7
Κίνηση: Τετρακίνηση
Ισχύς: 204 ίπποι
Ροπή: 400 Nm
0-100 km/h: 7,4 sec
Τελική ταχύτητα: 226 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5,9 lt/100 km
μέση δοκιμής: 6,3 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.717 mm x 1.900 mm x 1.647 mm
Βάρος: 2.060 kg
Χώρος αποσκευών: 520 lt
Εκπομπές CO2: 156 g/km
Τιμή: από €71.980