Δοκιμή Omoda 5 1.6 TGDI: Ένα SUV με καλή σχέση τιμής-απόδοσης

Ο "Κώδικας Omoda" δεν ψάχνει να λύσει κάποιο μυστήριο. Είναι απλά η είσοδος μιας νέας φίρμας στην αγορά με ένα μικρομεσαίο SUV που προσπαθεί να πει τη δική του ιστορία.

Omoda 5 δοκιμή
Omoda 5 δοκιμή
Omoda 5 δοκιμή
Omoda 5 δοκιμή
Omoda 5 δοκιμή
Omoda 5 δοκιμή
Omoda 5 δοκιμή
Omoda 5 δοκιμή
Omoda 5 δοκιμή
Omoda 5 δοκιμή

"Το Omoda 5 φέρει πιστοποιητικό 5 αστέρων στα crash tests του Euro NCAP ενώ η Ελλάδα είναι 6η ευρωπαική χώρα που διατίθεται και αυτό έχει τη δική του σημασία"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Σχέδιο, λειτουργικότητα, εξοπλισμός, τιμή, εγγύηση.

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Ανθρακικό αποτύπωμα, ρύθμιση ανάρτησης, κιβώτιο.

Το Omoda 5 είναι το νέο SUV της ανερχόμενης φίρμας Omoda - Jaecoo από την Κίνα, η οποία δεν περιορίζεται απλώς στην κατασκευή αυτοκινήτων. Έχει στόχο να δημιουργήσει ένα ευρύτερο ψηφιακό και τεχνολογικό οικοσύστημα, το επονομαζόμενο "O-Universe", όπου η εμπειρία του οδηγού και του επιβάτη συνδέεται με την αισθητική, τη συνδεσιμότητα και την έξυπνη τεχνολογία.

Δεν είναι μια τυπική προσέγγιση. Είναι, ουσιαστικά, μια προσπάθεια να χτιστεί σχέση και όχι απλώς επαφή με τον χρήστη. Αυτή η φιλοσοφία αποτυπώνεται στο ίδιο το αυτοκίνητο. Το Omoda 5 στοχεύει σε ένα κοινό που θέλει να ξεχωρίζει, δήλωσε πρόσφατα στέλεχος της εταιρείας.

Διαβάστε Επίσης

Η σχεδίασή του ακολουθεί τη λογική "Art in Motion”, κάτι που στα ενδότερα της Omoda σημαίνει ροή, ένταση και δυναμισμός.

Omoda 5 δοκιμή

Είναι γεγονός ότι αυτό το μικρομεσαίο SUV έχει χαρακτήρα, με ενσωματωμένη μάσκα σε μια ευμεγέθη πρόσοψη, που περιλαμβάνει ένα μοτίβο διαμαντιών, εντυπωσιακά φώτα LED και μια σιλουέτα με έντονες γραμμές που καταλήγουν στα μετόπισθεν σε μία μεγάλη αεροτομή. Μια εικόνα που ολοκληρώνουν οι μαύρες σφυρήλατες ζάντες των 18 ιντσών.

Omoda 5 δοκιμή

Η καμπίνα είναι τεχνολογικά πλήρης, με δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών να κυριαρχούν στο ταμπλό. Το ανοιχτόχρωμο φόντο και η μικρή αντίθεση στις ενδείξεις την ημέρα θα δυσκολέψουν αρκετούς.

Θα τους αποζημιώσει, όμως, ο ambient φωτισμός με δυνατότητα επιλογής 64 χρωμάτων και το premium ηχοσύστημα της SONY με 8 ηχεία, που προσφέρει ποιοτική εμπειρία ακρόασης.

Omoda 5 δοκιμή

Με 20 συστήματα ασφάλειας

Η τεχνολογία, όμως, δεν περιορίζεται μόνο στην ψυχαγωγία. Τα συστήματα υποβοήθησης ADAS είναι τεχνολογικά εξελιγμένα και 20 στο σύνολο. Μεταξύ άλλων, προσφέρεται το αυτόματο cruise control, η αυτόματη πέδηση ανάγκης και η κάμερα 360 μοιρών.

Παρέχουν πραγματικά αυξημένη ασφάλεια, όμως, για να τα απενεργοποιήσει κάποιος, χρειάζεται πολλές και χρονοβόρες ενέργειες. Για πρώτη φορά σε λειτουργικό αυτοκινήτου διαπίστωσα ότι μετά την επιλογή σε on/off κάποιας λειτουργίας σου ζητούσε και επιβεβαίωση και με OΚ – κάτι σαν διπλή επιβεβαίωση. Γιατί μας το κάνετε αυτό;

Ελπίζω ότι σε κάποιο update του λειτουργικού θα μπορέσει να διορθωθεί αυτή η λειτουργία. Η υπερβολική ψηφιακή διαχείριση μερικές φορές γίνεται βάρος αντί για βοήθεια.

Omoda 5 δοκιμή

Η εργονομία είναι καλά σχεδιασμένη και οι χώροι αρκετά ικανοποιητικοί, για τις διαστάσεις του μοντέλου, πλην του πλάτους στο πίσω κάθισμα που ίσως δυσκολέψει τους τρεις επιβάτες σε διαδικασία ταξιδιού.

Χωρίς υβριδική τεχνολογία

Κάτω από το καπό τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Ένας βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων turbo, χωρίς υβριδική υποστήριξη, αποδίδει 147 ίππους και ροπή 275 Nm. Μαζί και ένα αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, που όμως δεν προσφέρει την δυνατότητα αλλαγής των σχέσεων.

Omoda 5 δοκιμή

Αυτό στερεί από τον οδηγό να έχει περισσότερο έλεγχο στη λειτουργία του κινητήρα ή να χρησιμοποιήσει τη στροφορμή του για επιβράδυνση. Ευτυχώς που υπάρχουν διαθέσιμα τρία default προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) που σίγουρα βοηθούν, στο μέτρο του δυνατού.

Στο sport mode το Omoda 5 απαιτεί χρόνο 10,1 δευτερολέπτων για τα 0-100 χλμ./ώρα. Το set-up της ανάρτησης έχει επίσης δύο όψεις: ενώ προσφέρει μια σταθερή αίσθηση στις στροφές, εμφανίζει μια πιο σκληρή και ξερή απόσβεση στις ανωμαλίες με δυνατή επαναφορά.

Omoda 5 δοκιμή

Θεωρητικά, η διάταξη με MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα, αρκεί η ρύθμιση να είναι σωστή. Και στο Omoda 5 φαίνεται πως χρειάζεται αναθεώρηση.

Εμπορική αποτίμηση

Το μοντέλο κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις: Comfort και Premium. Η πρώτη διαθέτει πλήρη εξοπλισμό με LED φώτα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα, Apple CarPlay - Android Auto, ασύρματη φόρτιση και αισθητήρες παρκαρίσματος.

Η Premium έχει επιπλέον κάμερα 360°, head-up display, πανοραμική ηλιοροφή, διζωνικό κλιματισμό και μερικές πολυτελείς πινελιές. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι όλα αυτά προσφέρονται σε τιμή κάτω των 30.000 ευρώ.

Η βασική έκδοση ξεκινά από τα 26.000 ευρώ ενώ η Premium τιμάται στα 28.000 ευρώ. Μάλιστα η εταιρεία προσφέρει και ένα ανταγωνιστικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα "Welcome Future" που στην περίπτωση της βασικής έκδοσης απαιτεί ελάχιστη προκαταβολή 9.750 ευρώ, με αποπληρωμή σε 60 δόσεις των 199 ευρώ συν μια τελική δόση 9.880 ευρώ.

Omoda 5 δοκιμή

Είναι επίσης και τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης που δίδονται και αποτελούν ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ειδικά για νεοσύστατες φίρμες, όπως η Omoda.

Μπορεί από πίσω της να έχει τον κολοσσό της Chery Automobile, όμως παραμένει μια εταιρεία με παρουσία μόλις 16 μηνών στην ευρωπαική αγορά και είναι σημαντικό πως διασφαλίζει στους πιθανούς πελάτες της την εύρυθμη λειτουργία του αυτοκινήτου τους με εγγύηση μεγάλης διάρκειας.

Ειδικά αν είναι συμβατικής τεχνολογίας, όπως το Omoda 5, με περισσότερα μηχανικά μέρη από ένα ηλεκτροκίνητο.

Omoda 5 δοκιμή

Συνοψίζοντας, το Omoda 5 είναι ένα SUV που προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ όσα θα περίμενε κανείς σε αυτά τα χρήματα. Έχει ενδιαφέρουσα εμφάνιση, εσωτερικό γεμάτο τεχνολογίες και πλούσιο πακέτο εξοπλισμού.

Μπορεί να κέρδισε τις ενστάσεις μας στην λειτουργία της ανάρτησης, την έλλειψη δυνατότητας αλλαγής σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο και την ευρυχωρία του πίσω καθίσματος, αλλά φαίνεται ξεκάθαρα ότι αυτό το SUV θα διεκδικήσει τον δικό του χώρο στους ελληνικούς δρόμους. Και θα το κάνει με στυλ - αν και με ολίγον παραπάνω ανθρακικό αποτύπωμα.

Omoda 5 δοκιμή

Omoda 5 1.6 TGDI

Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζίνης 1.497 cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο 7 DCT
Κίνηση: FWD
Ισχύς: 147 ίπποι
Ροπή: 275 Nm
0-100 km/h: 10,1 sec
Tελική ταχύτητα: 195 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 7 lt/100 km
μέση δοκιμής: 8,1 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4,373 mm x 1.824 mm x 1.588 mm
Μεταξόνιο: 2.610 mm
Βάρος: 1.530 kg
Χώρος αποσκευών: 370-1.149 lt
Εκπομπές CO2: 159 g/km
Τιμή: από 26.000 ευρώ

Διαβάστε Επίσης

 

 

Best of Network