











Έχει θέση οδήγησης και τιμόνι μοτοσυκλέτας αλλά ο κινητήρας προέρχεται από το Audi R8. Αυτό το μοναδικό superquad αναζητά πελάτες για να μπει σε περιορισμένη παραγωγή.
Συγγνώμη, τι στο καλό είναι αυτό; Eίναι το Engler Desat φυσικά. Περίμενε, τι εννοείς ότι δεν έχεις ακούσει ποτέ για το Engler Desat; Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2020 και κατασκευάστηκε στη Σλοβακία, ενώ ο δημιουργός του Viktor Engler δεν το περιγράφει ως supercar αλλά ως "το πρώτο superquad του κόσμου".
Του Greg Potts
Ο Viktor του προσδίδει αυτόν τον χαρακτηρισμό επειδή πρόκειται για ένα quad που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Όχι μόνο έχει το μέγεθος ενός αυτοκινήτου με ένα πλήρες αμάξωμα από ανθρακονήματα, αλλά συνάμα εφοδιάζεται από έναν κινητήρα V10 5,2 λίτρων που θεωρητικά θα πρέπει να αποδίδει 1.085 ίππους.
Ναι, αυτό είναι ένα τετράτροχο με κινητήρα V10! Βασικά πρόκειται για ένα πρωτότυπο με ατμοσφαιρική πλήρωση και "μόνο” 612 ίππους στους πίσω τροχούς, αλλά θα υπάρξει και έκδοση twin-turbo με πάνω από 1.000 ίππους. Η εταιρεία του Viktor Engler αναφέρει χρόνο 2.5'' για τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα στα 300 χλμ./ώρα. Όποιος το επιχειρήσει χρειάζεται εντατική προπόνηση σε ραχιαίους και κοιλιακούς.
Το Desat έχει μήκος σχεδόν 4,7 μέτρα, αλλά λιγότερο από ένα μέτρο ύψος. Υπάρχει χώρος για δύο άτομα στο κεντρικό κάθισμα και το τιμόνι προέρχεται από την BMW Motorrad. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο και το γκάζι ανοίγει όπως στις μοτοσυκλέτες. Ο Viktor σημειώνει επίσης ότι με πλήρη χειροκίνητα χειριστήρια, το Desat είναι προσβάσιμο και για χρήστες με κινητικά προβλήματα στα κάτω άκρα.
Τα φωτιστικά σώματα προέρχονται από Audi R8 και ως εκ τούτου μπορείτε να μαντέψετε ποιού κατασκευαστή είναι και ο κινητήρας. Ο τελευταίος είναι τοποθετημένος στη μέση και παραμένει συνδεδεμένος με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Audi, αλλά το σωληνωτό πλαίσιο είναι προφανώς κατασκευασμένο κατά παραγγελία.
Το Desat παραγωγής θα πρέπει να ζυγίζει 1.100 κιλά χάρη στην εκτεταμένη χρήση άνθρακα στο πλαίσιο - μολονότι το πρωτότυπο που οδηγήσαμε (καβαλήσαμε) διαθέτει ατσάλινο πλαίσιο και ζυγίζει ελαφρώς περισσότερο. Η διεύθυνση ελέγχεται προφανώς από ένα μοτοσυκλετιστικό τιμόνι ενώ υπάρχει αερανάρτηση για μεγαλύτερη ασφάλεια στην συμπεριφορά.
Ο Viktor αναφέρει ότι η τελική ταχύτητα θα φτάσει τα 350 χλμ/ώρα όταν τοποθετηθεί το κιτ twin-turbo και θα έχει πάνω από 1.000 ίππους, αλλά η μεγαλύτερη ταχύτητα που έχει πετύχει κάποιος με το συγκεκριμένο πρωτότυπο είναι τα 193 χλμ./ώρα. Ήταν ο δοκιμαστής του Engler, που τυγχάνει να είναι κασκαντέρ σε ταινίες δράσης.
Εμείς πάλι το οδηγήσαμε μία ημέρα πριν από την παρουσίασή του στην έκθεση αυτοκινήτων Top Marques στο Μονακό. Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να κινηθούμε στον λαβύρινθο του Μόντε Κάρλο για να φτάσουμε στους λόφους πάνω.
Το πρώτο που διαπιστώσαμε είναι πως προσελκύει αρκετή προσοχή στο Μονακό παρακαλώ όπου κυκλοφορούν μερικά από τα πιο σπάνια supercars αξίας πολλών εκατ. ευρώ. Παρόλα αυτά, κυκλοφορώντας τα κινητά με τις φωτογραφικές μηχανές "σηκώθηκαν” επιδεικτικά.
Αφού βγήκα από την πόλη, σταματάω πριν ξεκινήσω την ανάβαση στους λόφους. Με έχει κατακλύσει η αδρεναλίνη και είμαι ολίγον επιφυλακτικός. Παραδόξως, το Desat στρίβει αρκετά καλά. Μπορεί το τιμόνι να μην κόβει πολύ όμως στις φουρκέτες όλα πήγαν καλά, με υψηλά περιθώρεια πλευρικής πρόσφυσης. Γενικώς το κράτημα είναι εξαιρετικό σε τούτο το τετράτροχο.
Σε ότι αφορά την απόδοση θα ισχυριζόμουν μετά βεβαιότητας ότι δεν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω από τους 600 ίππους της ατμοσφαιρικής έκδοσης. Με τον άνεμο να σε χτυπάει αλύπητα, ο ήχος του κινητήρα σχεδόν χάνεται και δεν έχω καμία επιθυμία να πάω στο flat-out. Παρόλα αυτά, δεν είναι τόσο άβολο να το πιλοτάρεις όσο θα περίμενε κανείς και μόλις ο δρόμος αρχίσει να ανοίγει, είναι αρκετά διασκεδαστικό με έναν πολύ μοναδικό τρόπο.
Το Desat απευθύνεται σε όσους θέλουν να ξεχωρίζουν από το πλήθος, και υπάρχουν πολλοί τέτοιοι σε αυτόν τον πλανήτη, οπότε είμαστε αρκετά σίγουροι ότι υπάρχει αγορά γι' αυτό. Δεν υπάρχει καμία πληροφορία για την τιμή. Ο V10 κινητήρας της Audi δεν είναι φθηνός, οπότε υπολογίστε κάπου κοντά στο ένα εκατ. ευρώ.