


















Θέλαμε πολύ να δούμε εξερευνήσουμε τις δυνατότητες του Toyota Corolla Cross -είχαμε την τετρακίνητη έκδοση που έχει και πίσω ηλεκτροκινητήρα- και αποφασίσαμε να το οδηγήσουμε -και- στην ειδική διαδρομή των Αγίων Θεοδώρων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Μέχρι όμως να φτάσουμε εκεί έχει αρκετά χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομο. Δηλαδή το τερέν που σε μεγάλο ποσοστό θα κινηθεί ένα αυτοκίνητο όπως αυτό.
Οι 197 ίπποι του συστήματος κίνησης είναι ένα νούμερο που εξασφαλίσει ότι το γκάζι δεν του λείπει -πάντως αν δεν ξέρεις ότι έχει σχεδόν 200 ίππους δεν του φαίνεται. Μπορεί παραδοσιακά το CVT κιβώτιο να ωθεί το κινητήρα να δουλεύει ψηλά -και είναι θορυβώδης- στα kickdown αλλά αυτή είναι μια παραχώρηση την οποία θα κάνεις ούτως ή άλλως σε ένα υβριδικό Toyota. Η ηχομόνωση στην καμπίνα είναι καλή, δεν παίρνει και βραβείο όμως και όταν αυξηθούν τα χιλιόμετρα οι μεγάλοι πλευρικοί καθρέπτες λειτουργούν και ως παραγωγοί θορύβου. Είναι δυσανάλογα μεγάλοι και ίσως αυτό δείχνει ότι η Toyota παρασκέφτεται την κίνηση στην πόλη και το παρκάρισμα. Ναι, δίνουν πλούσια πληροφορία αλλά αυξάνουν τον αεροδυναμικό θόρυβο σε υψηλές ταχύτητες. Εδώ η Toyota θα όφειλε να ασχοληθεί λίγο περισσότερο με την σχεδίασή τους.
Ενώ οδηγείς οι πληροφορίες προέρχονται τόσο από την οθόνη μπροστά στον οδηγό όσο και από την κεντρική οθόνη infotainment που έχει καλό μέγεθος (10,5 ίντσες), σχετικά καλό interface αλλά φαίνεται σαν after market προϊόν καθώς ξεχωρίζει πολύ σε σχέση με το πάνω μέρος του ταμπλό και την κεντρική κονσόλα.
Σε δρόμο με -ασφάλτινες- στροφές το τετρακίνητο μοντέλο που είχαμε στη διάθεσή μας έδειξε άριστο χαρακτήρα. Ακόμα και υπο πίεση είναι υποδειγματικά σταθερό με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και πολύ προβλέψιμες αντιδράσεις στο όριο. Τα καθίσματα συνολικά έχουν καλή ποιότητα και αφρώδες υλικό που δίνει άνεση χωρίς να είναι πολύ μαλακό -γενικά τα καθίσματα είναι άνετα κυρίως χάρη στον σχεδιασμό τους και όχι το υλικό τους.
Οι χώροι επιβατών είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με το Corolla αλλά εδώ έρχεται το 2ο σημαντικό πλεονέκτημα του Corolla Cross και είναι ο όγκος του χώρου αποσκευών. Η διαφορά των 65 λίτρων ή 30 λίτρων σε σχέση με το Corolla δεν είναι αμελητέα. Τουναντίον σημαίνει ότι σου δίνει χώρο για αποσκευές για έναν ακόμα επιβάτη. Αυτό για μια οικογένεια είναι σημαντικό γιατί δυνητικά μπορεί να αποφύγει την μπαγκαζιέρα οροφής.
Και μετά μπαίνουμε στην ειδική των Αγίων Θεοδώρων, μια διαδρομή "φλαταδούρα" που είναι ιδανική για το Corolla Cross. Μην ξεχνάς την απόσταση από το έδαφος. Είναι μόλις 2,5 εκατοστά μεγαλύτερη από του Corolla και αυτό σημαίνει ότι το Corolla Cross μπορεί να σε ψήνει για off road όχημα αλλά στην ουσία δεν είναι. Βγάζοντας το σύστημα ευστάθειας αρχίζεις το παιχνίδι και είναι αλήθεια ότι εκεί αρχίζεις να σκέφτεσαι α) ότι η δεν είναι τυχαίο ότι η Toyota σαρώνει στα ράλι, β) γλιστράει και πλαγιολισθαίνει με τρόπο που δεν το περίμενες, γ) πότε θα μου σκάσουν τα ασφάλτινα λάστιχα και δ) φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με χωμάτινα ελαστικά.
Πραγματικά χαρήκαμε οδήγηση μέσα στην ειδική και μάλιστα με υψηλές ταχύτητες αφού το αυτοκίνητο το επέτρεπε. Το τιμόνι ήταν όσο ακριβές χρειάζεται, οι αντιδράσεις προοδευτικές και προβλέψιμες, συνολικά ένα αυτοκίνητο που αν του βάλεις και τα κατάλληλα ελαστικά θα το απολαμβάνεις σε φλατ χωμάτινες διαδρομές.
Μην προσπαθήσεις όμως να πας σε κατσικόδρομους, δεν είναι φτιαγμένο για άγρια τερέν και σίγουρα δεν χρειάζεσαι αυτά τα σκαλοπάτια που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής που κοστίζουν λίγο πάνω από 700 ευρώ και δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα, εκτός αν σου αρέσει το πώς φαίνονται. Έχει μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης και αποφυγής αλλά δεν θα φανούν και πολύ χρήσιμες αφού η απόσταση από το έδαφος είναι μόλις 16 εκατοστά.