Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS: Νυν υπέρ πάντων εικόνα

Η Tonale είναι από τα μοντέλα που κάνουν τα κεφάλια να γυρίζουν αντί να κολλάνε στο κάθισμα και διακρίνεται περισσότερο για την ποιότητα κύλισης παρά για την αίσθηση του τιμονιού της. Καλωσόρισες στην Alfa Romeo της νέας εποχής.

Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS
Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS

Οδηγικά, με όρους SUV, η Tonale είναι από τα πιο ευχάριστα μοντέλα της αγοράς. Το θέμα είναι πως το όνομά της δημιουργεί υψηλότερες προσδοκίες.

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Για την σχεδιαση, την ποιότητα κατασκευής και την οδική συμπεριφορά.

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Για το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι και την υψηλή τιμή.

#ΤrueStory: Κυριακή απόγευμα. Βρίσκομαι σταματημένος σε φανάρι στη Βουλιαγμένη μέσα στη vέα Tonale που είναι βαμμένη σε χρώμα Montreal Green. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα έρχεται στα αριστερά μου μια Porsche 911 Carrera 4S. Ο οδηγός της, που θα έλεγα πως διανύει την πέμπτη δεκαετία της ζωής του, σε μια τουλάχιστον αναπάντεχη αντίδραση, κοιτάζει προς το μέρος μου και κάνει thumbs up. Αισθάνομαι αμήχανα. Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει κάποιον και μάλιστα έναν που βρίσκεται στη θέση οδήγησης μιας 911 να "παραδέχεται" την επιλογή ενός SUV της Alfa Romeo;

Η οποία δεν είναι καν κόκκινη. Σύμφωνοι, τα πράγματα και οι εποχές αλλάζουν, όμως εδώ καλούμαστε να αναθεωρήσουμε πολλά απ’ όσα μάθαμε εδώ και χρόνια μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Πρώτα απ’ όλα, εδραιώνεται στη συνείδηση όλων ότι η Alfa Romeo, όπως και άλλοι κατασκευαστές πριν από αυτήν, μπορεί να έχτισε το όνομά της πάνω σε μοντέλα επιδόσεων με hatchback και coupe αμαξώματα, όμως πλέον έχει ανάγκη εκείνα των SUV προκειμένου να επιβιώσει. Πρόκειται για μια παράσταση που θα μπορούσε να συγκριθεί με ένα θεατρικό έργο που τυγχάνει τόσο μεγάλης αποδοχής, ώστε να παίζεται κάθε χρόνο απαράλλαχτο.

Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS

Και μετά έρχεται το χρώμα. Μια Alfa Romeo οφείλει να είναι κόκκινη. Οφείλει; Όχι ακριβώς, τουλάχιστον όχι πλέον, όπως θα σου έλεγε μετά βεβαιότητας ο Αλέξανδρος Λιώκης, ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από τη σχεδίαση της νέας Tonale, αν τον είχες απέναντί σου. Κατά την άποψή του, το πράσινο χρώμα είναι αυτό που τονίζει ιδανικά το σχήμα και τις αναλογίες του αυτοκινήτου – και ποιοι είμαστε εμείς που θα διαφωνήσουμε. Άλλωστε, είναι βέβαιο ότι μέρος του thumbs up του οδηγού της 911 αφορούσε το χρώμα.

Η πρώτη υβριδική Alfa

Τι ακριβώς, όμως, είναι η συγκεκριμένη Tonale, εκτός από βαμμένη σε απόχρωση που μέχρι πριν από κάποια χρόνια θα θεωρούνταν αιρετική; Είναι η πρώτη υβριδική Alfa Romeo και το πρώτο της μοντέλο στην κατηγορία C-SUV. Εντάξει, ήπια υβριδική (η plug-in έκδοση θα ακολουθήσει σε δεύτερο χρόνο), όμως, παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής η Alfa προχωρά με πολύ αργά βήματα προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, το πλάνο προβλέπει σπριντ στο άμεσο μέλλον. Γιατί, σύμφωνα με τους Ιταλούς, το 2027 το σύνολο της γκάμας της Alfa Romeo θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS

Ας αφήσουμε, όμως, το μέλλον και ας μιλήσουμε λίγο για το παρελθόν. Και συγκεκριμένα, το παρελθόν της Alfa. Τι περίμενε ο παραδοσιακός Alfisti από το νέο του αυτοκίνητο; Σχεδίαση που μαγνητίζει το βλέμμα, υψηλές επιδόσεις και σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Στον αντίποδα, ήξερε ότι θα έπρεπε να κάνει παραχωρήσεις σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής και αξιοπιστίας. Τι περιμένει σήμερα;

Alfisti, ένα προστατευόμενο είδος

Αρχικά θα πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι στην παραδοχή ότι εξακολουθούν να υπάρχουν Alfisti στη σημερινή εποχή. Για να διευκολύνουμε τον διάλογο, ας υποθέσουμε ότι υπάρχουν. Αυτό που περιμένουν, λοιπόν, είναι πάνω κάτω τα ίδια πράγματα, με τη διαφορά ότι πλέον το συνολικό πακέτο περιλαμβάνει μια αισθητά βελτιωμένη ποιότητα σε όλα τα επίπεδα.

Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS

Προσοχή! Υπάρχει μια μικρή διαφορά που αφορά αυτά που περιμένουν και αυτά που παίρνουν. Γιατί, με εξαίρεση τη σχεδίαση που εξακολουθεί να αποτελεί το μεγαλύτερο credit σε μια Alfa, οι επιδόσεις αποτελούν ένα ερώτημα που καλείται να απαντήσει ξεχωριστά η κάθε έκδοση ενός μοντέλου, ενώ η οδική συμπεριφορά, αν και συνιστά ακόμη ένα από τα δυνατά χαρτιά της ιταλικής μάρκας, έχει απωλέσει κάτι από τη λάμψη του παρελθόντος.

30 ίπποι που δημιουργούν προσδοκίες

Έχοντας μια πρώτη επαφή με τη βασική έκδοση των 130 ίππων, η ονομαστική ισχύς των 160 ίππων της συγκεκριμένης έκδοσης αφήνει υποσχέσεις για την αναπλήρωση της χαμένης αίσθησης επιτάχυνσης. Ο κινητήρας 1.5 lt στέλνει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, ενώ εφοδιάζεται με τούρμπο, κάτι που δεν είναι δεδομένο όταν μιλάμε για υβριδικές εκδόσεις. Μάλιστα, τα χαρακτηριστικά απόδοσής του σε συνθήκες χαμηλού φορτίου βελτιώνονται από την ικανότητά του να λειτουργεί στον κύκλο Miller. Η υβριδική παράμετρος αφορά την παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα 48V, που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS

Αν και δεν επαρκεί για να κινήσει την Tonale αμιγώς ηλεκτρικά, είναι ο ηλεκτροκινητήρας που παρέχει την απαραίτητη ενέργεια κατά την εκκίνηση, κάνοντας χρήση εκείνης που αποθηκεύεται κατά τη διαδικασία της ανάκτησης. Το θέμα, όμως, είναι ότι η αίσθηση που αποκομίζεις στην εκκίνηση (με το πρόγραμμα οδήγησης normal) είναι εκείνη ενός συστήματος που κομπιάζει στιγμιαία στο να αποφασίσει αν και πόσο θα επιταχύνει, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται αρκετά νωχελικό. Την ίδια ώρα το τιμόνι είναι υπερβολικά ελαφρύ σε αίσθηση. Αν και είναι βέβαιο ότι μεγάλο μέρος των διαδρομών της θα είναι σε αστικό περιβάλλον, η Tonale δείχνει έξω από τα νερά της κινούμενη σε χαλαρούς ρυθμούς.

Αγαπάει την επαρχία, αποτάσσεται την πόλη

Σε βαθμό που σε κάνει να διερωτάσαι αν είναι έστω ευχάριστη η οδήγησή της μέσα στην πόλη. Επίλεξε τη θέση d (dynamic) στον περιστροφικό διακόπτη των προγραμμάτων οδήγησης, πάρε μια επαρχιακή διαδρομή και η εικόνα αλλάζει άρδην. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται σε σωστό χρόνο, είτε επιλέξεις την αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου είτε τα paddles πίσω από το τιμόνι. Το τελευταίο τείνει να αποκτά καλύτερη αίσθηση και ακρίβεια όσο οι ρυθμοί ανεβαίνουν και το πλαίσιο, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών, αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.

Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS

Η Tonale είναι από τα αυτοκίνητα εκείνα που μπορεί να μη μαζεύουν χιλιόμετρα με καταιγιστικούς ρυθμούς, όμως, ανεξαρτήτως του αν ακολουθούν μια ανοιχτή καμπή ή μια σχετική κλειστή στροφή, στρίβουν με όσα έχουν, χωρίς την παραμικρή αίσθηση ανασφάλειας ή υπερβολής από μέρους σου. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πραγματικά πολύ υψηλά, δίνοντάς σου την αίσθηση ότι αυτό το πλαίσιο θα μπορούσε ή, καλύτερα, θα ήθελε ακόμα 100 ίππους για να αναδείξει πλήρως τις αρετές του. Και αυτό είναι μια συνθήκη που μπορεί να μην ταιριάζει σε ένα SUV, όμως σίγουρα ταιριάζει σε μια Alfa Romeo.

Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS

Στο διά ταύτα, αυτό που καλείσαι να κάνεις είναι να καταβάλεις το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των €47.000 για να αποκτήσεις το νέο talk of the town με τα σήματα της Alfa Romeo. Αν έχεις στο μυαλό σου τις Alfa του παρελθόντος, καλό θα είναι να είσαι προετοιμασμένος ψυχολογικά για τις αλλαγές που πλέον χαρακτηρίζουν τη μάρκα των ονείρων σου. Η αισθητική υπεροχή εξακολουθεί να είναι εκεί, όμως η fun to drive διάσταση έχει χάσει πόντους. Βέβαια, σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό και δη με την κατηγορία των SUV, η Tonale είναι ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά αυτοκίνητα. Όμως, αφενός τα SUV δεν είναι το είδος αυτοκινήτων που θα επιλέξεις αν είσαι κολλημένος με την οδήγηση, αφετέρου εδώ έχεις να κάνεις με μια Alfa Romeo για την οποία το πρώτο μέτρο σύγκρισης είναι το όνομά της.

Αν, λοιπόν, αισθάνεσαι έτοιμος να πεις το "δέχομαι" έχοντας λάβει υπόψη όλα τα παραπάνω, τότε μάλλον είσαι σε θέση να κάνεις και μια τελευταία υπέρβαση. Να την παραγγείλεις σε χρώμα Montreal Green.

 

Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS

Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo1.469 cc, mild-hybrid 48V
Κιβώτιο / σχέσεις: αυτόματο διπλού συμπλέκτη / 7
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 160 ίπποι
Ροπή: 240 Nm
0-100 km/h: 8,8 sec
Τελική ταχύτητα: 210km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 6,1 lt/100 km
μέση δοκιμής: 9,4 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.528 mm x 1.841 mm x 1.601 mm
Μεταξόνιο: 2.636 mm
Βάρος: 1.600 kg
Χώρος αποσκευών: 500-1.550 lt
Εκπομπές CO2: 136 g/km
Τιμή: από 47.000 €

Best of Network