Nissan Qashqai 1.3lt 158ps Hybrid X-Tronic: Πλουμιστό crossover
Ένα Qashqai που ανεβαίνει στην κλίμακα επιθυμίας των επίκαιρων C-SUV με γεμάτο το καλάθι απο υπερθετικές παροχές
Ένα Qashqai που ανεβαίνει στην κλίμακα επιθυμίας των επίκαιρων C-SUV με γεμάτο το καλάθι απο υπερθετικές παροχές
Παραμένει εμβληματικό και αναγνωρίσιμο στα C-SUV, διατηρεί την ακριβή του αξία και μπορεί πλέον να βλέπει κατάματα premium ανταγωνιστές.
Είναι κομματάκι ακριβό για να απουσιάζει η τετρακίνηση, την οποία τη βρίσκεις € 2.000 ψηλότερα στον τιμοκατάλογο. Αν τη χρειάζεσαι!
Σε μια κατηγορία που το ίδιο δημιούργησε, το Nissan Qashqai παραμένει το επίτιμο μέλος με επιρροή στις εξελίξεις των C-SUV. Οι κινήσεις του όταν προκύπτουν δεν περνούν απαρατήρητες και τώρα που καλπάζει πλέον στην 3η γενιά του, έρχεται πλήρως αναβαθμισμένο και επίκαιρο σε τεχνολογίες.
Πέρα από την απήχηση που διαχρονικά γνωρίζει, το Nissan Qashqai έρχεται με στιλ και δεδομένα που το κατατάσσουν στα επίκαιρα της κλάσης, ακόμα και αν αυτά είναι του κολεγίου. Και βέβαια Qashqai και εξηλεκτρισμός σήμερα πάνε πλέον πακέτο.
H γκάμα προσφέρεται ήδη με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα των 1.3 lt σε 12V υβριδική προσέγγιση, εκδόσεων 140 και 158 ίππων, με την δεύτερη περίπτωση να απασχολεί την δοκιμή μας.
Από το φθινόπωρο του 2022, το Nissan Qashqai θα καρπωθεί τις υπηρεσίες μίας ακόμα έκδοσης με τεχνολογία και ταμπέλα e-Power, όπου ο τετρακύλινδρος turbo των 1.5 λίτρων φορτίζει την μπαταρία, με την ισχύ των 190 ίππων να μεταφέρεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα. Το Qashqai, άλλωστε εισβάλει σε κάθε εποχή με σίγουρα βήματα και μάλλον αφήνει την αμιγώς ηλεκτρική του παρουσία για το προσεχές μέλλον.
Το Qashqai προσφέρεται σε εκδόσεις τόσο δικίνητες όσο και τετρακίνητες, καθώς και με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή το νέο X-Tronic CVT (αποκλειστικά με απόδοση 158 ίππων). Αυτό ακριβώς δηλαδή για το οποίο διαβάζεται αυτή τη στιγμή, χωρίς όμως την τετρακίνηση. Αν πάλι την χρειάζεσαι υπολόγισε επιπλέον € 2.000 και όρμα εκεί που οι άλλοι γλιστρούν. Αν όμως δεν έχεις σκάφος για τράβηγμα, ούτε υπερβάλλεις στις εκδρομικές σου απαιτήσεις, το SUV της Nissan με τα 180 mm απόστασης από το έδαφος ως προνόμιο για να πατήσει εκτός ασφάλτου, μια χαρά θα εξερευνήσει τους χωματόδρομους.
Βέβαια εδώ οι τροχοί 19'' με το 50άρι προφίλ (απουσία εφεδρικού μάλιστα για την κακιά στιγμή), έχουν διαφορετική άποψη. Πάντως με συνέπεια στην άμυνα θα κατέβεις στην λαχταριστή παραλία, χωρίς το άγχος να αφήσεις το μισό αυτοκίνητο κάτω.
Το στιλ δεν λείπει στο νέο Qashqai με την ομάδα της Nissan Design Europe, με έδρα στην καρδιά του Λονδίνου, να έχει επιμεληθεί με έμπνευση επί του θέματος. Στον μηχανολογικό τομέα την καθοδήγηση ανέλαβε το Nissan Technical Center Europe, που βρίσκεται στο Cranfield του Ηνωμένου Βασιλείου.
Διατηρώντας λοιπόν τη σύνδεση με το παρελθόν, τα μάτια αντικρίζουν ένα πληθωρικό και επιβλητικό Qashqai με κομψή προσέγγιση, 35 mm μακρύτερο, 32 mm φαρδύτερο και 10 mm ψηλότερο, απο το 2ης γενιάς. Αν και μεγαλύτερο δείχνει αθλητικότερο, περισσότερο αιχμηρό και δημιουργικότερο στις λεπτομέρειες. Θα συναντήσεις ακμές και καμπύλες, όλα όμως ισορροπούν, θα βρεις μοντέρνα LED φωτιστικά σώματα, αλλά και αιωρούμενη οροφή. Εν ολίγοις χάρμα ιδέσθαι!
Μέσα, το ραβδί της μεταμόρφωσης ανεβάζει το επίπεδο σε premium υλοποίηση, με ανώτερη αίσθηση φινέτσας χωρίς υπερβολές και με προσοχή σε συναρμολόγηση και λεπτομέρεια. Μάτια και αφή διαπιστώνουν την αναβάθμιση ενώ η digital οθόνη 12,3 ιντσών με παραμετροποίηση και πλουραλισμό πληροφοριών βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Παράλληλα μια αιωρούμενη οθόνη αφής 9'' προσφέρει πλούσιες δυνατότητες διασύνδεσης, πλοήγησης και ψυχαγωγίας. Συνολικά εκτός από τις παραδοσιακά έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις, διαθέτει όλες τις μοντέρνες ευκολίες της σύγχρονης εποχής που περιλαμβάνουν εξοπλισμό άνεσης και πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού.
Η νέα πλατφόρμα CMF-C, έχει ωφελήσει το μεταξόνιο συμπαρασύροντας και τους χώρους με αυτόν των αποσκευών να καρπώνεται 505 lt στο σύνολο. Τέσσερις καλοζωισμένοι ενήλικοι θα διαπιστώσουν την συνολική ευρυχωρία, ενώ σύμμαχος στην επιβίβαση - αποβίβαση είναι και το γενναίο άνοιγμα 85 μοιρών στις πίσω πόρτες.
Η ισχυρότερη εκδοχή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1.332 cc αποδίδει 158 ίππους και 270 Nm ροπής που μέσω ενός νέου κιβωτίου με συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση (CVT), συνδέεται αρμονικά µε το ήπια υβριδικό 12V σύστημα. Μια ορχήστρα που απλοποιεί την υπόθεση ευκολία οδήγησης, απόδοση και οικονομία, την στιγμή που οι επιδόσεις βρίσκουν τον εκφραστή τους.
Η χρήση αλουμινίου και η ελαφρύτερη πλατφόρμα συμβάλει στο μικρότερο συνολικά βάρος, που με τη σειρά ωφελεί τις επιδόσεις και την κατανάλωση. Η στιβαρότητα και η απόδοση ανάρτησης και τιμονιού, προσφέρουν ένα ευχάριστο και δυναμικά αναβαθμισμένο οδηγικά σύνολο. Επικοινωνιακά κερδίζει πόντους αποτελεσματικά εμπνέει εμπιστοσύνη και με αναβάθμιση σε ηχομόνωση και κύλιση, βρίσκεις λόγους για ένα ακόμα ξεκούραστο ταξίδι.
Συνολικά, μπορεί να πει κανείς ότι δεν του λείπει τίποτα, ακόμα και τώρα που όλοι σχεδόν ακολούθησαν το δρόμο του. Εξακολουθεί να τοποθετεί τις βάσεις της σχολής των C-SUV στο ύψος που κρίνει ότι πρέπει να πάνε και δείχνει ότι δεν αγχώνεται για την ηγεσία της κατηγορίας.
Κινητήρας: 4κύλινδρος, turbo βενζίνης, 1.332 cc, 12V mild hybrid
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / CVT
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 158 ίπποι
Ροπή: 270 Nm
0-100 km/h: 9,2 sec
Τελική ταχύτητα: 199 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 6,4lt/100 km
μέση δοκιμής: 8,8 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.425 mm x 1.848 mm x 1.625 mm
Μεταξόνιο: 2.665 mm
Βάρος: 1.468 kg
Χώρος αποσκευών: 504 lt
Εκπομπές CO2: 144 g/km
Τιμή: από € 35.990