









To F5 είναι ένα μνημείο των κινητήρων εσωτερικής καύσης, που θα λατρεύεται πολύ καιρό μετά την εξάντληση της τελευταίας σταγόνας βενζίνης
Αλήθεια; "Γιατί ναι"; Έστω. Γιατί όλα τα νούμερα του F5 πλησιάζουν ή ξεπερνούν τα Έβερεστ της αυτοκίνησης
Γιατί ακόμη κι αν έχεις τα 2 -και πλεόν- εκατομμύρια ευρώ, τα 24 "κομμάτια" εξαντλήθηκαν. Ευκαιρία βλέπεις
Τι ακριβώς είναι αυτό που βλέπω; Είναι το Hennessey F5 Venom, το πιο τρελό hypercar του κόσμου, του οποίου η τελική ταχύτητα μπορεί να ξεπεράσει τα 500 km/h. Το F5 είναι το τέκνο του John Hennessey, μια ερωτική επιστολή στην υπερβολική ιπποδύναμη, την οποία ο Τεξανός βελτιωτής διοχετεύει επί 30 χρόνια σε διάφορα φορτηγά και muscle cars. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με κάτι τελείως διαφορετικό. Αυτό είναι ίσως το πιο ακραίο υπεραυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα μπορούσε να φανταστεί ακόμη κι ο ίδιος.
Είμαστε οι πρώτοι άνθρωποι εκτός της εταιρείας, που είχαμε την τύχη να βρεθούμε στη θέση οδήγησης του Hennessey F5, στους δρόμους γύρω από τα κεντρικά γραφεία της Hennessey Performance, στο Sealy του Τέξας. Αν και υπάρχουν ακόμη κάποια σημεία που απομένει να τελειοποιηθούν, το αυτοκίνητο είναι κατά 90% έτοιμο. Παρεμπιπτόντως, και τα 24 κουπέ που πρόκειται να κατασκευαστούν έχουν εξαντληθεί, με την τιμή τους να ξεπερνά τα €2 εκατομμύρια. Μην απελπίζεσαι όμως. Θα έχεις μία ακόμη ευκαιρία, για κάποιο από τα 30 roadster που θα ακολουθήσουν, με άγνωστη τιμή για την ώρα.
Μπαίνοντας στην F5, αισθάνεσαι σαν να δένεσαι οικειοθελώς σε έναν πύραυλο. Είναι συναρπαστικό, αλλά με μια χροιά τρόμου. Ακόμα και στο ρελαντί, ο κινητήρας φουσκώνει σαν τον T-Rex που ρουφάει ένα πακέτο τσιγάρα. Το όνομα του κινητήρα είναι FURY και οι προδιαγραφές του εντυπωσιάζουν: 6.6 lt, V8 με διπλό τούρμπο, 1.817 ίπποι, και επειδή τα πάντα είναι φτιαγμένα από άνθρακα, ζυγίζει μόλις 1.360kg. Σα να λέμε 30kg περισσότερα από μια Ferrari F8 Tributo, αλλά με 1.000 παραπάνω ίππους.
Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 8.000rpm, το κόκκινο στο στροφόμετρο ξεκινάει στις 8.500rpm και η ροπή των 1.616Nm έρχεται στις 5.000rpm. Ο κινητήρας βασίζεται στον V8 LS pushrod της GM, αλλά είναι πλήρως ανακατασκευασμένος, με στοιχεία προδιαγραφών drag racing. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ημιαυτόματο μονού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων και οι ισχυρισμοί για τις επιδόσεις είναι τρελοί. 0-100 km/h σε 2,6 sec, 0-200 km/h σε 4,7 sec και 0-400 km/h σε 15,5 sec, δηλαδή σχεδόν δύο φορές πιο γρήγορα από μια -αρκετά βαρύτερη πάντως- Bugatti Chiron.
Περίπου. Το όνομα του αυτοκινήτου, προέρχεται από την κλίμακα ανεμοστρόβιλων Fujita, με το F5 να βρίσκεται στην κορυφή της, με ταχύτητες ανέμου έως και 511km/h, το οποίο είναι εύστοχο, επειδή θεωρητικά, σε μια αρκετά μεγάλη ευθεία, το μοντέλο της Hennessey μπορεί να πιάσει αυτή την ταχύτητα, με βάση καθαρά το σύστημα μετάδοσης. Μέχρι στιγμής πάντως, έχει καταφέρει να κινηθεί "μόνο” με 435km/h, στην πίστα προσγείωσης διαστημικών λεωφορείων της NASA, στη Φλόριντα. Για το F5 όμως, το σπάσιμο του φράγματος των 500km/h είναι κοντά.
Ο John Hennessey επισήμως, δηλώνει πως, "Δεν θέλαμε ένα αυτοκίνητο που θα πετύχει απλά ένα ρεκόρ τελικής ταχύτητας, αλλά ένα αυτοκίνητο με σωστή ισορροπία και σταθερότητα ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στα 500km/h, που θα μπορούσε ακόμα και να οδηγηθεί στο δευτερεύον οδικό δίκτυο της Μ. Βρετανίας”. Θα το δούμε αυτό σε λίγο.
Πρώτον, πρέπει να επιλέξεις προγραμμα οδήγησης μέσω του διακόπτη τύπου Manettino στο ιδιαίτερης σχεδίασης τιμόνι, όμως ουσιαστικά μόνο δύο σε ενδιαφέρουν. Το Sport, που περιορίζει την αίσθηση της ώθησης, καθώς διαμορφώνει την ισχύ στους 1.200 ίππους περίπου και το F5, που σου προσφέρει όλο το πακέτο με τους 1.817 ίππους. Βρισκόμενος στη γραμμή εκκίνησης του drag strip της Hennessey με τον κινητήρα στο ρελαντί, συζητούσα αν το πρόγραμμα F5 είναι σοφή επιλογή για την πρώτη επαφή που θα έχει κάποιος με ένα μεταμφιεσμένο dragster.
Πρώτη σχέση στο κιβώτιο, τα πίσω ελαστικά τρίζουν και πασχίζουν να βρουν πρόσφυση, ανεβάσμα σε 2η σχέση και 5.000rpm και αισθάνεσαι πως απογειώνεσαι. Τρίτη σχέση στο κιβώτιο λίγο κάτω από τις 8.000rpm και η αίσθηση παραμένει ίδια. Το ταχύμετρο πλησιάζει τα 240km/h και τότε πατάω φρένο, καθώς το τέλος του διαδρόμου πλησιάζει με ταχύτητα. Ο τρόπος που το F5 μαζεύει χιλιόμετρα είναι αδυσώπητος και συγκρίνεται σε αίσθηση μόνο με κάτι σαν το Pininfarina Battista ή το Rimac Nevera, αλλά ο θόρυβος, η μυρωδιά, οι δονήσεις, όλα είναι πολύ πιο μεθυστικά εδώ.
Δυστυχώς, δεν μπορούσαμε να βρεθούμε σε έναν δευτερεύον βρετανικό δρόμο, αλλά ευτυχώς, υπάρχουν δρόμοι και στο Τέξας. Απλά έχεις την αίσθηση πως είναι τρελό ένα τόσο ακραίο, τόσο ισχυρό αυτοκίνητο μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο. Από άποψη επιθετικότητας, κάνει μια McLaren 720S να μοιάζει με Cosy Coupe. Η ηχομόνωση είναι ελάχιστη, οπότε ακους κάθε πέτρα που χτυπάει στους θόλους των τροχών, κάθε σφύριγμα από τον κινητήρα, κάθε κρότο από το κιβώτιο ταχυτήτων. Όμως είναι πραγματικά διασκεδαστικό, επειδή τα βασικά στοιχεία είναι όλα εκεί. Είναι χαμηλό και ελαφρύ και ο κινητήρας βρίσκεται πίσω σου, οπότε το μπροστινό μέρος προσαρμόζεται όμορφα και, εφόσον δεν χρησιμοποιείς το γκάζι σαν διακόπτη on/off, μπορείς να πάρεις τη δύναμη νωρίς και να αναπτύξεις μεγάλες ταχύτητες.
Το εσωτερικό στο σύνολό του είναι μια μικρή έκπληξη, και δεν μιλάω μόνο για το περίεργο τιμόνι που είναι καλό όταν κινείσαι στην ευθεία, αλλά εντελώς άχρηστο όταν επιχειρήσεις να στρίψεις έστω και λίγο. Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα να σταθείς στην καμπίνα, εκτός από την κεντρική οθόνη πολυμέσων, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μεγάλες δόσεις άνθρακα και δέρματος. Αλλά ό,τι υπάρχει, είναι όμορφα συναρμολογημένο. Η Hennessey έχει επίγνωση ότι πρόκειται για ένα πακέτο αξίας άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ που αγοράζουν οι πελάτες και όχι απλώς για έναν τερατώδη κινητήρα με μερικά δωρεάν κομμάτια αυτοκινήτου.
Υπάρχει κάτι που να τα αξίζει; Οι τιμές των υπεραυτοκινήτων βρίσκονται στη στρατόσφαιρα αυτή τη στιγμή και τα 24 F5 Venom έχουν βρει όλα ιδιοκτήτη. Τα χρήματα όμως είναι απλά ένας αριθμός. Αυτό που έχει σημασία, είναι ότι ο John Hennessey κατάφερε το ακατόρθωτο, μετατρέποντας ένα project που είχε όλα τα χαρακτηριστικά να μην ολοκληρωθεί ποτέ, σε ένα αυτοκίνητο που είναι βίαια γρήγορο στην ευθεία, και ταυτόχρονα διασκεδαστικό στην οδήγηση.
Η ιστορία του F5 δεν έχει τελειώσει ακόμα. Πρέπει να το βάλουμε σε πίστα, πρέπει να καταγράψουμε μερικές πραγματικά υψηλές ταχύτητες με αυτό, αλλά με βάση αυτή την πρώτη επαφή, είναι ένα εκπληκτικό επίτευγμα, από μια τόσο μικρή εταιρεία. Είναι επίσης ένα μνημείο των κινητήρων εσωτερικής καύσης, που θα λατρεύεται πολύ καιρό μετά την εξάντληση της τελευταίας σταγόνας βενζίνης.