



























Tο διαχρονικό Jeep, που λατρεύει την φύση όσο και τα κοσμικά στέκια εκσυγχρονίζει τον βαθύτερο εσωτερικό του κόσμο και αποκτά δικαίωμα στην πρίζα
Αυθεντικό και αγέρωχο καθαρόαιμο off road που διαπρέπει σε σύγχρονες παροχές, μπαίνει και σε πρίζα. Ε τι άλλο;
Γιατί είσαι πολύ ντελικάτος για να σου χρειάζεται τόση “περιπέτεια” στην καθημερινότητα
Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid Σε ακραίες συνθήκες ανδρώθηκε και από τις εκτός δρόμου προδιαγραφές πήραν έμπνευση οι διαφημιστές του για να το βαφτίσουν αυθεντικό και καθαρόαιμο off road όχημα περιπέτειας. Και κάπως έτσι σταδιοδρόμησε χρόνια τώρα σταθερό και αδιατάραχτο στις αξίες του. Εντάξει, όταν μιλάς για Jeep ξέρεις ότι αναφέρεσαι στην αμερικανική εταιρεία με παράδοση σε ανθεκτικές κατασκευές που τρώνε πέτρες και καταπίνουν χώματα. Άλλο τώρα αν στην σύγχρονη εποχή του ο όμιλος Stellantis έβαλε χέρι στο βάζο με το μέλι, ευτυχώς χωρίς να προκαλέσει σύγχυση στις σταθερές αξίες.
Μια από αυτές λοιπόν είναι το αιθάλες "τζιπ" της Jeep. Όρος που καταχρηστικά έχει χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε μιλάει ελληνικά για να περιγράψει με αυτή τη σύντομη ελληνοποιημένη λέξη σερβιρισμένη με τρία σύμφωνα και ένα φωνήεν κάτι υπερυψωμένο, εκδρομικό, ενδεχομένως και περιπετειώδες. Πρακτικά όμως το αυθεντικό, εκπροσωπείται σήμερα στην εικόνα ενός Wrangler, τον κλασσικό απόγονο των Willys. Όπου ακόμα και η φιλοσοφία του αμαξώματος όπως και της ανάρτησης ακολουθεί τα πρότυπα του άμεσου προγόνου του, Willys Μ38, μια ιστορία παραπάνω από 80 χρόνων πίσω.
Και για να κάνουμε μια σύντομη αναδρομή της πρόσφατης ιστορίας του, η πρώτη σύγχρονη μορφή παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 70 ως Renegade και διατήρησε την γοητεία του κλασσικού μέχρι και το 1986, όπου και παρουσιάστηκε η πρώτη σειρά Wrangler. Σε αυτήν παρατηρήθηκαν οι πρώτες δόσεις εκσυγχρονισμού του, με εκτεταμένες αλλαγές που εστιάζονταν κυρίως στην εργονομία και στην αισθητική. Η τελευταία έκδοση του μοντέλου ήρθε το 1997 όπου η αμερικανική εταιρία κατέληξε σε ανανέωση επί το κλασσικότερον. Τα στρογγυλά φώτα επέστρεψαν θυμίζοντας περισσότερο το military look που το έκαναν γνωστό, ενώ οι περιορισμένες αλλαγές αφορούσαν την άνεση της ανάρτησης, που προήλθε από την απουσία πλέον των ημιελληπτικών φύλλων σούστας, το ταμπλό και τον διάκοσμο.
Η 3η γενιά Wrangler προέκυψε το 2007 όχι μέσα από ένα ταπεινό facelift, αλλά από μια ουσιαστική αντεπίθεση. Εξολοκλήρου νέο, λακωνικότατο και αντιπροσωπευτικό του ονόματος, παραμένει στο γνώριμο μοτίβο αλλά πατάει σε ένα νέο, πιο στιβαρό πάτωμα που του επιτρέπει να μακρύνει κατά 340 mm, να φαρδύνει κατά 130 mm και ν’ αυξήσει το μεταξόνιό του κατά 51 mm. Και όλα αυτά αφορούν την 3θυρη έκδοση, γιατί η JK σειρά έφερε μια έξυπνη εμπορική πράξη, με την κωδική ονομασία Unlimited να δηλώνει την 4θυρη εκδοχή με έξτρα όφελος 528 mm σε μήκος και 520 mm σε μεταξόνιο.
Από το 2018 που η Jeep έχει ήδη ταυτίσει την τύχη της με την FCA , η σειρά JL αισίως παραλαμβάνει τη σκυτάλη από την JK, με το μεγάλο νέο να έρχεται από το downsizing μέσω του 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης του ομίλου.
Και ξαφνικά φτάνουμε στην εποχή που αν θέλεις να υπάρχεις πρέπει επιτακτικά να μην ρυπαίνεις ή να ρυπαίνεις όσο το δυνατόν λιγότερο, διαφορετικά κόβεσαι. Η πορεία προς τον εξηλεκτρισμό, όσο ιεροσυλία και αν φάνταζε στους παραδοσιακούς, ήταν μονόδρομος.
Κάπως έτσι λοιπόν το Wrangler όντας αδιαπραγμάτευτο ως προς την εικόνα και το χαρακτήρα του, αποκτά δικαίωμα στη πρίζα, μπαταρίες 400 Volt κάτω από τα πίσω καθίσματα και ηλεκτρικά μοτέρ στον βαθύτερο εσωτερικό του κόσμο. Ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας έχει το ρόλο γεννήτριας άμεσα συνδεδεμένης με τον σύγχρονο 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, καταγωγής Alfa Romeo. Ο δεύτερος μπροστά από το ZF 8άρι αυτόματο κιβώτιο αντικαθιστά τον κλασικό μετατροπέα ροπής, προσφέρει την ισχύ μέσω του κιβωτίου, ακόμα και για την αμιγώς ηλεκτροκίνητη χρήση, ενώ ανακτά και ενέργεια στην μπαταρία χωρητικότητας 17,3 kWh, κατά την επιβράδυνση. Δίπλα στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου υπάρχει δεύτερος που αφορά το σύστημα Selec-Trac, προσφέροντας πέραν της δυνατότητας κίνησης στους πίσω τροχούς, αυτόματη επιλογή τετρακίνησης, όπως και δυνατότητα μόνιμης τετρακίνησης με κοντές σχέσεις.
Οι χρωματικές γαλάζιες λεπτομέρειες, το λογότυπο 4xe και το εξόφθαλμο καπάκι με την ηλεκτροστατική βαφή που κρύβει το πρίζα μπροστά αριστερά, είναι ενδείξεις εξηλεκτρισμού σε αυτό το Wrangler. Φυσικά τα φωτιστικά σώματα εμπρός παραμένουν στρογγυλά αλλά είναι τεχνολογίας LED, ενώ στη διάκριση "Trail Rated” πιστοποιεί τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου.
Άκαμπτοι άξονες και ξεχωριστό σασί συμπληρώνονται από οριακά πολυτελές εσωτερικό για τα δεδομένα των σύγχρονων αντίστοιχων κατασκευών της εποχής μας. Και όταν αναφερόμαστε σε πολυτέλεια αυτή αφορά κυρίως τις δερμάτινες επενδύσεις και περισσότερο τις παροχές. Διαθέτει (στο βασικό εξοπλισμό ή κατ’ επιλογή) πάνω από 65 συνολικά ενεργά και παθητικά χαρακτηριστικά ασφαλείας, ο πίνακας οργάνων είναι ένας συνδυασμός ρολογιών και οθονών (7’’ κεντρική με πλήθος πληροφορίας), ενώ η οθόνη των 8,4 ιντσών προσφέρει πληροφόρηση, ενημέρωση και ψυχαγωγία (συν το ηχοσύστημα της Alpine με 9 ηχεία και subwoofer) μέσα από το εξελιγμένο infotainment.
Η σχεδίαση, η υλοποίηση και η αίσθηση που αποκομίζεις από τα κατά βάση σκληρά πλαστικά, δίνουν ταυτόχρονα και ένα πολεμικό στιλ έτσι όπως οφείλει να είναι ένα αυτοκίνητο στοχευμένο στη σκληρή χρήση. Χωροταξικά αφορμή για παράπονο δεν υπάρχει για πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους, όμως σε επίπεδο εργονομίας και χώρων για μικροαντικείμενα, δεν διακρίνεται. Ακόμα και το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι μικρής χωρητικότητας κάτι βέβαια που δικαιολογείται από το στενό ταμπλό.
Βέβαια πρέπει να του αναγνωρίσουμε ένα ακόμα προνόμιο που είναι η ευελιξία διαμόρφωσης της εικόνας του. Το Wrangler 4xe μπορεί με απλές κινήσεις να αφαιρέσει τμήματα από πάνω του, όπως πόρτες και κομμάτια της οροφής που σε συνδυασμό με το πτυσσόμενο παρμπρίζ, η open-air εμπειρία είναι κτήμα του.