













Αν ξυπνήσεις στη θέση οδήγησης ενός VW, το να καταλάβεις σε ποιο ακριβώς μοντέλο βρίσκεσαι δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Κάτι που βέβαια έχει διπλή ανάγνωση. Γιατί μπορεί αυτή η ομογενοποίηση να στερεί τον ενθουσιασμό, όμως κάποιοι θα θεωρήσουν θετικό στοιχείο την οικειότητα που αισθάνεσαι με τα μοντέλα της εταιρείας. Με τα μηχανικά μέρη να παραμένουν ίδια σε μεγάλο μέρος της γκάμας, δεν περιμένεις σημαντικές διαφοροποιήσεις ούτε και σε επίπεδο συμπεριφοράς στο δρόμο.
Η VW εκτιμά πως η δημοφιλέστερη έκδοση του Taigo θα είναι αυτή με τον 3κύλινδρο 1.0 λίτρου στην εκδοχή των 110 ίππων. Με άλλα λόγια, αυτή που βλέπεις μπροστά σου, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεσαι είναι πως η λειτουργία του δεν είναι από τις πιο ραφιναρισμένες, όμως ελάχιστων 3κύλινδρων είναι. Τόσο κατά την εκκίνηση όσο και στις υψηλές στροφές, σου λέει με τον τρόπο του πως προτιμά να λειτουργεί στο μεσαίο εύρος στροφών.
Μην το θεωρήσεις αρνητικό. Με τη μέγιστη ροπή των 200 Nm να αποδίδεται μεταξύ 2-3.000 rpm, πρακτικά δεν κερδίζεις πολλά πέρα από θόρυβο αν επιλέξεις να πιέσεις μέχρι το όριο των στροφών. Στην περίπτωση του Taigo, η coupe σιλουέτα δεν συνοδεύεται από σπορ επιδόσεις. Το DSG κάνει ότι μπορεί, η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι ικανοποιητική, αλλά μέχρι εκεί. Αν θέλεις το κάτι παραπάνω, θα πρέπει αναγκαστικά να προσανατολιστείς στην έκδοση με τον 4κύλινδρο 1.5 των 150 ίππων.
Οι εργοστασιακές τιμές επιδόσεων πάντως, είναι αρκετές για να σου δώσουν το στίγμα. Τα 10,9 sec της επιτάχυνσης 0-100 km/h είναι μια τιμή που κινείται στα όρια του αποδεκτού για τα σημερινά δεδομένα, χωρίς να έχει να κινήσει ένα ιδιαίτερα βαρύ αμάξωμα. Όταν ακόμη και μια μικρή μπαταρία είναι ικανή να οδηγήσει τη ζυγαριά στα επίπεδα του 1,5 τόνου, τα 1.260 κιλά του "συμβατικού" Taigo είναι μια απόλυτα λογική τιμή. Αναφορικά με την κατανάλωση, ρεαλιστικά περίμενε να δεις μια ένδειξη μεταξύ των 7-8 lt/100 km στις περισσότερες περιπτώσεις.
Αν πάντως συμβιβαστείς με την ιδέα πως στη σημερινή εποχή το coupe αμάξωμα δεν συνδυάζεται απαραιτήτως με επιδόσεις, τότε το Taigo έχει να σου αποκαλύψει και μια ενδιαφέρουσα πλευρά. Χωρίς η ανάρτησή του να είναι ιδιαίτερα σκληρή και παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι αρκετά περιορισμένες και η πρόσφυση παραμένει πάντοτε σε υψηλό επίπεδο. Το τιμόνι αποτελεί τυπικό δείγμα γραφής VW. Μετάφραση: έχει το σωστό βάρος, αλλά όχι κορυφαία πληροφόρηση. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά στην παρατεταμένη χρήση.