














Δεν είναι υπερβολή να υποστηρίξει κανείς πως το νέο DS4, σε αντίθεση με όσα μοντέλα προηγήθηκαν, είναι αυτό που θα δείξει ποια είναι η δυναμική της μάρκας στην αγορά
Αν η αγορά ενός αυτοκινήτου περνά μέσα από την εμφάνιση, το DS4 ξεκινά την εμπορική του σταδιοδρομία με γκολ απ' τα αποδυτήρια
Έχει την ατυχία να έρχεται σε μια εποχή που ακόμη δεν έχει εμπεδωθεί στη συνείδηση ορισμένων πως η DS δεν είναι Citroen. Ό,τι κι αν σημαίνει αυτό
Μερικές φορές, είναι καλό να βάζεις τον εαυτό σου στη θέση άλλων. Σε βοηθάει να δεις τα πράγματα από μια διαφορετική οπτική, η οποία αρκετά συχνά σου αποκαλύπτει πτυχές της πραγματικότητας που σε διαφορετικές συνθήκες θα χρειαζόσουν πολύ περισσότερο χρόνο για να εντοπίσεις. Βάλε για παράδειγμα τον εαυτό σου στη θέση του οδηγού του προηγούμενου DS4, εκείνου με το σήμα της Citroen στο καπό και το logo DS4 στο πίσω μέρος, να υποδηλώνει την ονομασία του μοντέλου. Και ξαφνικά, περνά δίπλα σου το ολοκαίνουργιο DS4. Όσο επιεικής κι αν θελήσεις να είσαι με το αυτοκίνητο που οδηγείς, είναι βέβαιο πως θα κρεμάσεις σαγόνι. Αυτό δεν είναι η νέα γενιά του μοντέλου που έχεις, είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Λες και ανήκει σε άλλη μάρκα.
Ακριβώς αυτό έχει συμβεί! Η DS εδώ και μερικά χρόνια, συγκεκριμένα από το 2015, είναι μια άλλη μάρκα. Και τα μοντέλα της, με αργά αλλά σταθερά βήματα, προσπαθούν στο δρόμο για την απόκτηση διαβατηρίου στο club των premium κατηγοριών, να αποτινάξουν από πάνω τους την υποσυνείδητη ταύτισή τους με τη Citroen. Αυτός είναι και ο σταυρός που μοντέλα όπως το νέο DS4 θα είναι αναγκασμένα να κουβαλούν για ένα διάστημα ακόμη και που αν είχαν χιούμορ, θα παραδέχονταν πως το Cross που αναγράφεται χαμηλά στις δύο μπροστινές τους πόρτες, αφορά ακριβώς σε αυτό.
Γιατί το DS4, είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει ισχυρή δόση wow factor. Πριν από μερικά χρόνια, μοντέλα με παρόμοια εμφάνιση παρουσιάζονταν στις εκθέσεις αυτοκινήτων ως πρωτότυπα. Σε ένα περιβάλλον που τα αυτοκίνητα μοιάζουν ολοένα και περισσότερο μεταξύ τους, είναι ξεκάθαρο πως όσο περισσότερα κεφάλια γυρίζουν στο πέρασμά σου, τόσο καλύτερη δουλειά έχει κάνει το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας.
Βασικά, μια ματιά στις εκδόσεις του DS4 ίσως δώσει την αίσθηση πως δημιουργείται ένα μπέρδεμα. Κι αυτό γιατί υπάρχει το βασικό DS4, το Performance Line με σαφείς αναφορές προς μια πιο σπορ κατεύθυνση και το Cross, που κλείνει το μάτι στα SUV, αν και οι αναλογίες του μοντέλου ταιριάζουν καλύτερα σε crossover. Αισθητικά όλ' αυτά, γιατί σε κάθε περίπτωση, μην φανταστείς αλλαγές στις διαστάσεις ή διαφορές στην απόσταση από το έδαφος. Απλά στην περίπτωση του Cross, υπάρχουν κάποια σημεία στο αμάξωμα που είναι βαμμένα μαύρα, όπως τα μαρσπιέ και τα πλαίσια των θυρών, το κάτω μέρος των προφυλακτήρων, ενώ υπάρχουν και -διακριτικές- μπάρες οροφής.
Αν η εξωτερική εμφάνιση αποτελεί το ορεκτικό, το εσωτερικό του DS4 καταφέρνει να πείσει πως οι ιδιαίτερες σχεδιαστικές επιλογές, μπορούν να είναι και πρακτικές εκτός απ' το να αποτελούν ένα ανελέητο show off. Το μοτίβο με τους ρόμβους που τείνει να γίνει το trademark της DS, δεν θα μπορούσε να λείπει από το νέο της δημιούργημα. Όμως πλέον δεν μπερδεύει. Οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων βρίσκονται καλά καμουφλαρισμένοι στο επάνω μέρος της πόρτας, όμως αντιλαμβάνεσαι πως το χέρι σου πάει πάνω τους εντελώς αβίαστα.
Η οθόνη infotainment 10'' μπορεί να μην έχει τα γραφικά της Audi ή της Mercedes, αλλά πλέον είναι HD και η ευκρίνειά της έχει σαφώς βελτιωθεί. Τα χειριστήρια του κλιματισμού είναι φυσικά κουμπιά και όχι μενού σε οθόνη αφής και αυτό είναι κάτι που δεν μπορείς, παρά να επικροτήσεις. Και το καλύτερο; η DS έχει τοποθετήσει μία μικρή οθόνη αφής, ένα touchpad 5'', εκεί που θεωρητικά σε ένα αυτοκίνητο βρίσκεται ο μοχλός ταχυτήτων. Τι κάνει; σου δίνει τη δυνατότητα να δημιουργείς shortcuts για οτιδήποτε επιθυμείς, από την πλοήγηση και τον αγαπημένο σου ραδιοφωνικό σταθμό, μέχρι το σύστημα start/stop του κινητήρα. H ιδέα είναι πως αφού εξοικειωθείς με αυτή, μπορείς να το κάνεις μηχανικά, χωρίς να αποσπάται η προσοχή σου από την οδήγηση, κοιτώντας που θα ακουμπήσεις την οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Μία οθόνη αφής για να ελέγχεις μια άλλη οθόνη αφής λοιπόν. Καλό; και το ακόμη καλύτερο, είναι ότι στην πράξη αποδεικνύεται πως λειτουργεί.
Μετά είναι και η ποιότητα των υλικών. Το DS4 δείχνει να περνάει με επιτυχία και το συγκεκριμένο task. Με έναν μοναδικό τρόπο, καταφέρνει να μπλεντάρει fake μεταλλικές επιφάνειες, μαλακά και σκληρά πλαστικά, με τρόπο ώστε σε καμία περίπτωση να μην δείχνει "φτηνό". Και αυτό είναι πολύ σημαντικό για μοντέλα που θέλουν να θεωρούνται premium. Highlight αυτό που οι Γάλλοι ονομάζουν DS Air και είναι ένα σύστημα "αόρατων" αεραγωγών, που πραγματικά δημιουργεί μια μοναδική εικόνα στο ταμπλό.
Απο πλευράς διαστάσεων, το DS4 θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί μικρομεσαίο hatchback. H ίδια η DS το τοποθετεί απέναντι σε μοντέλα όπως τα Audi A3, BMW Σειρά 1 κλπ. Η διαφορά είναι πως το γαλλικό μοντέλο έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (189 mm) από ένα συμβατικό hatchback χωρίς όμως να έχει αντίστοιχα μεγαλύτερο ύψος. Και αυτός, είναι ο βασικός λόγος για τον δυναμισμό που αποπνέει η εμφάνισή του.
Φτάνοντας στο κομμάτι των χώρων, το DS4 βγάζει έναν ακόμη άσσο από το μανίκι. Και μπορεί οι μπροστινές θέσεις να φιλοξενούν με άνεση δύο ενήλικους όπως σε κάθε μοντέλο, όμως για όσους κάθονται πίσω αυτό δεν είναι κάτι προφανές. Ειδικά όταν η κλίση της οροφής παραπέμπει περισσότερο σε coupe παρά σε SUV. Κι όλα αυτά, με χώρο αποσκευών που φτάνει τα 430 λίτρα. Καθόλου άσχημα, τη στιγμή που ο premium ανταγωνισμός κινείται στα επίπεδα των 380 λίτρων.