























Με το ανάγλυφο tattoo 420d στα καπούλια της, η πληθωρική Gran Coupe ίσως να μην προϊδεάζει για ξέφρενες σπορ στιγμές με μυρωδιά καμένου ελαστικού. Αν ψάχνεις κάτι τέτοιο πρέπει να σκαρφαλώσεις στην γκάμα, αν και ο σύγχρονος δίλιτρος turbodiesel βγάζει δόντια σε όποιον τον αμφισβητήσει.
Ο TwinPower Turbo συνδυάζει σε σειρά ένα μικρό τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας και ένα μεγαλύτερο με σταθερά, ενώ διατηρεί συναισθηματική σχέση απόδοσης οικολογίας χρησιμοποιώντας το σύστημα mild hybrid 48V που συμβάλει με 11 ίππους στο χαμηλομεσαίο φάσμα στροφών. Η συνολική απόδοση φτάνει τους 190 PS, αλλά η βαριά δουλειά γίνεται από τα 400 Nm ροπή που σερβίρονται από τις 1.750 rpm. Η υψηλή απόδοση συνδυάζεται φυσικά με οικονομία, αλλά και συμμόρφωση στο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d.
Μια ματιά στις επιδόσεις (235 km/h τελική και 7,3’’ για τα 0-100 km/h) επιβεβαιώνει τις προθέσεις ενός ποιοτικού συνολικά κινητήρα που σέβεται το τρίπτυχο πολιτισμός, απόδοση, οικονομία. Σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο Steptronic δημιουργούν μια ομάδα που στόχο έχει να απλοποιήσει τις καταστάσεις για τον οδηγό και να απολαμβάνει μέγιστη απόδοση με το μικρότερο κόστος. Πίσω από το τιμόνι της 420d νιώθεις ότι κάθεσαι χαμηλά, όπως πρέπει σε ένα κουπέ, χωρίς ταυτόχρονα να έχεις την αίσθηση ότι σέρνεσαι στο έδαφος. Σου μεταφέρει μια στιβαρή αίσθηση από τα πρώτα μέτρα που θα κυλίσεις τους τροχούς της και την νιώθεις σαν να είναι σμιλεμένη από ένα και μόνο κομμάτι.
Το στιβαρό πλαίσιο, το ισορροπημένο ζύγισμα και η σοφή ρύθμιση μιας ανάρτησης που βασίζεται σε αυτή της Σειράς 3 (McPherson εμπρός και ανεξάρτητη πέντε συνδέσμων πίσω), κάνουν πραγματικότητα τον στόχο την ουσιαστικής ανάγνωσης του δρόμου. Ούτε ταλαιπωρεί ούτε συμπεριφέρεται νωθρά, καταφέρνει να αξιοποιήσει το ταλέντο της και να προσφέρει άνεση και πληροφόρηση για τα τεκτενόμενα, είτε ρολάρεις περιηγητικά, είτε νιώθεις την ανάγκη να πάρεις το μέγιστο. Στην ακλόνητη αίσθηση της ευθείας το κέρδος είναι το ξεκούραστο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες με σύμμαχο ένα πέπλο ασφάλειας και ησυχίας.
Μπορείς να ορμάς φουριόζος από στροφή σε στροφή πλημμυρισμένος από πληροφορία και αίσθηση ασφάλειας, ενώ και την ώρα της επιβράδυνσης χαμογελάς από ικανοποίηση.
Η πληθωρική 420d βολεύεται με άνεση ακόμα και σε σφιχτό στροφιλίκι είτε ακολουθείς με γραμμές την ροή του δρόμου, είτε αφήνεις την ουρά να πλαγιολισθαίνει στην περίπτωση που επιλέξεις επιθετικό πρόγραμμα στο Driving Experience Control με απενεργοποιημενα τα ηλεκτρονικά ευστάθειας. Αν τώρα περιμένεις κοφτερές σπορ αντιδράσεις ξεπερνώντας το όριο θα διαπιστώσεις ότι οι διαστάσεις και το βάρος καμουφλάρονται μεν, αλλά δεν κρύβονται. Και επίσης δεν οδηγείς την top έκδοση της γκάμας.
Παρόλα αυτά, το ταλέντο της πλούσιο και στην κατανάλωση! Ακόμα και σβέλτα να την οδηγείς δύσκολα θα ξεπεράσει τα 8 lt/100 km, ενώ με σωστή εκμετάλλευση της ροπής και ουσιαστικά χαμηλομεσαία λειτουργία εξασφαλίζεις μια μέση κατανάλωση λίγο πάνω από τα 6 λίτρα, κάτι που εξασφαλίζει γενναία αυτονομία (700-1000 km). Καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο με βάρος που πλησιάζει στους δυο τόνους πλήρες υγρών. Η ζωηρή συμπεριφορά και η ακλόνητη αίσθηση σε ευθείες ακόμα και με την βελόνα ψηλά στην δεύτερη εκατοντάδα, δίνει στην 420d Gran Coupe ταμπέλα απολαυστικού εξπρές για διαδρομές από την μια πινέζα του χάρτη, στην άλλη. Εσείς απλά επιλέξτε χάρτη, γιατί η Ελλάδα μάλλον της πέφτει μικρή.