Οδηγούμε στην Κρήτη την επετειακή Porsche 911 Spirit 70

Η 911 προσχώρησε στον υβριδισμό και, αντίθετα με τις όποιες επιφυλάξεις, ο συνδυασμός λειτουργεί σε όλα υπέρ. Οδηγούμε ξεσκέπαστοι στην Κρήτη με τη συλλεκτική 911 Spirit 70, τη μία από τις μόλις 1.500 που θα κυκλοφορήσουν συνολικά.

Φέτος χόρτασα Porsche: οff road με Macan και Cayenne στη Βουλγαρία και τώρα με 911 στη νοτιοανατολική Κρήτη, που είχα πολλά χρόνια να επισκεφθώ και είχα λησμονήσει την άγρια ομορφιά της.

Είναι γεγονός ότι σε όλο αυτό το δυστοπικό διεθνές περιβάλλον αισθάνεσαι μικρές ενοχές όταν περνάς καλά. Δύο μέρες στα τελειώματα του Σεπτέμβρη στο μεγάλο νησί, με εξαιρετικό φαγητό και μία Porsche να με περιμένει στο πεζοδρόμιο είναι για μένα κάτι σαν διακοπές στη... Χαβάη.

Πολλές φορές η δουλειά απομυθοποιεί το ίδιο το αντικείμενό της, όμως ο παραπάνω συνδυασμός ήρθε για να μου υπενθυμίσει γιατί ασχολούμαι με αυτό 35 χρόνια. Και το περίεργο στην επαγγελματική μου σχέση με την πιο εμβληματική Porsche είναι ότι, όσες φορές κι αν την οδηγήσω, πάντα ανακαλύπτω κάτι νέο πάνω της.

Η επετειακή έκδοση Spirit 70

Δεν αναφέρομαι στα τεχνικά καλούδια που επί 63 χρόνια συνεχώς και αδιαλείπτως εξελίσσει το γερμανικό εργοστάσιο για το καμάρι του, αλλά για αυτή τη σχέση διάδρασης οδηγού-αυτοκινήτου, που πάντα ήταν γενναιόδωρη σε μικρές αποκαλύψεις και μεγαλύτερες απολαύσεις.

Σε δρόμο στριφτερό εντυπωσιάζει το traction, ακόμα κι αν οδηγείς τις πισωκίνητες ισχυρές εκδόσεις των 541 ίππων. Στο ταξίδι σε κερδίζει με το ευγενικό της ρολάρισμα και την εξαιρετική κατευθυντικότητα. Σε every day use δύσκολα αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς το πιο εξελιγμένο σπορ όχημα μαζικής παραγωγής του πλανήτη. Δεν ήταν πάντα έτσι.

Στην αρχή οι 911 ήταν δύστροπες. Δεν έβγαζαν κανέναν αέρα premium και είχαν υποτυπώδη άνεση. Σήμερα έχουν γίνει το απόλυτο sportcar μαζικής παραγωγής, που τα κάνει όλα.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει φώτα matrix LED, θερμαινόμενα καθίσματα/τιμόνι και τα νέα στοιχεία, όπως το σύστημα ποιότητας αέρα, το Sound Package Plus ηχοσύστημα 150 W με 8 ηχεία, ο περιστροφικός διακόπτης Mode Switch στο τιμόνι και η κυρτή digital οθόνη των 12,6 ιντσών.

Η χειροκίνητη 911 Carrera T

Η μέρα μου ξεκίνησε με μία 911 Carrera T με τον "μικρό" boxer κινητήρα 3,0 λίτρων της Porsche των 394 ίππων. Το "Τ" σημαίνει χειροκίνητο κιβώτιο και είναι 6 σχέσεων, σε αντίθεση με το παρελθόν, που ήταν 7 σχέσεων.

Ωραία, έχω στα χέρια μου μία κλασική 911 με συμπλέκτη και ταχύτητες, σε αρχοντικό λευκό χρώμα, που στέκεται πάνω σε τροχούς 20 ιντσών, με 10άχτινες ζάντες αδαμάντινης κοπής. Θα περάσουμε καλά. Το ταξίδι ξεκίνησε από το Ηράκλειο με κατεύθυνση τη Σητεία.

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, που βρίσκεται υπό κατασκευή, είχε κίνηση και χαμηλή ροή. Θέλω να παίξω με το σφιχτό κιβώτιο και τον σκληρό συμπλέκτη, μα δεν μπορώ. Το τιμόνι εμπνέει εμπιστοσύνη. Τα σαμαράκια ταλαιπωρούν τις αναρτήσεις και το χαμηλό αμάξωμα.

Πρέπει γρήγορα να βρω ορεινό στροφιλίκι. Μάταια. Στάση στη Σητεία για φωτογραφίες και μετά φουλ γκάζι με κατεύθυνση νότια, προς τον Ξερόκαμπο. Επιτέλους, στροφές και ένα άγριο τοπίο που αλλάζει τη διάθεση οδήγησης από cruising σε sport.

Οι απαραίτητες ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο και βουρ για παιχνίδια πρόσφυσης. Σίγουρα προτιμώ την αμεσότητα και την άνεση του αυτόματου PDK των 8 σχέσεων, όμως και το χειροκίνητο έχει τη γλύκα του.

Ο κινητήρας δουλεύει σε υψηλές στροφές και τα χέρια στο τιμόνι τρεμοπαίζουν γύρω από το κέντρο ισορροπίας του. Αργότερα θα ανακαλύψω ότι αυτό δεν ήταν τίποτα μπροστά στην επετειακή 911 "Spirit 70", του 3ου κατά σειρά ειδικού μοντέλου που βγαίνει από το δημιουργικό τμήμα Heritage Design της Porsche.

To eTurbo ανεβάζει τις στροφές του υπερσυμπιεστή αμέσως, πριν καν τα καυσαέρια τον φτάσουν. Το αποτέλεσμα; Άμεση ροπή από τις 1.500 σ.α.λ. και γραμμική επιτάχυνση.

Μία 911 με αναφορές στη δεκαετία του ’70 και τις αρχές των ’80s, που φέρει ειδικά αυτοκόλλητα και θα κυκλοφορήσει σε μόλις 1.500 αντίτυπα, αποκτώντας συλλεκτική αξία. Μία 911 των 360.000+ ευρώ, που έχει το νέο μοτέρ της Porsche με υβριδικό σύστημα (Τ-Ηybrid) προσφέροντας απλόχερα 541 ίππους και ροπή 610 Nm στους πίσω τροχούς – με ή χωρίς ηλεκτρονικά, εφόσον είσαι περισσότερο τολμηρός.

Η διαδρομή από Ξερόκαμπο προς Ιεράπετρα, ειδικά στα πρώτα χιλιόμετρα, είναι απολαυστικός, τόσο για αυτοκίνητο όσο και για μοτοσικλέτα. Νέα ασφαλτόστρωση, συνεχής ανηφορικές καμπές και ένα τοπίο ξερό, άγριο, πετρώδες, σε γήινα χρώματα, που κάνει έντονη αντίθεση με το γαλάζιο της θάλασσας που την αφήνεις στο πλάι σου καθώς ανεβαίνεις.

Η Porsche ανέπτυξε έναν νέο εξακύλινδρο κινητήρα boxer αυξάνοντας τη χωρητικότητα από 3,0 σε 3,6 λίτρα με τεχνολογία VarioCam και του πρόσθεσε έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μπαταρία 400 V με ενεργειακή χωρητικότητα 1,9 kWh.

Ανοίγω εν κινήσει τη μαλακή οροφή του χακί "Spirit 70", ρυθμίζω σε Sport Plus mode και για τα επόμενα 25 χλμ. μέχρι το επόμενο χωριό παλεύω με τους δαίμονές μου.

Πώς συμπεριφέρεται ο flat-six κινητήρας με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή eTurbo του νέου συστήματος T-Hybrid; Φαίνονται οι έξτρα 61 ίπποι στον δρόμο σε σχέση με τους παλαιότερους μη υβριδικούς κινητήρες της 911; Τελικά, πώς ανταποκρίνεται το πρόγραμμα Sport Plus στον βασικό εξοπλισμό, με τις λειτουργίες επιδόσεων Launch Control και Sport Response;

Όλα μπήκαν στο υποσυνείδητο, διότι στο συνειδητό μου απλά απολάμβανα μια γρήγορη βόλτα, έχοντας κόντρα τον απογευματινό ήλιο, μέσα σε ένα υπέροχο ανοιχτό σπορ αυτοκίνητο.

Ένα σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μικρών διαστάσεων βρίσκεται ενσωματωμένο στο κιβώτιο PDK, που του επιτρέπει την απευθείας σύνδεση με τον στροφαλοφόρο άξονα. Η λειτουργία του προσφέρει άμεση απόδοση από το ρελαντί παρέχοντας έξτρα ροπή 150 Nm και επιπλέον ισχύ έως 54 ΗΡ.

Τα φαρδιά λάστιχα της 911 "Spirit 70" σχεδόν γρατζουνάνε τη νεοπότιστη άσφαλτο. Η δύναμη του κινητήρα είναι μεγάλη και γεμάτη σε όλη την κλίμακα των στροφών λειτουργίας του. Το eTurbo και η πρόσθετη ηλεκτρική ισχύς του υβριδικού συστήματος προσφέρουν δραστικά μειωμένους χρόνους απόκρισης στο γκάζι.

Η εταιρεία αναφέρει ότι σε πλήρη επιτάχυνση από στάση η νέα 911 Carrera GTS, στην οποία βασίζεται η ειδική έκδοση "Spirit 70", καλύπτει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 3 δευτερόλεπτα και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 312 χλμ./ώρα. Σίγουρα δε θα είμαι εγώ αυτός που θα το αμφισβητήσει.

Το αυτοκίνητο έχει υψηλά περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης χάρη στα διευρυμένα μετατρόχια, τα φαρδιά ελαστικά και την εξαιρετική ανάρτηση. Εντυπωσιακή είναι και η κατευθυντικότητα για ένα μοντέλο που έχει τον κινητήρα και το κιβώτιο στα μετόπισθεν. Μια διάταξη που πλέον τη βρίσκεις μόνο σε supercars ή hypercars.

Το υβριδικό σύστημα προσθέτει μόλις 47 κιλά στο συνολικό απόβαρο των νέων 911, εφόσον το υποβάλλουμε σε σύγκριση μ’ εκείνο στα μοντέλα προ 2024.

Βέβαια, η κατανομή βάρους παραμένει σε ανισορροπία μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα τροχών, όμως έχει γίνει τόσο καλή δουλειά στο πλαίσιο και στις αναρτήσεις, που, σε συνδυασμό με το διευρυμένο ίχνος του αυτοκινήτου, το επίπεδο προκύπτει υψηλό σε ό,τι αφορά τη δυναμική συμπεριφορά.

Το αν πέτυχε το εγχείρημα του πρώτου υβριδικού συστήματος που τοποθετείται σε 911 στα 63 χρόνια της εξελικτικής της πορείας δε μένει παρά να αποδειχθεί. Είναι ήδη δεδομένο, καθώς, ενεργειακά, το υβριδικό σύστημα είναι πιο αποδοτικό και πρακτικά πιο ταιριαστό σε ένα σπορ αυτοκίνητο, που ξέρει να βάζει με ασφάλεια και προοδευτικότητα τη δύναμή του στην άσφαλτο.

Εγώ, πάλι, έμεινα με την εικόνα εκείνης της γαλήνιας στιγμής που έπιασα τον εαυτό μου να οδηγώ χαλαρός, σχεδόν ευάλωτος, ένα φθινοπωρινό απόγευμα σε μια μαγευτική διαδρομή, μέσα στην καλύτερη Porsche που κυκλοφορεί την σήμερον ημέραν εκεί έξω. Ακόμη και τώρα συνεχίζουν να με κατατρώγουν οι ενοχές.

Porsche 911 Spirit 70

Τιμή: από €360.640
Κινητήρας: 6 κυλ., Boxer 3.6 λίτρα + T-Hybrid
Ισχύς: 541 HP
Ροπή: 610 NM
Κιβώτιο-Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων-RWD
0-100 km/h: 3 sec
Τελική: 312 km/h

 

Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Carrera T Κρήτη 2025
Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Spirit 70 Κρήτη 2025
Porsche 911 Carrera T Κρήτη 2025