
Όταν ακούς το όνομα Mate Rimac, το μυαλό σου είναι λογικό να πηγαίνει σχεδόν αυτόματα στο Rimac Nevera, το ηλεκτρικό hypercar που έχει καταρρίψει αρκετά ρεκόρ και άλλαξε τους κανόνες της απόδοσης για πάντα.
Ως ιδρυτής και CEO του Rimac Group και επικεφαλής της Bugatti, ο Rimac είναι ίσως η προσωποποίηση της τεχνολογικής πρωτοπορίας στον κόσμο της αυτοκίνησης.

Κι όμως, το προσωπικό του γκαράζ αφηγείται μια διαφορετική ιστορία. Όχι μόνο για την ταχύτητα και την καινοτομία, αλλά για τη νοσταλγία, το πάθος και μια δόση απρόσμενης ταπεινότητας.
Πριν από λίγους μήνες, ο Rimac πρόσθεσε στη συλλογή του ένα VW Golf R32, ένα αυτοκίνητο που μοιάζει σαν τρολάρισμα όταν βρίσκεται παρκαρισμένο δίπλα σε μια Aston Martin Valkyrie Spider, μια Ferrari SF90 Stradale ή μια Pininfarina Battista.
Ανάμεσα στα υπεραυτοκίνητα των εκατομμυρίων ευρώ, το ταπεινό Golf θα μπορούσε εύκολα να περάσει απαρατήρητο ως ένα καθημερινό hatchback. Όμως για τον Rimac, το R32 είναι κάτι πολύ περισσότερο. Είναι μια χρονοκάψουλα με προσωπική αξία. Ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί καθημερινά, για τις απλές του μετακινήσεις.

Μια επίσκεψη στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, αρκεί για να τον δεις άλλοτε στο τιμόνι μιας Porsche Carrera GT και άλλοτε να περπατά στους διαδρόμους του εντυπωσιακού νέου "Campus" της εταιρείας του, εκεί όπου σχεδιάζονται τα οχήματα του αύριο.
Κι όμως, αν τον ρωτήσεις ποιο είναι το αυτοκίνητο που οδηγεί πιο συχνά, θα σου απαντήσει "το Golf R32". Ένα αυτοκίνητο που τον συνδέει με τις εποχές που η οδήγηση ήταν απλά διασκέδαση, πριν γίνει ο "αρχιτέκτονας" της επόμενης γενιάς hypercars.
Στη συλλογή του, η ισορροπία παίζει καθοριστικό ρόλο. Για κάθε υπεραυτοκίνητο που κόβει την ανάσα, υπάρχει κι ένα μοντέλο που κουβαλά συναισθηματικό φορτίο.
Η BMW E30 M3, για παράδειγμα, είναι αυτή που ο ίδιος αποκαλεί "μεγάλο του έρωτα". Είναι το αυτοκίνητο που τον ταξιδεύει πίσω στα χρόνια που δούλευε σε γκαράζ και ονειρευόταν να δημιουργήσει τα δικά του οχήματα.
Ο Rimac έχει στην κατοχή του όχι μία αλλά δύο BMW M3 CSL, μια Z4M και μια E39 M5, όλα φόρος τιμής στη χρυσή εποχή των οδηγοκεντρικών BMW. Όμως τα "διαμάντια" του γκαράζ του είναι αυτά που φέρουν και την υπογραφή του.

Η Aston Martin Valkyrie Spider και η Pininfarina Battista διαθέτουν τεχνολογία Rimac, και ο ίδιος τις αντιμετωπίζει σαν ένα αρχείο των επιτευγμάτων της εταιρείας του.
Στο πλευρό τους βρίσκεται μια Porsche Carrera GT και μια Mercedes-Benz SLR McLaren, σύμβολα μιας εποχής που κυριαρχούσαν στις αφίσες των παιδικών δωματίων. Αυτοκίνητα που ο Rimac θαύμαζε ως παιδί, πριν γίνει ο άνθρωπος που πλέον τα αποκτά.

Αναμφίβολα όμως, το πιο αναπάντεχο κομμάτι της συλλογής του παραμένει το Golf R32. Δεν έχει πλαίσιο από ανθρακονήματα, ούτε ηλεκτρικό torque vectoring, ούτε κατέχει κάποιο εντυπωσιακό ρεκόρ. Είναι όμως το πιο γήινο. Εκείνο που θα μπορούσε άνετα να βρίσκεται στο γκαράζ του γείτονά σου. Και ακριβώς αυτό είναι το νόημα.

Το Golf είναι ο συνδετικός κρίκος του Mate Rimac με την απλότητα, με την εποχή που τα αυτοκίνητα δεν ήταν εργαλεία εντυπωσιασμού, αλλά χαράς. Είναι το στοιχείο που προσγειώνει μια συλλογή σχεδόν εξωπραγματική.
Για τον άνθρωπο που χτίζει το μέλλον της αυτοκίνησης, το πιο προσωπικό του όχημα δεν είναι το πιο γρήγορο, ούτε το πιο σπάνιο. Είναι ένα μοντέλο που του θυμίζει γιατί αγάπησε τα αυτοκίνητα από την αρχή.