Ξεχασμένα supercars: Dendrobium D-1

Ανθισμένο σαν την δενδρόβια ορχιδέα της Σιγκαπούρης και ελκυστικό παρουσιάστηκε το 2017 το Dendrobium D-1 και έκτοτε αναζητείται

Dendrobium D1
Dendrobium D1
Dendrobium D1
Dendrobium D1
Dendrobium D1
Dendrobium D1

Καλωσήρθες στα Ξεχασμένα Supercars, το δωμάτιο του Top Gear με τους χοντρούς, σκονισμένους τόμους της ιστορίας της αυτοκίνησης. Εδώ αναζητάμε τα supercars που μας κέντρισαν την προσοχή στο παρελθόν και μας προσέλκυσαν με παχιά λόγια για σπουδαίες και κοσμογονικές αλλαγές, αλλά δεν τα κατάφεραν.
 

Dendrobium D1

Τι είναι το Dendrobium D-1; 

Ένα ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο που προέρχεται από την Σιγκαπούρη, με τη συμβολή της Williams Advanced Engineering. Πίσω από το project αυτό βρίσκονται πρώην τεχνικοί της McLaren, της Lotus και της Pagani και το περίεργο όνομά του ενέπνευσε το εθνικό φυτό της χώρας, η δενδρόβια ορχιδέα. 

Το εντυπωσιακό Dendrobium D-1 concept αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2017. Οι αριθμοί ήταν εξωπραγματικοί: 1.800 ίπποι από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, τελική ταχύτητα πάνω από 200 μίλια την ώρα και τιμή της τάξης των 1,2 εκατομμυρίων λιρών. Η Dendrobium υπολόγιζε ότι το αυτοκίνητο θα έφτανε από τα 0-100 km/h σε 2,7 δευτερόλεπτα, τώρα πια αυτή η τιμή μας φαίνεται σχεδόν φυσιολογική αν σκεφτεί κανείς ότι παρουσιάζονται αυτοκίνητα με επιτάχυνση κάτω των δύο δευτερολέπτων. Επίσης το Dendrobium θα ζύγιζε περίπου 1.750kg, με ένα αμάξωμα από ανθρακονήματα που θα ενσωμάτωνε την μπαταρία. 

Dendrobium D1

Τελικά κατασκευάστηκε κανένα; 

Ένα λευκό Dendrobium D-1 φωτογραφήθηκε εκτενώς την περίοδο της παρουσίασής του, ενώ ένα πράσινο παρουσιάστηκε στους οπαδούς που παρακολούθησαν τις 24 ώρες του Le Mans το 2019. Η εταιρεία είχε σκεφτεί να συμμετάσχει στον πιο σπουδαίο αγώνα αντοχής στον κόσμο, μόλις η τεχνολογία της μπαταρίας ήταν ικανή να τρέξει με μέγιστη ταχύτητα για μια ολόκληρη ημέρα.

Dendrobium D1

Η παραγωγή αυτοκινήτων δρόμου είχε προγραμματιστεί για το 2022, αλλά η επιλογή να χρησιμοποιηθούν μη δοκιμασμένες μπαταρίες στερεάς κατάστασης (καθώς και τα επενδυτικά εμπόδια που προκλήθηκαν από το Brexit) φαίνεται ότι σταμάτησαν το όνειρο της Dendrobium. Γιατί το Brexit; Γιατί το Dendrobium D-1 προερχόταν μεν από την Σιγκαπούρη, αλλά στην ουσία κατασκευαζόταν στην Μεγάλη Βρετανία. 

Πού να 'σαι τώρα; 

Ο ιστότοπος της εταιρείας είναι λίγο θολό τοπίο, καθώς μεταξύ λίγων λέξεων που μοιάζουν με εισαγωγικά υπάρχουν κάτι ακατανόητα link, ένα εκ των οποίων παραπέμπει σε μια βρετανική αντιπροσωπεία της Genesis. Επίσης ο επίσημος λογαριασμός στο Twitter είναι ανενεργός από το 2019. 

Dendrobium D1

Εν τω μεταξύ, η Williams Advanced Engineering - η οποία ήταν βασικός παίκτης στην πραγματική κατασκευή και εγκατάσταση του D-1 - πωλήθηκε από τη μητρική εταιρεία της Williams σε μια αυστραλιανή εταιρεία μετάλλων για περίπου 164 εκατομμύρια λίρες. Η FMG, όπως αναφέρεται για συντομία η Fortescue Metals Group, έκανε τη συμφωνία για να ενσωματώσει τεχνολογία μπαταριών στα βιομηχανικά φορτηγά και τις σιδηροδρομικές μηχανές της. Καμία αναφορά όμως για την ανάγκη ύπαρξης ενός ηλεκτρικού hypercar στο στόλο. 


 

Best of Network