Τι μπορείς να φανταστείς, είναι η αλήθεια, όταν ακούς "έκλεψαν γέφυρα”; Θα μπορούσες να φανταστείς ότι μπήκαν στα γραφεία διαχείρισης μια γέφυρας και τους έκαναν πλιάτσικο ή ότι κάποιοι έβαλαν χέρι στα έσοδα των διοδίων που αφορούν τη διέλευσή της. Άντε να βάλεις και την περίπτωση "αρουραίοι” να έχουν μπουκάρει σε οδοντιατρείο και μέσα σε αυτά που έχουν ξαφρίσει κάποιος να κλαίει τη σύντομη αποκατάσταση των δοντιών του.
Η ουσία όμως είναι ότι τίποτα απο όλα αυτά που φαντάζουν λογικά δεν συμβαίνει και η είδηση αφορά κυριολεκτικά σε αρπαγή γέφυρας.
Πώς κλέβεις μια γέφυρα
Η "συνταγή" διαδραματίστηκε στο ινδικό κρατίδιο Bihar όταν τέσσερις πέντε άνδρες - μεταξύ των οποίων και κάποιοι από το τμήμα άρδευσης της κυβέρνησης - εμφανίστηκαν στο χωριό Amiyavar, κοντά στην πόλη Sasaram, με έναν εκσκαφέα και εργαλεία κοπής μετάλλων. Οι κάτοικοι του χωριού χάρηκαν θεωρώντας ότι εισακούσθηκε το αίτημά τους να απομακρυνθεί η παλιά, παροπλισμένη γέφυρα της περιοχής. Πίστεψαν σε κυβερνητική απόφαση και δεν σκέφτηκαν καν ότι πρόκειται για "ιδιωτική πρωτοβουλία". Άλλωστε το σκηνικό ήταν τόσο πειστικό.
Μάγκες πιάστε τα γιοφύρια
Επί τρεις ημέρες, οι "εργαζόμενοι" έφταναν στο σημείο στις 7 το πρωί και δούλευαν μέχρι το σούρουπο, ροκανίζοντας ουσιαστικά τα απομεινάρια της γέφυρας, με το μέταλλο να μεταφέρεται με μισθωμένο φορτηγό στην αποθήκη ενός τοπικού εμπόρου σκραπ.
Bihar |60-feet long-abandoned steel bridge stolen by thieves in Rohtas district
— ANI (@ANI) April 9, 2022
Villagers informed some people pretending as mechanical dept officials uprooted bridge using machines like JCB & gas-cutters. We've filed the FIR:Arshad Kamal Shamshi, Junior Engineer,Irrigation dept pic.twitter.com/o4ZWVDkWie
Σύμφωνα με έρευνα δημοσιογράφου του BBC στο Δελχί, κανείς δεν υποψιάστηκε ότι επρόκειτο για ληστεία. Ακόμα και ο τοπικός δημοσιογράφος ο οποίος ζει μόλις 200 μέτρα από τη γέφυρα θεώρησε σε πρώτη φάση ότι δεν πρόκειται για θράσος άλλα για θεσμικό έργο. Άλλωστε λίγες ημέρες πριν από την κλοπή, ο επικεφαλής του χωριού είχε στείλει γραπτή αίτηση στις αρχές για την αποσυναρμολόγηση της γέφυρας επειδή είχε γίνει επικίνδυνη για την υγεία.
Η σιδερένια γέφυρα του καναλιού Ara, μήκους περίπου 18 μέτρων και ύψους 3,5 μέτρων, κατασκευάστηκε το 1976 και δεν είχε χρησιμοποιηθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, αφού κατασκευάστηκε μια γέφυρα από σκυρόδεμα σε κοντινή απόσταση. Ήταν σε σοβαρή κατάσταση αποσύνθεσης και μικροκλοπές σιδήρου κατά καιρούς είχαν καταγραφεί
Τα αποκαλυπτήρια της κλοπής
Το κουμπί της αποκάλυψης ενεργοποίησε άνθρωπος προφανώς εμπλεκόμενος επαγγελματικά με τέτοια έργα, όταν την τρίτη και τελευταία ημέρα της διαδικασίας αποσυναρμολόγησης επικοινώνησε με υπάλληλο του τμήματος αρδεύσεων για να ζητήσει το λόγο που η ανάθεση έγινε χωρίς διαγωνισμό. Η επίσημη απάντηση που πήρε ήταν και η πιστοποίηση της κλοπής. Καμιά άδεια δεν είχε εκδοθεί, κάνεις επίσημος φορέας δεν γνώριζε ότι η γέφυρα είχε κατεδαφιστεί και κάπως έτσι έφτασε η στιγμή για καταγγελία στην αστυνομία.
Από τα μέχρι τώρα στοιχεία προκύπτει ότι την αποσυναρμολόγηση φέρεται να επέβλεπε εργαζόμενος του τμήματος αρδεύσεων, ο οποίος έλεγε σε όποιον ρωτούσε ότι "οι εργασίες είχαν επίσημη έγκριση". Είναι μεταξύ των οκτώ ατόμων που έχουν έκτοτε συλληφθεί, με τον ιδιοκτήτη του φορτηγού και της μάντρας να είναι επίσης μεταξύ των συλληφθέντων. Η αστυνομία είναι σε αναζήτηση τεσσάρων ακόμα ύποπτων.
#CartoonOfTheDay | Tuesday Swipe🔺
— Free Press Journal (@fpjindia) April 12, 2022
🔹Bridge Stolen In Bihar#Cartoon #cartoontwt #India #Haldiram #TrendingNow #Trending #Viral #Bridge #Bihar #BridgeStolen #BiharNews #BiharGovernment pic.twitter.com/fwenLfe4NG
Πάντως για την ιστορία, η Ινδία δεν κατέχει τα πρωτεία στην εξαφάνιση γέφυρας. Η αρχική καταγραφή βρίσκει την Πενσιλβανία των ΗΠΑ στη θέση ένα, όπου το 2011 κάποιοι "ταχυδακτυλουργοί” εξαφάνισαν γέφυρα μήκους 15 μέτρων, ενώ ένα χρόνο αργότερα στην Τσεχία αετονύχηδες με χρήση πλαστών εγγράφων σήκωσαν πεζογέφυρα, με αιτιολογία δημιουργίας νέου ποδηλατόδρομου. Η Ρωσία για την ώρα φαίνεται να είναι κάτοχος της πιο κολοσσιαίας κλοπής με βάση τα σχεδόν 23 μέτρα παροπλισμένης σιδηροδρομικής γέφυρας (βάρος 56 τόνων) που έκανε φτερά στην έναρξη της πανδημίας Covid19.
Ευτυχώς που οι παλιές γέφυρες Χαλκίδας και Ισθμού Κορίνθου ακόμα χρησιμοποιούνται.