Τρεις κανόνες για να μένεις λιγότερο χρόνο στους σταθμούς φόρτισης

Τα μυστικά για ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη αυτονομία και αποφυγή λαθών που μειώνουν την ισχύ φόρτισης, από τον ειδικό του θέματος, Kevin Giek της Porsche.

Η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί την πρώτη φορά που αλλάζει ο τρόπος που "γεμίζουμε" τα αυτοκίνητά μας. Στο παρελθόν, οι οδηγοί συζητούσαν για αμόλυβδη ή σούπερ βενζίνη, σήμερα για Ε5 ή Ε10 και για το αν αξίζει το καύσιμο 102 οκτανίων.

Τώρα, το ερώτημα είναι πώς φορτίζουμε πιο σωστά και αποτελεσματικά. Όπως εξηγεί ο Kevin Giek, Αντιπρόεδρος της σειράς Taycan της Porsche, "η φόρτιση είναι μια τέχνη που, μόλις τη μάθεις, γίνεται απλή".

Ο κανόνας του 10%

"Για ταχύτερη φόρτιση, η μπαταρία πρέπει να έχει όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια", τονίζει ο Giek. "Γύρω στο 10% είναι η ιδανική στάθμη". Στους σταθμούς 800V DC, η νέα Taycan φορτίζει με ισχύ έως 320 kW, 50 περισσότερα από το προηγούμενο μοντέλο.

Έτσι, η φόρτιση από 10% έως 80% ολοκληρώνεται σε μόλις 18 λεπτά, έναντι 37 λεπτών στην πρώτη Taycan. Η αναβαθμισμένη μπαταρία Performance Battery Plus διατηρεί πάνω από 300 kW για πέντε λεπτά και προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Ο κανόνας του 80%

Όσο για το πόσο πρέπει να φορτίζεται η μπαταρία, ο Giek είναι σαφής: "Για μεγάλα ταξίδια, τη φορτίζω πλήρως στο σπίτι. Στο δρόμο, όμως, συνήθως σταματώ γύρω στο 60%. Μετά από εκεί, η φόρτιση αρχίζει να επιβραδύνεται".

Μέχρι το 70%, η Taycan φορτίζει με πάνω από 300 kW και διατηρεί πάνω από 200 kW ως το 75%. Πάνω από το 80%, η ταχύτητα πέφτει σημαντικά, οπότε "δεν αξίζει να περιμένεις περισσότερο".

Η Porsche δίνει προτεραιότητα στη γρήγορη και έξυπνη μετακίνηση. Ο ενσωματωμένος Charging Planner, προτείνει το βέλτιστο πλάνο φόρτισης, προετοιμάζοντας τη μπαταρία για μέγιστη απόδοση και συχνά προτείνοντας δύο σύντομες στάσεις αντί για μία μακρά.

Σωστή επιλογή σταθμού

Ένα κοινό λάθος, σύμφωνα με τον Giek, είναι ότι πολλοί οδηγοί σταματούν σε διπλούς φορτιστές όπου ήδη φορτίζει άλλο όχημα, χωρίς να γνωρίζουν πως έτσι η ισχύς μοιράζεται στα δύο. "Αν μια μονάδα 300 kW μοιράζεται, παίρνεις μόλις 150 kW, ή ακόμη και 75 kW, σε σταθμούς των 150 kW".

Η γνώση αυτή κάνει τη διαφορά μεταξύ μιας γρήγορης στάσης και μιας μακράς αναμονής. Και για την Porsche, η ταχύτητα και η απόδοση είναι θεμελιώδη στοιχεία της εμπειρίας οδήγησης.