Αποστολή στη Φλωρεντία: Οδηγούμε το υβριδικό Toyota Aygo X Hybrid

H Toyota έκανε ακόμα μια έξυπνη κίνηση και λάνσαρε το Aygo Χ Hybrid και πλέον είναι η μόνη φίρμα με υβριδικό αυτοκίνητο στo Α segment. Πήγαμε μέχρι την Φλωρεντία για να το οδηγήσουμε και αυτές είναι οι πρώτες εντυπώσεις μας.

Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X GR Sport Hybrid
Toyota Aygo X GR Sport Hybrid
Toyota Aygo X GR Sport Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X GR Sport Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X GR Sport Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X GR Sport Hybrid
Toyota Aygo X GR Sport Hybrid
Toyota Aygo X GR Sport Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X GR Sport Hybrid

Μπορεί η Toyota να κλιμακώνει σταδιακά την προσπάθειά της για να δημιουργήσει γκάμα ηλεκτρικών αλλά με τίποτα δεν ξεχνάει την τεχνολογία που την έχει καθορίσει (και έχει καθορίσει η ίδια), αυτή των υβριδικών αυτοκίνητων. 

Μόνο ένα αυτοκίνητο της γκάμας επιβατικών δεν είχε υβριδική τεχνολογία και αυτό ήταν το Aygo X. Πλέον είναι και αυτό υβριδικό. Η ιαπωνική φίρμα σκέφτηκε σοβαρά για ακόμα μια φορά της ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς και δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που είναι Toyota μεν, αλλά είναι ένα μοντέλο που γεννήθηκε -και προς το παρόν κυκλοφορεί μόνο- στην Ευρώπη. Αυτό είναι το Toyota Aygo X Hybrid και για να το οδηγήσουμε ταξιδέψαμε μέχρι την Φλωρεντία. 

Toyota Aygo X Hybrid

Αυτό που έκανε η Toyota είναι απολύτως λογικό. Σχεδόν 1 στα 5 μίνι αυτοκίνητα (A segment) που πωλούνται στην Ευρώπη από το 2022 είναι Aygo Χ και έχεις κάθε επιχείρημα για να κάνεις το επόμενο βήμα -αν και στην περίπτωση της μετάβασης από ένα θερμικό αυτοκίνητο σε ένα υβριδικό μόνο απλό δεν είναι το βήμα αυτό. 

Βέβαια είχε ένα μεγάλο πλεονέκτημα: το υβριδικό σύστημα των Yaris και Yaris Cross. Όμως έπρεπε αυτό το σύστημα να χωρέσει στο μικρό κορμί του Aygo X. Τελικά τα κατάφεραν και μάλιστα χωρίς το αυτοκίνητο να χάσει τίποτα από τους χώρους του που παραμένουν οι ίδιοι και μόλις με μια αύξηση 7,6 εκατοστών -και αυτή στο εμπρός τμήμα. 

Toyota Aygo X Hybrid
Μπορέσαμε να δούμε πώς ακριβώς κατάφερε η Toyota να εφαρμόσει το υβριδικό σύστημα του Yaris στο μικρότερο Aygo X.

Με αυτό το υβριδικό σύστημα το Aygo X Hybrid δείχνει στα χαρτιά να είναι το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης. Αλλά είναι; Στη Φλωρεντία το οδηγήσαμε αρκετά και τα πρώτα σημάδια είναι εξαιρετικά. Σε πρώτο επίπεδο επιτέλους έχει την ισχύ που του αξίζει.

Toyota Aygo X Hybrid

Πιο γρήγορο, πιο ήσυχο

Με το γνωστό υβριδικό σύστημα διαθέτει πλέον 44 ίππους περισσότερους (φτάνει τους 116 ίππους) και κάπως έτσι έχεις ένα αυτοκίνητο που στον αυτοκινητόδρομο πάτας γκάζει από τα 100 km/h και πάει στα 130+ km/h ταχύτατα. Αυτό σημαίνει ότι το Aygo X Hybrid προσθέτει ένα ακόμα πλεονέκτημα στην φαρέτρα του: Κάνεις ταξίδι. 

Toyota Aygo X Hybrid

Φυσικά για να κάνεις ταξίδι χρειάζεσαι και άλλα πράγματα. Όπως καλύτερη ηχομόνωση. Η Toyota έκανε κάποιες κινήσεις σε αυτήν την κατεύθυνση -και είχε έτοιμη την απάντηση στην σχετική ερώτηση του Top Gear Greece. Σε πρώτο επίπεδο τα πράγματα στην καμπίνα του Aygo Χ Hybrid είναι πλέον πιο ήσυχα. 

Toyota Aygo X Hybrid

Επτά νέες προσθήκες απόσβεσης θορύβου στο ταμπλό, στη μόνωση του καπό και το κάλυμμα του κινητήρα συνδυάζονται με ένα αναβαθμισμένο σύστημα εξάτμισης και σιγαστήρα για τη μείωση του θορύβου κατά την οδήγηση. Οι πιο πλούσιες εκδόσεις επωφελούνται από περαιτέρω μέτρα μείωσης του θορύβου, όπως παχύτερα τζάμια και πρόσθετη ηχομόνωση σε όλο το αμάξωμα.

Όμως είναι και πιο ευχάριστο στην οδήγηση -υπό πίεση και μη. Πλέον βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA, η οποία παρέχει χαμηλό κέντρο βάρους και υψηλή ακαμψία αμαξώματος. Η ανάρτηση, τα φρένα και το τιμόνι έχουν αναβαθμιστεί ενώ ένα νέο προηγμένο σύστημα φρένων περιλαμβάνει πλέον δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς. Τα συστήματα ελέγχου του τιμονιού έχουν ρυθμιστεί για πιο ελαφριά αίσθηση και μεγαλύτερη ευελιξία στην οδήγηση στην πόλη.

Νέα σχεδίαση 

Α, και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό -γενικά αλλά και ειδικά για την κατηγορία και αυτούς που απευθύνεται: την αισθητική. Το Aygo Χ Hybrid δεν είναι μόνο, δείχνει καλύτερο και πιο προσεγμένο αυτοκίνητο. 

Toyota Aygo X Hybrid

Οι αλλαγές που έχουν γίνει κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα, "έχουν βγει" και το αυτοκίνητο παίρνει πόντους καθώς φαίνεται πιο σύγχρονο, στιβαρό και ποιοτικό. Τα νέα φωτιστικά σώματα (που στις πιο ακριβές εκδόσεις έχουν και περισσότερη τεχνολογία), η διαφορετική μάσκα και το πιο μακρύ καπό του χαρίζουν γοητεία και φρεσκάδα. Είναι και πολλές ακόμα λεπτομέρειες, όπως τα φλας στους καθρέπτες πλέον, που συνολικά δίνουν μια πολύ καλύτερη εικόνα στο δημοφιλές αυτοκίνητο πόλης. 

Toyota Aygo X Hybrid

Οι βελτιώσεις συνεχίζονται και στην καμπίνα. Η κεντρική οθόνη οδηγού μεγάλωσε και φθάνει πλέον τις 7 ίντσες -από 4,3 στο προηγούμενο μοντέλο- ενώ υπάρχουν και νέα χειριστήρια ελέγχου του κλιματισμού -που χάρη στην υβριδική τεχνολογία γίνεται και διζωνικός στις ανώτερες εκδόσεις. Εν τω μεταξύ, η κεντρική κονσόλα έχει αναδιαμορφωθεί για να περιλαμβάνει ένα νέο ηλεκτρικό χειρόφρενο. 

Toyota Aygo X Hybrid

Φυσικά η κατανάλωση είναι ακόμα ένα ατού και η φίρμα ανακοινώνει μέση στα 3,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και μόλις 2,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα αν πρόκειται για κίνηση στην πόλη. Αν αυτό αποδειχθεί και στην πράξη, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα υβριδικό αυτοκίνητο πόλης που έχει κόστος ανά χιλόμετρο κοντά σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό -και αυτό θα είναι μεγάλο πλεονέκτημα. 

Αξίζει να αναφέρουμε και το ανθρακικό αποτύπωμα σημαντικά χαμηλότερο των ορίων της Ευρώπης, μόλις 66γρ CO2 μέσα στην πόλη, την Νέα Γενιά Συστημάτων Ασφαλείας, Toyota Safety Sense 3.0 και φυσικά την εγγύηση Toyota, έως 11 έτη/ 200.000χλμ για το όχημα, έως 11 έτη/ 1.000.000χλμ για την υβριδική μπαταρία.

Η έκπληξη: Aygo X Hybrid GR Sport

Για πρώτη φορά, διατίθεται μια έκδοση GR SPORT του Aygo X, που προσφέρει πιο διασκεδαστική οδήγηση και σπορ εμφάνιση. Δεν υπάρχουν διαφορές στο σύστημα κίνησης -άλλωστε ένα αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων και βάρους μάλλον δεν το χρειάζεται- αλλά είναι έχει πιο σπορ συμπεριφορά χάρη στην ειδική ρύθμιση των αμορτισέρ και ελατηρίων, μεγαλύτερης διαμέτρου πίσω άξονα αλλά και τιμόνι με πιο άμεση απόκριση.

Toyota Aygo X GR Sport Hybrid

Το Aygo X GR SPORT ξεχωρίζει με το αποκλειστική δίχρωμία Mustard και το μοναδικό μαύρο καπό. Το χαρακτηριστικό πλέγμα "G-pattern" που συναντάται και σε άλλα μοντέλα της οικογένειας GR είναι ενσωματωμένο στη γυαλιστερή μαύρη μπροστινή μάσκα, ενώ οι νέες ζάντες αλουμινίου GR SPORT 18 ιντσών δημιουργούν μια σπορ εμφάνιση.

Toyota Aygo X GR Sport Hybrid

Τιμές-εκδόσεις

Η βασική έκδοση του μοντέλου -που ήδη είναι διαθέσιμο για παραγγελίες και τα πρώτα αυτοκίνητα φθάνουν άμεσα στην Ελλάδα- λέγεται X-Play και κοστίζει 19.670 ευρώ. Το εντυπωσιακό είναι ότι σε αυτήν την έκδοση o εξοπλισμός περιλαμβάνει: ζάντες 17 ιντσών, adaptive cruise control (ACC), αυτόματο κλιματισμό, οθόνη infotainment 9 ιντσών, 4 ηχεία, ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple Car Play και κάμερα οπισθοπορίας. 

Ακολουθούν οι εκδόσεις X-Style και Χ-Style Plus με 19.990 ευρώ και 20.040 ευρώ αντίστοιχα. Ιδιαίτερα η X-Style Plus είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις καθώς διαθέτει επιπλέον της X-Style: κουμπί εκκίνησης, ασύρματη φόρτιση κινητού, προβολείς ομίχλης LED και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες. 

Toyota Aygo X Hybrid
Ναι, μπορείς να βάλεις και υφασμάτινη οροφή για να απολαμβάνεις τον ελληνικό ουράνο. 

Ακολουθούν ακόμα τρεις εκδόσεις πριν την κορυφαία. Είναι οι X-Pulse (22.060 ευρώ), X-Trend (23.010 ευρώ) και X-Envy (25.160 ευρώ). 

Κορυφαία είναι η X-Limited (26.860 ευρώ) που έχει πολύ πλούσιο εξοπλισμό όπως: Οθόνη πολυμέσων 10,5 ιντσών Toyota Smart Connect, σύστημα ιονισμού ατμόσφαιρας, έξυπνο ψηφιακό κλειδί και πολλά άλλα.

Στην ίδια τιμή είναι είναι και το "άγριο" Aygo X GR Sport που έχει όλα τα καλούδια της κορυφαίας X-Limited, συν κάποια ακόμα και φυσικά τις βασικές αλλαγές σε ανάρτηση και τιμόνι που αναφέραμε πριν. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network