
Αν είδες έστω και λίγο το Grand Prix της Formula 1 στην Αυστρία, θα κατάλαβες πως οι οδηγοί αντιμετώπισαν αυξημένα προβλήματα με τα όρια της πίστας. Σβησμένοι χρόνοι, ασπρόμαυρες σημαίες και ποινές εντός αγώνα, οδήγησαν σε μια εκνευριστική συνθήκη για τις ομάδες και τους οδηγούς κυρίως, αλλά αυτό είναι ένα πρόβλημα που όλοι γνωρίζουν πως υπάρχει στο Red Bull Ring. Μικρότερο σε έκταση ήταν το φαινόμενο και στο Sprint Race του Σαββάτου.

Όλα όμως έγιναν ακόμη πιο εκνευριστικά μετά το τέλος του αγώνα, όταν μετά από ένσταση της Aston Martin, η FIA παραδέχτηκε πως δεν πρόλαβε να εξετάσει τις 1.200 αναφορές από οδηγούς και ομάδες για παραβιάσεις των ορίων της πίστας. Έτσι οι αγωνοδίκες είχαν αρκετή δουλειά μετά το τέλος του αγώνα και από την εξέταση των σβησμένων χρόνων κυρίως προέκυψαν άλλες 12 ποινές σε συνολικά οκτώ οδηγούς.
Ως αποτέλεσμα της πλήρους επανεξέτασης, ο Sainz έπεσε δύο θέσεις για να καταλήξει στην έκτη θέση της ανανεωμένης τελικής κατάταξης. Αρχικά του επιβλήθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων, την οποία εξέτισε στο δεύτερο pitstop του. Όμως, αυτή αναβαθμίστηκε σε ποινή 10 δευτερολέπτων.

Αντίστοιχα ο Lewis Hamilton είδε την ποινή του, από πέντε δευτερόλεπτα να ανεβαίνει στα 10 και έπεσε μια θέση πίσω από τον ομόσταυλό του George Russell, όγδοος. Επιπλέον με δέκα δευτερόλεπτα συνολικά τιμωρήθηκαν οι Pierre Gasly και ο Alex Albon, ενώ με 15 o Logan Sargeant και ο Yuki Tsunoda.
Ρεκόρ ποινών για Ocon
Εκείνοι ωστόσο που "τερμάτισαν" τις παραβιάσεις των ορίων ήταν ο Esteban Ocon που δέχθηκε συνολικά τριάντα δευτερόλεπτα ποινής, με αποτέλεσμα να πέσει από 12ος στην 14η θέση και ο Nyck de Vries που πλησίασε και δέχθηκε τελικά 25 δευτερόλεπτα.

Περίπλοκο το ζήτημα των ορίων στο Red Bull Ring
Όλα αυτά επανέφεραν εκ νέου στο προσκήνιο το ζήτημα που προκύπτει στο Red Bull Ring με τα όρια της πίστας. Η FIA έσπευσε να τονίσει πως έχει ζητήσει από την διοίκηση της πίστας να τοποθετήσει αμμοπαγίδα στις στροφές 9 και 10 που ήταν το σημείο που όλοι ξεπερνούσαν τα όρια, ωστόσο αυτό είναι κάτι δύσκολο γιατί στην πίστα της Αυστρίας διεξάγονται επίσης αγώνες για το MotoGP.

Στους αγώνες μοτοσυκλετών τα σημεία διαφυγής είναι πολύ πιο ασφαλές να είναι ασφάλτινα, προσφέροντας χώρο στους αναβάτες να γλιτώσουν την πτώση. Στους αγώνες μονοθεσίων ωστόσο οι λευκές γραμμές που ορίζουν την πίστα δεν είναι καν ορατές σε πολλά σημεία και αυτό είναι που ταλαιπωρεί πάντα στην Αυστρία.

Ήδη πάντως μετά από αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση που αντιμετώπισε η FIA το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, οι πιέσεις προς την διοίκηση του Red Bull Ring αναμένεται να αυξηθούν ακόμη περισσότερο για να υπάρχει μια οριστική λύση το 2024. Να υπενθυμίσουμε τέλος πως το Red Bull Ring μόλις την Παρασκευή πριν τον αγώνα, ανανέωσε την παρουσία του στο πρόγραμμα της Formula 1 έως το 2030.