
Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει και πιθανώς σε λίγο να μην ασχολούμαστε καν με τις ιπποδυνάμεις των αυτοκινήτων. Στα καινούρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μετράμε πόσες φορές κόλλησε το κεφάλι στο κάθισμα, ή πόσες εκκινήσεις σε φανάρια αντέχει μια μπαταρία, ή οτιδήποτε άλλο τρελό, όσο τρελή είναι και η επιτάχυνσή τους. Όμως κάποιες αξίες οφέιλουμε να τις κρατήσουμε παραδοσιακές και η οδήγηση στην πίστα είναι μια διαδικασία που αφορά τον οδηγό, το αυτοκίνητο που επίλέγει και τον καιρό που θα του κάνει το χατήρι ή όχι. Αυτά παρακάτω είναι τα πιο εντυπωσιακά track day αυτοκίνητα με τα οποία αξίζει να ασχοληθεί κανείς στις ημέρες μας.
Ferrari FXX K EVO

Η Ferrari FXX ήταν το πρώτο δείγμα, αυτών που σήμερα ονομάζουμε hypercars. Την Ferrari FXX βέβαια την οδηγούσαν και μπορούσαν να την οδηγήσουν κάτι τύποι σαν τον Michael Schumacher, γιατί αν το επίπεδο έπεφτε κάτω από τις ικανότητες του επτά φορές Παγκοσμίου Πρωταθλητή, άρχιζαν τα προβλήματα. Οι νεότερες γενιές αυτού του συγκλονιστικού αυτοκινήτου έγιναν πιο φιλικές προς τους καθημερινούς οδηγούς και μια από αυτές ήταν η Ferrari FXX K, όπου το K είναι η ένδειξη για το KERS, το υβριδικό σύστημα που προερχόταν από την Formula 1. Μιλάμε για 1.036PS από συμβατικό κινητήρα, κάτι που ακούγεται τρελό σήμερα και κάθετη δύναμη που έφτανε μέχρι τον ένα τόνο. Η έκδοση EVO είχε 23% περισσότερη κάθετη δύναμη και ήταν ελαφρύτερη κατά 90kg. Πλέον η Ferrari FXX K EVO είναι ένα από τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούν στα Ferrari Days, τα πιο εντυπωσιακά track days στον κόσμο δηλαδή.
Aston Martin Valkyrie AMR Pro

H Aston Martin, όπως εξάλλου και οι περισσότερες από τις εταιρείες αυτής της λίστας, δεν διαθέτει απλά αυτοκίνητα. Supercars όπως η Vantage είναι η καθημερινότητα. Ανέκαθεν όμως υπήρχαν οι Vulcan και οι One-77 να εντυπωσιάζουν και ανεβάζουν επίπεδο. Τώρα αυτόν τον ρόλο έχει η Valkyrie με το αεροδυναμικό της πακέτο να προέρχεται απ' ευθείας από την Formula 1 και να είναι εκεί για να εγγυηθεί την σταθερότητα, που οι δυνάμεις της φύσης δεν μπορούν να εγγυηθούν όταν η κινητήριος δύναμη αγγίζει τους 1.000PS. Το ενδιαφέρον στην περίπτωση της AMR Pro είναι πως η αεροδυναμική μπορεί να είναι του 2022, όμως η δύναμη του αυτοκινήτου προέρχεται από έναν πατροπαράδοτο V12 της Cosworth. Μόλις 40 θα κατασκευαστούν και οι πρώτες παραδόσεις έχουν αρχίσει ήδη.
McLaren Senna GTR

Τα γράμματα GTR δεν έχουν μπει σε πολλά αυτοκίνητα της McLaren. Ήταν κάποτε η McLaren F1 που παραμένει ένας θρύλος της αυτοκίνησης και ακολούθησε η McLaren P1, η οποία είναι ένα από τα hypercars, το οποίο όσοι ξέρουν, το τοποθετούν πολύ ψηλά και ψηλότερα ακόμη και από πιο φημισμένα. Φυσιολογικά μετά από αυτά ήρθε και η σειρά της McLaren Senna. Μόλις 75 από αυτές με το χαρακτηριστικό GTR φτιάχτηκαν και το αυτοκίνητο ήταν αρκετά πιο άγριο και πιο όμορφο από την απλή McLaren Senna. Τα μόνα αυτοκίνητα που μπορούν να ανταγωνιστούν αυτήν την McLaren Senna είναι τα δύο πορτοκαλί μονοθέσια των Norris και Ricciardo.
Pagani Huayra R

Οι 850PS του εξάλιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα της Mercedes, τοποθετημένοι στο αεροδυναμικό σώμα του Pagani Huayra R, δημιουργούν ένα σύνολο που σε μαγνητίζει. Δεν είναι όμορφο ή υπόδειγμα αισθητικής. Όταν ξέρεις όμως τι μπορεί να κάνει και πως ακούγεται ο V12, τότε το λατρεύεις με την πρώτη ματιά. Αν ξαφνικά το λάτρεψες, καλύτερα να σου περάσει. Θα κατασκευαστούν 30 με μια μακρά λίστα αναμονής από ανθρώπους που θα δώσουν τα 2,6 εκατομμύρια ευρώ για το καθένα. Υπάρχει πάντως και το τμήμα για τις ειδικές παραγγελίες της Pagani, μπορείς να απευθυνθείς εκεί.
Brabham BT62

Πιο oldschool από αυτό, συνιστά ταξίδι στο παρελθόν. Ένας ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας χαρίζει 700PS σε ένα hypercar που είναι χτισμένο σε ατσαλένιο πλαίσιο και φτιαγμένο για να παράγει κάθετη δύναμη με το κιλό. Με τον τόνο για την ακρίβεια. Σχεδόν 1.200kg είναι το μέγεθος της κάθετης δύναμης όταν αγγίζει τα 200km/h. Αποτέλεσε την αναβίωση της Brabham από τον περήφανο απόγονο του Jack Brabham.
Gordon Murray T.50S Niki Lauda
Επειδή έχουμε μιλήσει πολύ για κάθετη δύναμη μέχρι τώρα, ήρθε η ώρα να αναφερθούμε και στον μετρ αυτής, τον Gordon Murray. Βέβαια ο Νοτιοαφρικανός δεν είναι μετρ μόνο της κάθετης δύναμης, είναι του χαμηλού βάρους, της αγνής ατμοσφαιρικής δύναμης και διαφόρων άλλων διαχρονικών στοιχείων της αυτοκίνησης. Το T.50 βρήκε υποψιασμένο το κοινό μετά την σπουδαία πορεία της F1, αλλά το T.50S Niki Lauda δεν θα μπορούσε να το περιμένει κάποιος. Ο ίδιος ο Murray αποφάσισε να οριοθετήσει χαμηλότερα τις δυνατότητές του ώστε να μπορούν να το οδηγήσουν κοινοί θνητοί. Και να φανταστείς πως ο Lauda δεν ήταν ο αγαπημένος του Murray.
Lamborghini Essenza SCV12

Porsche 935
Τι και αν έχει τα λιγότερα barge boards και τα λιγότερα αεροδυναμικά βοηθήματα; Τι και αν είναι το πιο low profile hypercar της λίστας μας; Δεν μπορείς να μην το λατρέψεις και δεν μπορείς να μην το θέλεις. Πρόκειται για την πιο αγνή επαφή με το motorsport, του τότε αλλά και του τώρα χάρη σε τεχνολογικές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά και new retro στοιχεία που σφραγίζουν τη σύνδεση με το παρελθόν. Ο επίπεδο εξακύλινδρος με τα δύο turbo αποδίδει 700PS, τα σλικ ελαστικά είναι μαθημένα να περνάνε πάνω από τα κερμπς και οι Martini χρωματισμοί σχεδόν σου φέρνουν δάκρυα νοσταλγίας. Δάκρυα απόγνωσης σου φέρνει ο λογαριασμός των 750.000 ευρώ.
Bugatti Bolide

Ο W16 κινητήρας με τα τέσσερα turbo που έχει χαρίσει το ρεκόρ ταχύτητας στην Bugatti Chiron, παραμένει μια καρδιά που χτυπάει δυνατά, όπου και αν τοποθετηθεί. Πολύ δε περισσότερο σε μια κατασκευή ικανή να ταξιδέψει στον… χωροχρόνο. Ίσως το πιο ασύλληπτο όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Bugatti Bolide είναι το βάρος των 1.240kg. Κάπως έτσι όμως επιτυγχάνονται εξίσου αδιανόητες επιδόσεις και χρόνοι που ελάχιστα ξεπερνούν τα 5 λεπτά στα 21 km του φημισμένου Nordschleife. Μόλις 40 Bolide θα κατασκευαστούν και θα κοστίζουν 4 εκατομμύρια ευρώ η κάθεμια. Απευθύνονται κατά βάση στους πολύ δυνατούς συλλέκτες Bugatti σε αυτόν τον πλανήτη. Ίσως όχι μόνο σε αυτόν εδώ που τα λέμε.