Το 2016, η BMW γιόρτασε τα 100 χρόνια της με μια μοναδική καμπάνια στη Ρωσία, που όχι μόνο τράβηξε τα βλέμματα, αλλά απέδειξε και τον τρόπο με τον οποίο η καινοτομία μπορεί να μετατρέψει ακόμη και τους ανταγωνιστές σε πρεσβευτές μιας μάρκας.
Η καμπάνια έδινε τη δυνατότητα σε οδηγούς BMW να περνούν δωρεάν από μια ειδική λωρίδα διοδίων στην αυτοκινητόδρομο M11, δημιουργώντας αμέσως αίσθηση και προσελκύοντας το ενδιαφέρον των οδηγών ανταγωνιστικών αυτοκινήτων, όπως της Mercedes και της Audi.

Το πραγματικά έξυπνο σημείο της καμπάνιας όμως, ήρθε όταν η BMW επέτρεψε στους οδηγούς του ανταγωνισμού να χρησιμοποιήσουν τη δωρεάν λωρίδα, με έναν απλό όρο. Να καλύψουν τα logo των αυτοκινήτων τους με αυτοκόλλητα λογότυπα BMW, διαθέσιμα προς εκτύπωση online.
Με αυτό τον τρόπο, οι οδηγοί των Mercedes και Audi γίνονταν προσωρινά διαφημιστές της BMW, κυριολεκτικά "φορώντας" το λογότυπο της μάρκας για να επωφεληθούν από το πλεονέκτημα της δωρεάν διέλευσης.
Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Οι δρόμοι της Ρωσίας γέμισαν με ανταγωνιστικά αυτοκίνητα που έφεραν προσωρινά λογότυπα BMW, προσφέροντας στην εταιρεία δωρεάν διαφήμιση αξίας πολλών χιλιάδων.
Η κίνηση αυτή απέδειξε τη δύναμη της δημιουργικής στρατηγικής μάρκετινγκ, καθώς η BMW κατάφερε όχι μόνο να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα και το loyalty, αλλά και να ενισχύσει την αντίληψη για την καινοτομία και την αποκλειστικότητα που συνδέεται με τα οχήματά της.

Η καμπάνια απέδειξε πώς μια τολμηρή ιδέα μπορεί να μετατρέψει ακόμη και τους ανταγωνιστές σε συμμάχους με απροσδόκητους τρόπους, δημιουργώντας ταυτόχρονα έντονο buzz στα μέσα ενημέρωσης και στα social media.
Η BMW κατάφερε να ενσωματώσει διασκέδαση, στρατηγική και επικοινωνία σε μια κίνηση που θα μείνει στην ιστορία του μάρκετινγκ αυτοκινήτου ως παράδειγμα ευρηματικής και αποτελεσματικής καμπάνιας.




