Μερικές φορές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να φτάσουν στα άκρα για να κρατήσουν κρυφή την εμφάνιση των μελλοντικών τους μοντέλων, προστατεύοντας πολύτιμες σχεδιαστικές λεπτομέρειες από τα αδιάκριτα βλέμματα.
Με την πάροδο των δεκαετιών, αυτή η διαδικασία έχει εξελιχθεί σε μια πραγματική τέχνη εξαπάτησης. Από το σύνηθες καμουφλάζ με καλύμματα βινυλίου και μαύρα πάνελ, οι μέθοδοι γίνονται συνεχώς πιο εξελιγμένες, καθιστώντας τη δουλειά των κατασκοπευτικών φωτογράφων όλο και πιο δύσκολη.

Στα αρχικά στάδια εξέλιξης, οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν τα λεγόμενα test mules, δηλαδή πρωτότυπα οχήματα που δεν φέρουν τα τελικά αμαξώματα. Συνήθως πρόκειται για ένα μίγμα εξαρτημάτων από υπάρχοντα μοντέλα, συνδυασμένων με νέα στοιχεία που προορίζονται για το επερχόμενο νέο αυτοκίνητο.
Αν και στις περισσότερες περιπτώσεις τα test mules βασίζονται σε αμάξωμα του ίδιου κατασκευαστή, αυτό δεν ίσχυε πάντοτε. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα προέρχεται από τη δεκαετία του '70.
Η περίπτωση της Porsche 924
Οι φωτογραφίες που βλέπεις μπροστά σου, μπορεί να δείχνουν μια BMW 2002, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο της Porsche.

Για την ακρίβεια, η Porsche είχε δανειστεί αμάξωμα της BMW για να κρύψει το νέο της μοντέλο, την 924, το οποίο εξελισσόταν εκείνη την εποχή υπό την εσωτερική κωδική ονομασία EA425.
Επειδή η 924 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Porsche με κινητήρα τοποθετημένο μπροστά, η εταιρεία δεν διέθετε κάποιο προηγούμενο μοντέλο με παρόμοια σιλουέτα ώστε να χρησιμοποιήσει για καμουφλάζ.
Δοκιμές σε αμάξωμα BMW και Opel
Έτσι, οι μηχανικοί της απέκτησαν μια BMW 2002 και ένα Opel Manta πρώτης γενιάς, πάνω στα οποία δοκίμασαν τη νέα πλατφόρμα.

Όταν η Porsche 924 έκανε το ντεμπούτο της το 1976, αποτελούσε ένα ενδιαφέρον μείγμα εξαρτημάτων από Volkswagen και Audi. Συναρμολογούνταν στο εργοστάσιο της Audi στο Neckarsulm και χρησιμοποιούσε δίλιτρο, υδρόψυκτο κινητήρα από το Audi 100.
Μόνο μια δεκαετία αργότερα, με την έκδοση 924 S, το μοντέλο απέκτησε "καθαρόαιμο" κινητήρα Porsche, τον τετρακύλινδρο 2.5 λίτρων της 944.

Ακόμη και σήμερα, το 2025, τα test mules με δανεισμένα αμαξώματα παραμένουν βασικό εργαλείο εξέλιξης. Πρόσφατα, η Ferrari εντοπίστηκε να δοκιμάζει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο κάτω από το αμάξωμα μιας Maserati Levante, με ψεύτικες τετραπλές εξατμίσεις.
Η Porsche, από την πλευρά της, συνεχίζει να εφαρμόζει πρωτότυπες μεθόδους καμουφλάζ, όπως αυτοκόλλητα που μιμούνται τα φωτιστικά παλαιότερων μοντέλων ή επιπλέον στρώσεις περιτυλίγματος στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, ώστε να μπερδεύουν το μάτι.
Μάλιστα, στα πρώτα πρωτότυπα της Taycan, είχε τοποθετήσει ψεύτικες απολήξεις εξάτμισης για να φαίνεται σαν βενζινοκίνητη Panamera.



