Όταν η BMW πούλησε τη Rover για 12 ευρώ-η αποτυχία ενός φιλόδοξου deal

Η εξαγορά της Rover από την BMW συνοδεύτηκε από φιλοδοξίες και τεράστιες επενδύσεις, για να καταλήξει λίγα χρόνια αργότερα στην εκ νέου πώληση στο συμβολικό ποσό των 10 λιρών.

Το 1994, σε μια κίνηση-έκπληξη για τη βιομηχανία αυτοκινήτου, η BMW εξαγόρασε το Rover Group καταβάλλοντας περίπου 920 εκατομμύρια ευρώ.

Για τη γερμανική εταιρεία, η εξαγορά θεωρήθηκε ως ευκαιρία επέκτασης της μάρκας σε νέες κατηγορίες της αγοράς, καθώς και για παραγωγή οχημάτων σε βρετανικό έδαφος.

Φήμες της εποχής, ήθελαν επίσης τη BMW να ενδιαφέρεται για την τεχνογνωσία που διέθετε η Rover στον τομέα των SUV, μέσω της θυγατρικής της Land Rover, ενός τομέα στον οποίο η BMW τότε υστερούσε. Μην ξεχνάμε πως η κατηγορία των SUV είχε μόλις συσταθεί με την είσοδο του Toyota RAV4.

Photo by David Giles - PA Images/PA Images via Getty Images

Η BMW έθεσε αμέσως φιλόδοξα σχέδια για τον εκσυγχρονισμό των μαρκών της Rover. Μοντέλα όπως το Rover 75, η αναγέννηση του Mini, και η ανάπτυξη του νέου Range Rover (L322) βρέθηκαν στον πυρήνα αυτού του οράματος.

Τα προβλήματα

Παρότι η επενδύθηκαν σημαντικά κεφάλαια και δημιουργήθηκαν μοντέλα που αργότερα απέσπασαν θετικές κριτικές και κατέκτησαν τη δική τους θέση στην ιστορία του αυτοκινήτου, τα προβλήματα δεν άργησαν να εμφανιστούν.

Οι διαφορές κουλτούρας και φιλοσοφίας μεταξύ των δύο εταιρειών ήταν έντονες. Η εξέλιξη των νέων μοντέλων ήταν κοστοβόρα, με τη χρηματοδότηση να προέρχεται κυρίως από την πλευρά της BMW.

Photo by Tim Boyle/Getty Images

Παράλληλα, η Rover παρέμενε οικονομικά δεσμευμένη με την Honda λόγω προηγούμενης μεταξύ τους συνεργασίας, πληρώνοντας ακόμα δικαιώματα χρήσης τεχνολογίας για πολλά από τα μοντέλα της.

Ο στόχος της κερδοφορίας

Οι πιέσεις αυξάνονταν και η υπομονή της BMW εξαντλούνταν. Ο τότε CEO της εταιρείας, Bernd Pischetsrieder, παραιτήθηκε, και ο διάδοχός του, Joachim Milberg, έθεσε ως όρο τη μετατροπή της Rover σε κερδοφόρα εταιρεία έως το 2002.

Photo by Michael Stephens - PA Images/PA Images via Getty Images

Ωστόσο, μέχρι το 2000, η κατάσταση δεν είχε βελτιωθεί. Η BMW αποφάσισε να διαχωρίσει το Rover Group. Κράτησε τη Mini, ενώ πούλησε την MG Rover στον όμιλο Phoenix Consortium για το συμβολικό ποσό των 11,5 ευρώ (10 λίρες).

Για να διασφαλίσει τη λειτουργία της, η BMW παρείχε επιπλέον 575 εκατομμύρια ευρώ ως κεφάλαιο κίνησης.

Η πώληση της Land Rover

Την ίδια χρονιά, αφού ολοκλήρωσε την ανάπτυξη του νέου Range Rover L322, η BMW πούλησε και την Land Rover στη Ford, για περίπου 2,07 δισεκατομμύρια ευρώ.

Photo by Carsten Rehder/picture alliance via Getty Images

Αν και η εξαγορά της Rover από τη BMW θεωρήθηκε μετέπειτα στρατηγικό λάθος, δεν ήταν πλήρως καταστροφική. Η εταιρεία κράτησε τη Mini, ένα brand που σύντομα θα μεταμορφωνόταν σε παγκόσμιο εμπορικό φαινόμενο.

Παράλληλα, απέκτησε νέες μονάδες παραγωγής στο Ηνωμένο Βασίλειο και πολύτιμη τεχνογνωσία από τη Land Rover, στοιχεία που αποδείχθηκαν κρίσιμα για τη μελλοντική επιτυχία μοντέλων με τα σήματά της.

 

 

 

BMW-Rover
Stephen Byers & Joachim Milberg
Dick Evans & BMW Bernd Pischetsrieder
Mini cars
Rover
Land Rover Discovery