Λίγα αυτοκίνητα αποτυπώνουν το πνεύμα της χρυσής εποχής του μηχανοκίνητου αθλητισμού όσο οι ελαφριές αγωνιστικές Porsche της δεκαετίας του '60.
Ανάμεσά τους, ξεχωριστή θέση κατέχει η Carrera GTS, πιο γνωστή με την ονομασία 904, ένα από τα πιο περιζήτητα αγωνιστικά μοντέλα της εποχής με homologation.
Έξι δεκαετίες αργότερα, μια μικρή ολλανδική εταιρεία, η Aerfal Automotive, αναλαμβάνει να επαναφέρει στο προσκήνιο την 904 ως restomod, παντρεύοντας τον κλασικό σχεδιασμό με σύγχρονη τεχνολογία και αυθεντικό Porsche DNA.

Με σεβασμό στην ιστορία
Η νέα εκδοχή της 904 έχει την υπογραφή του Γάλλου σχεδιαστή Alan Derosier, γνωστού για μοντέλα όπως το Kiska APG-1, εμπνευσμένο από τη Lancia Stratos, και το Marc Philipp Gemballa Marsien, έτοιμο για το ράλι Ντακάρ.
Το ψηφιακό μοντέλο ανέλαβε ο 3D artist Antoine Brigot τησ Avatr.
Ο σχεδιασμός παραμένει πιστός στις αναλογίες και τις σέξι καμπύλες του της αυθεντικής 904 με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, με διακριτικές αναβαθμίσεις όπως νέα φώτα LED, βελτιωμένες εισαγωγές αέρα και κλασικές ζάντες αλουμινίου.

Εντυπωσιακές είναι οι πόρτες που ανοίγουν μαζί με μεγάλο μέρος της οροφής, διευκολύνοντας την πρόσβαση στην καμπίνα.
Το εσωτερικό παραπέμπει στην αναλογική εποχή, με λιτό ταμπλό, ρετρό όργανα, και συνδυασμό δέρματος και τιτανίου στις επενδύσεις.

Βάση η Porsche 914
Η Porsche είχε κατασκευάσει μόλις 106 μονάδες της 904 μεταξύ 1964 και 1965, γεγονός που καθιστά οποιοδήποτε γνήσιο σασί απλησίαστο. Έτσι, η Aerfal θα βασιστεί στην πιο ταπεινή Porsche 914, η οποία κατασκευάστηκε σε σχεδόν 120.000 αντίτυπα μεταξύ 1969 και 1974, ως προϊόν συνεργασίας με τη VW.
Ωστόσο, δεν πρόκειται για μια απλή μετατροπή. Στόχος της Aerfal ήταν να απαντήσει στο ερώτημα "Πώς θα έχτιζαν οι μηχανικοί της Porsche την 904 σήμερα, με σύγχρονα μέσα;"

Έτσι, η Aerfal στράφηκε σε μερικά δυνατά ονόματα: την Multimatic για την ενίσχυση του πλαισίου, την Tuthill για την ανάρτηση και το στήσιμο και τις Brembo, Michelin και BBS για φρένα και τροχούς.
Επιστροφή του επίπεδου 8κύλινδρου
Η σημαντικότερη είδηση όμως αφορά τον κινητήρα. Η αναγεννημένη 904 θα κινείται από μια μοντέρνα εκδοχή του θρυλικού flat-eight, παρόμοιου με αυτόν που φορούσε το αυθεντικό αγωνιστικό. Η συνεργασία με την Cosworth φημολογείται έντονα.

Ο νέος κινητήρας θα είναι αερόψυκτος, ατμοσφαιρικός, με αύξηση χωρητικότητας από 2.0 σε 4.0 λίτρα, και στόχο ισχύος τους 400 ίππους.
Όπως σημειώνει η Aerfal, "Δεν κυνηγάμε αριθμούς. Θέλουμε έναν κινητήρα με χαρακτήρα, ήχο και αίσθηση, που να συνδέει τον οδηγό με την αγωνιστική κληρονομιά της Porsche".

Πότε έρχεται
Προς το παρόν, το μοντέλο υπάρχει μόνο σε ψηφιακές απεικονίσεις. Η Aerfal σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πρωτότυπο, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει να δέχεται προπαραγγελίες.
Οι λεπτομέρειες για την τιμή, τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα κατασκευαστούν και τον χρόνο παράδοσης, παραμένουν άγνωστες.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο για ένα από τα πιο καλαίσθητα και φιλόδοξα restomod των τελευταίων ετών.