Έχουν περάσει πάνω από 15 χρόνια από τότε που η Jaguar παρουσίασε το εκθαμβωτικό C-X75 concept στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, το 2010. Το εντυπωσιακό πρωτότυπο είχε δημιουργηθεί για να τιμήσει την 75η επέτειο της μάρκας, όμως, παρά τις αρχικές υποσχέσεις, δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή.
Παρόλα αυτά, εξακολουθεί να κατέχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά του δημιουργού του, Ian Callum. Ο θρύλος του χώρου των σχεδιαστών αυτοκινήτων είναι σήμερα 71 ετών και εμφανίστηκε σε ένα νέο βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οδηγώντας ένα από τα ελάχιστα πρωτότυπα C-X75.
Η βόλτα του Callum, έγινε λίγα χιλιόμετρα από τη γενέτειρά του και μόλις 15,7 χλμ. από το Gaydon, όπου βρίσκονται οι κεντρικές εγκαταστάσεις της Jaguar.
Το C-X75 αποτέλεσε όχι μόνο φόρο τιμής στο παρελθόν της Jaguar, αλλά και μια ματιά στο σχεδιαστικό της μέλλον. Κάτω από την καθοδήγηση του Ian Callum, τότε Διευθυντή Σχεδίασης της μάρκας, δημιουργήθηκε ένα αεροδυναμικά άψογο και τεχνολογικά φουτουριστικό όχημα, που ο ίδιος περιγράφει ως: "Όμορφο, γρήγορο και καινοτόμο".

Ένα φουτουριστικό τέρας επιδόσεων
Αρχικά, η Jaguar σχεδίαζε να εξοπλίσει το C-X75 με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό, οι οποίοι θα τροφοδοτούνταν από μικρές τουρμπίνες που θα λειτουργούσαν ως γεννήτριες ρεύματος, μια ιδέα βγαλμένη από επιστημονική φαντασία. Η συνδυαστική ισχύς θα έφτανε τους 778 ίππους και η τελική ταχύτητα υπολογιζόταν κοντά στα 322 km/h.
Ωστόσο, όταν η Jaguar σκέφτηκε την παραγωγή 250 μονάδων για το 2013, οι τουρμπίνες εγκαταλείφθηκαν υπέρ ενός υβριδικού συστήματος που περιλάμβανε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 λίτρων, τόσο υπερτροφοδοτούμενο όσο και με μηχανικό υπερσυμπιεστή.

Το σύστημα παρήγαγε συνολική ισχύ άνω των 850 ίππων και ροπή περίπου 1.000 Nm, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα άνω των 320 km/h.
Παρότι εντυπωσιακό, το project ακυρώθηκε το 2012, προτού καν περάσει στο στάδιο της παραγωγής. Οι λόγοι; Η αγορά εκείνη την εποχή δεν είχε χώρο για ένα niche hypercar, ενώ τα κόστη παραγωγής κρίθηκαν απαγορευτικά. Η αρχική τιμή κάθε μονάδας θα ανερχόταν περίπου στις 750.000 ευρώ.

Μόνο πέντε κατασκευάστηκαν
Η Jaguar κατασκεύασε μόνο πέντε λειτουργικά πρωτότυπα, όλα με εμφάνιση που μοιάζει να ήρθε από το μέλλον. Όσα έχουν βγει κατά καιρούς προς πώληση εκτιμώνται σε τιμές μεταξύ 740.000 και 1,1 εκατ. ευρώ, ανάλογα με την κατάστασή τους.

Το C-X75, ωστόσο, κατάφερε να φτάσει μέχρι το Χόλιγουντ, καθώς εμφανίστηκε στην ταινία του James Bond "Spectre" (2015) ως το όχημα του κακού της ταινίας. Και, όπως φαίνεται στο νέο βίντεο, ο Ian Callum απολαμβάνει και ο ίδιος τη θέση του "κακού", οδηγώντας το στους βρετανικούς δρόμους.
Παρόλο που το C-X75 δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή, παραμένει ένα από τα πιο εμβληματικά και τολμηρά σχέδια της Jaguar. Η νέα του εμφάνιση στους δρόμους από τον δημιουργό του, λειτουργεί σαν υπενθύμιση του τι σημαίνει σχεδιαστική τόλμη, όραμα και τεχνολογική καινοτομία, χαρακτηριστικά που σήμερα φαντάζουν πιο επίκαιρα από ποτέ.