Η Lamborghini συμμετείχε για δεύτερη συνεχή χρονιά στο The I.C.E. (International Concours of Elegance), που διοργανώθηκε στην παγωμένη λίμνη του St. Moritz στις 23-24 Φεβρουαρίου.

Ο οίκος από την Sant'Agata Bolognese εκπροσωπήθηκε από την Lamborghini Polo Storico, σημείο αναφοράς για όλους τους διεθνείς λάτρεις και συλλέκτες της Lamborghini, πολλοί από τους οποίους έγιναν δεκτοί στην εκδήλωση.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η Lamborghini παρουσίασε δύο αυτοκίνητα από τη συλλογή του μουσείου της Sant'Agata Bolognese: μια Lamborghini Jarama GTS του 1973, έτοιμη για ένα Σαββατοκύριακο στο χιόνι με σχάρα για σκι και έλκηθρο, και μια Lamborghini 400 GT 2+2 του 1968: και τα δύο σημαντικά αυτοκίνητα στην ιστορία της εταιρείας.

Αν και αντιπροσωπεύουν δύο διαφορετικές ιστορικές δεκαετίες, τη δεκαετία του 1960 με τα στρογγυλεμένα σχήματα και τη δεκαετία του 1970 με τη χαρακτηριστική γωνιακή σχεδίαση, και οι δύο Lamborghini 2+2 που παρουσιάζονται στο St. Moritz είναι εξοπλισμένες με τον ίδιο κινητήρα: τον θρυλικό 4λιτρο V-12 της Lamborghini, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους στην εμπρός διαμήκη θέση.

Το "The I.C.E." βρίσκεται πλέον στην τρίτη του έκδοση. Καθιερώθηκε από την αρχή ως μία από τις πιο συναρπαστικές εκδηλώσεις στον κόσμο των κλασικών αυτοκινήτων.

Εκτός από το ίδιο το concours, όπου τα περισσότερα από 50 αυτοκίνητα που συμμετέχουν κρίνονται όχι μόνο από ειδικούς του χώρου αλλά και από καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες, η κύρια ατραξιόν της εκδήλωσης είναι η σκηνή στην οποία λαμβάνει χώρα: η παγωμένη λίμνη του St. Moritz που βρίσκεται στην κοιλάδα Engadine.

Ο Alessandro Farmeschi, επικεφαλής του After Sales της Lamborghini, σημείωσε: "Η συμμετοχή της Polo Storico στο The I.C.E. ήταν μια ευκαιρία να συναντήσουμε τους πελάτες μας και τους λάτρεις των κλασικών μοντέλων Lamborghini σε ένα πραγματικά μοναδικό περιβάλλον.

Αυτή η εκδήλωση είναι κοντά στο δικό μας πνεύμα και στον τρόπο που γιορτάζουμε το πάθος για τα κλασικά μας αυτοκίνητα: όμορφα για να τα δεις αλλά και διασκεδαστικά και συναρπαστικά για να τα οδηγήσεις. Είναι ένα ασυνήθιστο πλαίσιο στο οποίο μπορεί κανείς να δει μια ιστορική Lamborghini, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για αυτοκίνητα που συνήθως θαυμάζονται στο μουσείο μας".

Με την παρουσία της στο St. Moritz, η Lamborghini Polo Storico ξεκινά το 2024 μαζί με τους πελάτες και τους λάτρεις της, εγκαινιάζοντας μια χρονιά που είναι ήδη γεμάτη στόχους, πιστοποιήσεις και αναπαλαιώσεις, επιβεβαιώνοντας την αυξανόμενη δέσμευση για τη διατήρηση της ιστορικής κληρονομιάς του οίκου Sant'Agata Bolognese.
1973 Lamborghini Jarama GTS
Το Jarama GT παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1970. Είναι το νέο GT 2+2 της Lamborghini, που δημιουργήθηκε για να αντικαταστήσει την Islero από την οποία διατηρεί τους μηχανικούς.

Το υπερσύγχρονο στυλ αμαξώματος είναι έργο της Carrozzeria Bertone και αποτελεί τέλεια έκφραση των αυτοκινητιστικών σχημάτων που θα χαρακτήριζαν τη δεκαετία του 1970, φτιαγμένο από σφιχτές, γωνιώδεις γραμμές. Η Jarama είναι ένα πραγματικό αυτοκίνητο Gran Turismo, ιδανικό για άνετη, γρήγορη και ευχάριστη οδήγηση μεγάλων αποστάσεων με πολυτέλεια. Ο σχεδιασμός του επιτρέπει να φιλοξενεί δύο ενήλικες και δύο παιδιά στο πίσω κάθισμα, καθώς και αρκετές αποσκευές. +

Ένα από τα στιλιστικά χαρακτηριστικά της Jarama είναι τα βλέφαρα που καλύπτουν τους μπροστινούς προβολείς όταν δεν χρησιμοποιούνται, ένα μοναδικό χαρακτηριστικό σε όλη την ιστορία της παραγωγής της Lamborghini.

Το 1972 γεννήθηκε η Jarama GTS, με κινητήρα, τον ίδιο 4λιτρο, που έγινε πιο ισχυρός και πλέον αποδίδει 365 ίππους και κάποιες αισθητικές αλλαγές, όπως η υπερυψωμένη εισαγωγή αέρα στο καπό, οι εισαγωγές αέρα στα μπροστινά φτερά και οι νέας σχεδίασης ζάντες Campagnolo.

Στο εσωτερικό της καμπίνας, το GTS λαμβάνει καθίσματα με διαμορφωμένες πλάτες για μεγαλύτερη ευρυχωρία στα πίσω καθίσματα, αλουμινένια επένδυση για το ταμπλό, νέα διάταξη δευτερευόντων κουμπιών και στάνταρ υδραυλικό τιμόνι.

Η παραγωγή διήρκεσε μέχρι το 1976, και όταν το Jarama έπαψε να παράγεται, δεν σχεδιάστηκε κανένα μοντέλο αντικατάστασης. Παράχθηκαν συνολικά 327 μονάδες: 177 GT και 150 GTS. Η GTS του 1973 που εκτίθεται στο St. Moritz και ανήκει πλέον στην Automobili Lamborghini, πωλήθηκε καινούργια στη Σικελία και βρίσκεται στην αρχική της διαμόρφωση με αμάξωμα Blu Tahiti και μουσταρδί-κίτρινο εσωτερικό.
1968 Lamborghini 400 GT 2+2
Το 1966 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η 400 GT, ελαφρώς αναθεωρημένη στις γραμμές της σε σχέση με την 350 GT, ειδικά στο πίσω μέρος του αμαξώματος, υπερυψωμένη κατά 6,5 εκατοστά για να γίνει 2+2 και εξοπλισμένη με τον 12κύλινδρο κινητήρα αυξημένο στα 4 λίτρα, που απέδιδε 320 ίππους στις 6500 σ.α.λ. χάρη στην αυξημένη οπή.

Με την 400 GT ο V12 κινητήρας έφτασε στο τέλειο στάδιο εξέλιξης και θα γινόταν ο κινητήρας με την υπογραφή της Lamborghini, συνεχίζοντας να εξοπλίζει, με τις αντίστοιχες εξελίξεις τους, όλα τα 12κύλινδρα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν την επόμενη δεκαετία στη Sant'Agata Bolognese.

Η 400 GT υιοθέτησε επίσης το κιβώτιο ταχυτήτων και το διαφορικό της Lamborghini, που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν εσωτερικά, καθώς και μια αναθεωρημένη πίσω ανάρτηση.

Στο τεύχος Οκτωβρίου 1966 του αμερικανικού περιοδικού Road & Track, η 400 GT χαρακτηρίστηκε "το καλύτερο GT που είχαμε ποτέ την ευκαιρία να δοκιμάσουμε", μια παρατήρηση που ικανοποίησε τον Ferruccio Lamborghini, ο οποίος, μόλις τρία χρόνια νωρίτερα, είχε ξεκινήσει το νέο του εγχείρημα με την επιθυμία να κατασκευάσει ακριβώς το καλύτερο GT στον κόσμο.

Η 400 GT 2+2 που παρουσιάστηκε στο St. Moritz παραδόθηκε τον Μάρτιο του 1968 στο Grand Garage des Nations στη Γενεύη, σε βαφή Grigio Saint Vincent με καστανό καπνό στο εσωτερικό και σήμερα αποτελεί μέρος της συλλογής του Μουσείου Automobili Lamborghini.