H απλότητα στον σχεδιασμό του και η λιτότητα στην εμφάνιση καθιστούν το Schuppan 962CR ένα sleeper ιστορικότητας και αξίας. Προφανώς και δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για τέτοιο, αλλά το γεγονός ότι σου θυμίζει κάποια Porsche χωρίς να έχει αγωνιστικά χαρακτηριστικά ώστε να εντυπωσιαστείς ευθύς εξαρχής, καταλαβαίνοντας παρά γνωρίζοντας, κάνει ορισμένους ακόμα και να μη δώσουν την απαιτούμενη σημασία, όπου τύχει να το αντικρίσουν.

Δεν τυχαίνει και πολύ συχνά πάντως, για να λέμε την αλήθεια. Και πώς θα μπορούσε, από τη στιγμή που υπάρχουν πέντε; Υπήρχαν έξι δηλαδή, αλλά οι σκόρπιες φήμες που κυκλοφορούν εδώ και εκεί κάνουν λόγο για ένα καμμένο ολοσχερώς, έτσι έχουν απομείνει πέντε, εκ των οποίων τα δύο είναι ουσιαστικά αυτά που έχουν δει το φως του ήλιου.

Αυτή η απλότητα ωστόσο που πέτυχε ο σημερινός αντιπρόεδρος σχεδιασμού της GM, Mike Simcoe, όταν το σχεδίασε το 1992, είναι που το κάνει και τόσο ελκυστικό. Μοιάζει με Porsche, γιατί η βάση του είναι η νικηφόρα 956 και το Schuppan υποδεικνύει ότι η συνολική έμπνευση είναι του Vern Schuppan.

Ποιός είναι ο Vern Schuppan;
O Vern Schuppan δεν ήταν ποτέ o οδηγός-σημείο αναφοράς για παγκόσμιο motorsport. Για την ακρίβεια, είναι παντελώς άγνωστος, όπως θα έχεις καταλάβει αν διαβάζεις πρώτη φορά γι’ αυτόν, παρά το ότι το όνομά του υπάρχει στη λίστα με τους νικητές των 24 Ωρών του Le Mans. Αυτό συνέβη το 1983.

Ο Αυστραλός είχε μόλις κλείσει τα 40 και η καριέρα του στη Formula 1 δεν είχε ποτέ στεφθεί από επιτυχία εξαιτίας λανθασμένων επιλογών και υψηλού ανταγωνισμού. Στα sports cars, όμως, η εικόνα ήταν πολύ διαφορετική.

Ο Vern, ένας γνήσιος petrolhead, είχε όνειρα και σχέδια για το μέλλον του. Έτσι, εκμεταλλεύτηκε την άριστη σχέση που είχε με την Porsche και ξεκίνησε τη δημιουργία της δικής του καροτσερίας. Προέκυψε με αυτό τον τρόπο στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ένα road legal αγωνιστικό με τον αγωνιστικό κινητήρα των 3.3 lt που απέδιδε 600 ίππους.

Φτιαγμένο για το Le Mans
Ένας αερόψυκτος εξακύλινδρος σε σειρά, με το καπάκι να είναι υδρόψυκτο για αξιοπιστία. Η κίνηση στο Schuppan 962CR μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός 5τάχυτου κιβωτίου και από εκεί και πέρα είναι η αεροδυναμική που το στέλνει στα 370 km/h της τελικής ταχύτητας. Το ανθρακονημάτινο μονοκόκ κόκπιτ ήταν εντυπωσιακό και δεν υπήρχε παρά σε ελάχιστα αυτοκίνητα δρόμου τότε.

Ο Αυστραλός στόχευε ήδη στην επιστροφή στο Le Mans ως κατασκευαστής. Μάλιστα, λέγεται πως προσπάθησε να κάνει αυτό που έκανε η Lancia τη δεκαετία του ’80. Πήγε στο Le Mans με το Schuppan "ντυμένο" αγωνιστικό και όταν του ζήτησαν να δουν και το πολιτικό αυτοκίνητο, ώστε να πιστοποιηθεί ότι αυτό υπάρχει για την ομολογκασιόν, έστειλε έναν υπάλληλο με το Schuppan να πάει να φέρει το πολιτικό.

Το κόλπο δεν ξεγέλασε τους κριτές και έτσι το Schuppan 962CR δεν έτρεξε ποτέ στον 24ωρο. Παρ’ όλα αυτά, ο Vern Schuppan είχε την υποστήριξη των Ιαπώνων εκατομμυριούχων για να μπορέσει να ξεκινήσει την εταιρεία του και αυτό δεν τον προβλημάτισε.

Η καταστροφή όμως ήρθε στα μέσα της δεκαετίας του ’90, όταν έστειλε τα δύο πρώτα υπεραυτοκίνητά του στην Ανατολή και δεν πληρώθηκε ποτέ. Η Schuppan χρεοκόπησε πριν καν ανοίξει τα φτερά της. Το αυτοκίνητο κόστιζε 1,5 εκατ. δολάρια και το κόστος κατασκευής του άγγιζε το 1 εκατομμύριο.

Πλέον, η αξία του έχει εκτοξευτεί, αλλά ούτε ο Jay Leno δεν μπορεί να βρει ένα για να αγοράσει.