Πρόκειται για ένα πολυπαιγμένο έργο με υπόθεση έχουμε δει να επαναλαμβάνεται δεκάδες φορές. Ένα παλιό αυτοκίνητο, πωλείται σε δημοπρασία σε αδιανόητα υψηλή τιμή. Για την ακρίβεια, μια Porsche 911. Deja vu; Εύκολα. Σε βαθμό που, αν τα ποσά που με χαρακτηριστική συνέπεια καταφέρνουν να πιάσουν οι 911 που πέρασαν για πρώτη φορά τη γραμμή παραγωγής πριν από μισό αιώνα δεν προκαλούσαν ίλιγγο, είναι πολύ πιθανό να μην αποτελούσε καν είδηση.

Τι έχουμε λοιπόν εδώ; Μια 911 S 2.4 Targa του 1972, την οποία είδαμε για πρώτη φορά τον περασμένο Ιανουάριο να συνοδεύει μια ειδική έκδοση της Targa GTS. Εκείνη την περίοδο, η Porsche δεν είχε αποφασίσει να διαθέσει προς πώληση το συγκεκριμένο μοντέλο, παρά μόνο να τιμήσει παρουσιάζοντάς το, τη συμπλήρωση 50 χρόνων από τη δημιουργία της Porsche Design. Ξέρεις, του τμήματος της Porsche που είναι υπεύθυνο για τα διάφορα αξεσουάρ (γυαλιά ηλίου, στυλό, ρολόγια, ακόμη και σκεύη κουζίνας) που μπορούν να εμπλουτίσουν τη συλλογή των φαν της μάρκας, πέρα από τα αυτοκίνητα. Ή των φαν της μάρκας που δεν μπορούν -οικονομικά- να πλησιάσουν τα αυτοκίνητα.

Και κάπως έτσι, ερχόμαστε στο δια ταύτα. Η Porsche αποφάσισε εντέλει να πουλήσει την 911 2.4 Targa του 1972, τα διαδικαστικά τα ανέλαβε ο γνωστός οίκος δημοπρασιών Sotheby's και το σφυρί ακούστηκε ως επιστέγασμα της προσφοράς των 1,1 εκατομμυρίων ευρώ. Έχει όμως ενδιαφέρον να δει κανείς και την πορεία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, πριν φτάσει στο σημείο να συμπεριληφθεί στις σελίδες του καταλόγου του Sotheby's.

Το βασικό αυτοκίνητο ήταν μια 911 T 2.4 Targa σε "κακή κατάσταση" από την οποία έλειπαν κάποια εξαρτήματα. Η Porsche αποφάσισε να επισκευάσει πλήρως και να αναβαθμίσει τον κινητήρα και το πλαίσιο στα πρότυπα της έκδοσης "S", που σημαίνει ισχύ 190 ίππων. Φυσικά, το αμάξωμα και το εσωτερικό υπέστησαν επίσης εκτεταμένες αλλαγές, με την όλη διαδικασία να διαρκεί συνολικά δύο χρόνια. Το τελικό αποτέλεσμα, εκτός από χάρμα οφθαλμών, είναι και συναρπαστικό οδηγικά, όπως μας πληροφορεί ο επικεφαλής του τμήματος αναπαλαίωσης της Porsche, Uwe Makrutzki. Σιγά το νέο. Ποια κλασική Porsche δεν είναι συναρπαστική...