Τι δεν πήγε καλά με το Rover Cityrover;

Το supermini της Rover έχει κατηγορηθεί για τη βύθιση της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Σαν να κατηγορείς το παγόβουνο για το ναυάγιο του Τιτανικού.

Rover Cityrover

Θυμάσαι το Saab 9-7X; Αν όχι, είσαι τυχερός. Αν, πάλι, ναι, σε καταλαβαίνουμε και συμπάσχουμε από το ανάκλιντρο του ψυχολόγου που καταφύγαμε, για να διαχειριστούμε συναισθηματικά το πώς κατέληξε η –τουλάχιστον– καινοτόμα σουηδική εταιρεία, να ντύνει με τα σήματά της το μπατάλικο Chevrolet Trailblazer, μόνο και μόνο για να παρίσταται σε μια κατηγορία. Και το βαφτίζεις cost cutting και risk free για να μην το πεις οπορτουνισμό. Χίλιες φορές να ήταν απούσα.  
Ας πάμε παρακάτω, γιατί, στο τέλος τέλος, το Trailblazer είναι μια χαρά για την αποκεί πλευρά του Ατλαντικού και το 9-7X ήταν "απλώς" μέτριο για την Ευρώπη.  

Rover Cityrover

Αλλά το CityRover ήταν κακό. Το supermini με βλέψεις για monovolume της –πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικά της θα ’ταν– Rover έχει κατηγορηθεί για τη βύθιση της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Κάτι που είναι περίπου σαν να κατηγορείς το παγόβουνο για το ναυάγιο του Τιτανικού. Από τη μία, ναι, είναι δύσκολο να διαφωνήσεις με το επιχείρημα, όταν υπάρχει αυτή η μεγάλη τρύπα στο πλάι του πλοίου, που έχει σχήμα παγόβουνου. Από την άλλη, είναι λίγο πιο περίπλοκο από αυτό, σωστά; Για αρχή, τι δουλειά έχεις να πλέεις ανάμεσα σε παγόβουνα; 

Οπότε, η απόλυτη κακοτεχνία του CityRover ήταν αναμφίβολα η τρύπα στην πλώρη της Rover και μόλις δύο χρόνια μετά την παρουσίαση αυτού του αδέξιου μοντέλου το MG Rover Group κήρυξε πτώχευση. Όταν όμως έχεις εναποθέσει το μέλλον σου σε ένα rebadged Tata Indica, που σκοπεύεις να πουλήσεις στην Ευρώπη του Διαφωτισμού, της διανόησης και της φινέτσας, τι ακριβώς περιμένεις να συμβεί; Διότι αυτό ήταν το CityRover: ένα –πολύ– ελαφρώς αλλαγμένο ινδικό αυτοκίνητο που φτιασιδώθηκε σε μια απέλπιδα προσπάθεια να κρατηθεί η Rover στη ζωή. Φυσικά, το Dacia Sandero είχε αποδείξει από τότε ότι οι αγοραστές θα χωνέψουν ευχαρίστως ένα λιγότερο πρωτοποριακό μοντέλο και θα αποδώσουν τα εύσημα στην εταιρεία τιμώντας τη με τον οβολό τους, αν, πρώτον, είναι ειλικρινές και, δεύτερον, είναι φτηνό.

Αλλά το CityRover δεν ήταν ειλικρινές και σίγουρα δεν ήταν φτηνό, αν και σχετικά οικονομικό στην κατανάλωση, κυρίως επειδή δεν ήθελες να το οδηγείς. Επίσης, σε κάποιους άρεσε το σχήμα. Αλλά αυτοί δεν πιάνονται, γιατί νομίζουν ότι η Γη είναι επίπεδη. Το CityRover βυθίστηκε γρήγορα κάτω από τα κύματα – και η Rover μαζί του.

* Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση του Top Gear  που κυκλοφορεί στα περίπτερα

Best of Network