Από επαγγελματική διαστροφή εδώ και λίγες μέρες παρακολουθούσα την δημοπρασία για μία BMW Μ3 (Ε30). Η τιμή ξεκίνησε από τα 80.000 δολάρια (περίπου το ίδιο σε ευρώ), κάπου στα μέσα της εβδομάδας ξεπέρασε τα 100.000 δολάρια και τελικά πωλήθηκε 180.000 δολάρια! Αναρωτιέμαι αν είναι πολλά αυτά τα χρήματα για ένα αυτοκίνητο που δεν είναι ακριβώς σπάνιο αλλά ούτε και το βλέπεις να κυκλοφορεί στις ποσότητες ενός Golf.
Παίζουν ρόλο τα χιλιόμετρα;
Συνήθως παίζουν. Η συγκεκριμένη BMW M3 είχε μόλις 60.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ της -και αληθινά όχι σαν αυτά που τα "γυρίζουν" καμιά φορά στα μεταχειρισμένα της Ελλάδας που έχουν κάνει πέντε φορές τον γύρο της Γης (περίπου 200.000 χιλόμετρα) και μας τα πασάρουν για λυκόπουλα. Ψάχνοντας λίγο τις δημοπρασίες για αυτό το μοντέλο παρατήρησα ότι η τιμή του ξεκινάει περίπου από τα 70.000 δολάρια και συνήθως ξεπερνά -λίγο ή πολύ- τα 100.000 δολάρια. Περίπου τα ίδια νούμερα παίζουν και στην Ευρώπη.

Προφανώς ακόμα και αυτά είναι σχετικά γιατί παίζουν ρόλο πολλά πράγματα. Όπως σε αυτήν που αναφερόμαστε, της οποίας η τιμή ανεβαίνει και για το ταμπά δερμάτινο σαλόνι –ένας συνδυασμός που δεν είναι συνηθισμένος καθώς παίζουν πολλά με μαύρο δερμάτινο σαλόνι. Επίσης ήταν πρώτο χέρι. Ο πρώτος ιδιοκτήτης την πήρε το 1991 και την κράτησε 31 χρόνια. Κατά 99% προστατευμένη σε κάποιο γκαράζ και μόνο για καμιά – εκκεντρική για τα τότε δεδομένα των ΗΠΑ- βόλτα.

Τι ξέρουμε για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο
Αυτή η BMW M3 αποκτήθηκε από τον πωλητή στη Νέα Υόρκη το 1991. Με χρώμα στο Alpine White II και δερμάτινο εσωτερικό Natur, το αυτοκίνητο κινείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα S14 2,3 λίτρων που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει γυάλινη ηλιοροφή, μπροστινό σπόιλερ και πίσω αεροτομή τύπου EVO II, προβολείς ομίχλης, ζάντες 17″ της OZ Racing, σπορ καθίσματα εμπρός, στερεοφωνικό AM/FM/cassette, κλιματισμό και υπολογιστή ταξιδιού. Οι εργασίες που πραγματοποιήθηκαν για την προετοιμασία της πώλησης περιλάμβαναν ρύθμιση των βαλβίδων, αλλαγές υγρών και αντικατάσταση των ελαστικών, της μπαταρίας, του ψυγείου και του δοχείου ψυκτικού υγρού. Σύμφωνα με τον δημοπράτη αυτή η E30 M3 προσφέρεται με το manual του κατασκευαστή, μερικά αρχεία σέρβις, ένα σετ εργαλείων και τις εργοστασιακές ζάντες.

Επίσης οι καθρέπτες είναι στο χρώμα του αμαξώματος, έχει διπλές απολήξεις εξάτμισης και ελαστικά Dunlop Direzza ZIII 245/40 φέρουν κωδικούς ημερομηνίας παραγωγής 2021. Το τιμόνι M-Tech I πλαισιώνει τα όργανα της VDO που περιλαμβάνουν ενδείξεις για τη θερμοκρασία λαδιού, τη θερμοκρασία ψυκτικού υγρού και τη στάθμη καυσίμου. Να θυμίσουμε ότι τετρακύλινδρος S14 των 2,3 λίτρων είχε εργοστασιακή απόδοση 192 ίππων και 230 Nm ροπής. Η ισχύς στέλνεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου Getrag πέντε ταχυτήτων.

Πολύ σημαντικό για την υψηλή τιμή του είναι ότι η έκθεση Carfax δεν δείχνει ατυχήματα ή άλλες ζημιές στο ιστορικό του. Ας επανέλθουμε όμως στην πρώτη ερώτηση: Αξίζει τα λεφτά του; Η αλήθεια είναι ότι η συγκεκριμένη είναι αρκετά ακριβή και να τονίσουμε ότι δεν είναι Evo III -που είναι από τις πιο σπάνιες- αλλά Evo II. Συνολικά παράχθηκαν λιγότερες από 18.000 BMW M3 E30. Ένας βασικός λόγος να την πάρεις είναι να την κλειδώσεις στο γκαράζ και όταν την βγάλεις μετά από 10 χρόνια να έχει αυξήσει την αξία της κατά 40.000 ευρώ. Δεν συζητάμε πόσο θέλεις να την οδηγήσεις. Αυτό εννοείται, αλλά αν στην τρακάρει κανένας, τα 180.000 δολάρια κάνουν φτερά. Και όχι σαν τα υπέροχα φτερά της αυτής της M3.