Fiat 500 του 1964 εναντίον Fiat 500 του 2021

Πώς έχουν επιδράσει σχεδόν 60 χρόνια στο εμβληματικό αυτοκίνητο πόλης

Fiat 500 1964 vs Fiat 500 2021

Παραδέξου το μαζί μας: τo Fiat 500 ήταν ίσως η πιο επιτυχημένη αναβίωση στην τριάδα της ρετρολαγνείας, που, εκτός του συμπαθούς όσο ένα κουτάβι μοντέλου της Fiat, μας πρόσφερε επίσης τα Mini και VW Beetle. Το Fiat 500 καθόρισε την κατηγορία του και έχει επηρεάσει βαθιά τον τρόπο που βλέπουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα αυτοκίνητα πόλης. Τι σχέση έχει το πρώτο 500ράκι σε σχέση με το τελευταίο; Πόσο έχουν αλλάξει οι διαστάσεις τους; Πόσο μοιάζουν επί της ουσίας; Ένα είναι σίγουρο: η τρομερή ικανότητα της Fiat να διατηρήσει τις βασικές αρχές -όχι μόνο σχεδιαστικά- και ταυτόχρονα να προσαρμόσει μοναδικά το σημερινό Fiat 500 στη σύγχρονη εποχή.

Ωω, τι γλυκούλια...

Fiat 500 1964 vs Fiat 500 2021

Μπορεί να υπάρχει διαφορά ηλικίας σχεδόν έξι δεκαετιών μεταξύ αυτών των δύο, αλλά όπως λέει και το ρητό, αν λειτουργεί, δεν χρειάζεται αλλαγή. Το Nuova (νέο) 500, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1957, είχε μήκος μόλις 2,97 μέτρα, πλάτος 1,32 μέτρα και ύψος 1,32 μέτρα, ζύγιζε 470 κιλά, ενώ η ισχύς προερχόταν από έναν δικύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα 479 κ.εκ. με κινητήρα πίσω, που απέδιδε 13 ίππους και ήταν ικανό για 85 km/h τελικής. Θα παραμείνει στην αγορά για τα επόμενα 18 χρόνια, με σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής.
 

Το καινούργιο Fiat 500 δεν είναι και τόσο μικρό

Fiat 500 1964 vs Fiat 500 2021

Προφανώς κάθε γενιά έβαζε κιλά, το σύγχρονο 500 έχει πάρει αρκετά κιλά παραπάνω και αυτή η τελευταία έκδοση έχει μήκος 3,63 μέτρα, πλάτος 1,68 μέτρα και ύψος 1,53 μέτρα. Ζυγίζει 1.365 κιλά, αλλά ας μην ξεχνάμε τις βαριές μπαταρίες που πρέπει να μεταφέρει όλη την ημέρα - οι αγοραστές έχουν επί του παρόντος τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ των εκδόσεων 24 ή 42 kWh, που δίνουν 190 και 320 χλιόμετρα αυτονομίας αντίστοιχα.

O εξηλεκτρισμός του μείωσε τη γοητεία;

Fiat 500 1964 vs Fiat 500 2021

Όχι και πάλι όχι. Βλέπεις, παρά την αύξηση και τη χειρουργική επέμβαση στην καρδιά, το νέο μοντέλο όχι μόνο διατηρεί την αξιολάτρευτη εμφάνιση του πρώτου, αλλά είναι σχεδόν αδύνατο να το οδηγήσετε χωρίς χαμόγελο στο πρόσωπό σας. Μπορεί το ροζ χρυσό χρώμα να είναι μαρμίτα, αλλά οι πεζοί δεν μπορούν παρά να σας κοιτάζουν καθώς περνάτε αθόρυβα, ενώ άλλοι οδηγοί σας αφήνουν να βγείτε στις διασταυρώσεις με χαρούμενη διάθεση. Αυτό το μπλέ μανάρι της σειράς 500 D, που παρήχθη από το 1960-1965, έχει έξτρα γοητεία, καθώς διαθέτει έναν αναβαθμισμένο κινητήρα 499cc που παράγει 17 ίππους για τελική ταχύτητα 97 km/h και ζυγίζει 500 κιλά -30 περισσότερα σε σύγκριση με τη βασική έκδοση. Ενώ η σχεδίαση παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό η ίδια, με τις πίσω ανοιγόμενες πόρτες, υιοθέτησε μια ελαφρώς μικρότερη οροφή, καθώς και βελτιωμένα μπροστινά φλας και πίσω φωτιστικά σώματα.

To νέο Fiat 500 είναι πιο άνετο;

Fiat 500 1964 vs Fiat 500 2021
 

Ω, ναι. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το πρώτο δεν είναι, με δύο άνετα καθίσματα μπροστά και χώρο για τα μικρά παιδιά. Υπάρχουν και άλλες ομοιότητες στο εσωτερικό. Πάρτε το αρχικό τιμόνι δύο ακτίνων, το οποίο η Fiat διατήρησε, αν και μειωμένο σε μέγεθος και με πρόσθετα gizmos, στο ηλεκτρικό 500. Στη συνέχεια, υπάρχει ο πίνακας οργάνων - ένα απλό ταχύμετρο στο πρωτότυπο, αλλά επαναπροσδιορισμένο με το ίδιο σχήμα για την ψηφιακή εποχή στο νέο.

Και η διαφορά στην τιμή;

Fiat 500 1964 vs Fiat 500 2021

Νόμιζα ότι δεν θα ρωτούσες ποτέ. Το 500 ξεκίνησε να πωλείται στην Ιταλία το 1957 για περίπου 318 ευρώ, που ισοδυναμεί με 8.400 ευρώ σε σημερινά χρήματα. Το φθηνότερο ηλεκτρικό 500 που διατίθεται σήμερα ξεκινά από 25.000 ευρώ (στην Ελλάδα με την επιδότηση). Το 500 της φωτογράφισης κοστίζει περίπου 36.000 ευρώ (στη Βρετανία) -λόγω του προαιρετικού εξοπλισμού που περιλαμβάνει χειμερινό πακέτο, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες και ασύρματη φόρτιση κινητού. Αυτά δεν χρειαζόταν στην εποχή του αρχικού Fiat 500. Αχ, ωραίες και λακωνικές -ακόμα και αυτοκινητικά- εποχές.

Best of Network