Είναι σαφές πως αυτή δεν είναι μια συνηθισμένη Porsche 356. Όμως δεν είναι και προϊόν του Photoshop ή κάποια ρέπλικα. Είναι μια αυθεντική Porsche 356Α "ελαφρώς" τροποποιημένη. Γιατί έχει ερπύστριες αντί για τροχούς; Επειδή πρόκειται να βρεθεί σε ένα ξεχωριστό μέρος. Ένα μέρος επικίνδυνο και πολύ κρύο. Συγκεκριμένα, στην Ανταρκτική.
Βέβαια η αλήθεια είναι πως η Ανταρκτική δεν αποτελεί την αρχή του τόσο ιδιαίτερου ταξιδιού της, αλλά το τέλος. Είναι ο τελευταίος σταθμός ενός τρελού ταξιδιού σε επτά ηπείρους, κατά τη διάρκεια του οποίου, η συγκεκριμένη Porsche θα έχει καλύψει συνολικά περισσότερα από 32.000 χλμ. κυριολεκτικά σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, θα έχει λάβει μέρος σε έξι από τους πιο απαιτητικούς αγώνες που υπάρχουν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Το μακρύ της ταξίδι άρχισε το 2017 στο Μεξικό, με τη συμμετοχή στο La Carrera Panamericana (ο πιο επικίνδυνος ασφάλτινος αγώνας του κόσμου). Επόμενος σταθμός της η Ωκεανία και συγκεκριμένα το Targa Tasmania (ο ταχύτερος ασφάλτινος αγώνας του κόσμου). Από εκεί, βρέθηκε και πάλι στα εδάφη της Ν. Αμερικής. Αυτή τη φορά τη συναντάμε στο Περού, για τη συμμετοχή της στο Caminos del Inca (ο παλιότερος αγώνας σε χώμα/άσφαλτο στον κόσμο), έναν εξαιρετικά απαιτικό αγώνα, που διεξάγεται σε υψόμετρα που φτάνουν ακόμη και τα 4.900 μ. Συνέχεια είχε το Peking-Paris Motor Challenge (12 χώρες, 2 Ήπειροι, 29.000 χλμ. 36 μέρες). Προτελευταίος σταθμός πριν την Ανταρκτική, η Κένυα και το East African Safari Classic Rally, κατά τη διάρκεια της πιο υγρής περιόδου των τελευταίων 40 ετών.
Renée Brinkerhoff: Το πρόσωπο πίσω από το εγχείρημα
Και κάπου εδώ φτάνουμε στο καλύτερο όλων, που δεν είναι άλλο από το πρόσωπο που βρίσκεται πίσω από αυτό το ιδιαίτερα φιλόδοξο και απαιτητικό project. Μια 65χρονη Αμερικανίδα ονόματι Renée Brinkerhoff. Όπως παραδέχεται και η ίδια, η έκπληξη που δείχνουν όλοι μόλις την βλέπουν, είναι δικαιολογημένη. "Είναι πράγματι περίεργο. Είμαι γυναίκα -η μοναδική- άνω των 60 και αγωνίζομαι απέναντι σε άντρες σε μερικούς από τους πιο σκληρούς αγώνες του κόσμου."

Αυτό που κάνει την περίπτωση της Renée ακόμη πιο ιδιαίτερη, είναι πως η ίδια στερείται του αγωνιστικού υπόβαθρου. Το μονοπάτι που ακολούθησε για να βρεθεί στη θέση του αγωνιζόμενου, δεν περιελάμβανε συμμετοχή σε kart, αγώνες junior κτλ. Ξεκίνησε να παίρνει μέρος σε αγώνες διανύοντας την 6η δεκαετία της ζωής της, αφού της ήρθε κάτι σαν αγωνιστική επιφοίτηση ενώ έκανε δουλειές σπιτιού (!).

Η Renée περιγράφει με γλαφυρό τρόπο την εμπειρία της από τη συμμετοχή στο Carrera Panamericana. "Το σώμα μου έτρεμε ανεξέλεγκτα από την κούραση, δεν μπορούσα να σταματήσω. Την πρώτη μέρα του αγώνα, το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν δύο αδέρφια αναποδογύρισε. Ο ένας τους έχασε τη ζωή του. Τρεις μέρες αργότερα, ένα αυτοκίνητο έπιασε φωτιά και ο οδηγός του κατάφερε να βγει από αυτό την τελευταία στιγμή". Κι όμως, η Renée κατάφερε, όχι μόνο να δείξει υπέρμετρο σθένος, αλλά καταγράφηκε και ως η πρώτη γυναίκα στην ιστορία του Carrera Panamericana που πήρε τη νίκη στην κατηγορία που αγωνίστηκε.

Η πρόκληση της Ανταρκτικής
Και πλέον, βρέθηκε αντιμέτωπη με την μεγαλύτερη και πιο επικίνδυνη πρόκληση στη ζωή της. Να οδηγήσει για μια απόσταση 570 χλμ. στην σκληρότερη και πιο κρύα επιφάνεια του πλανήτη και να γίνει ο πρώτος άνθρωπος που έχει αγωνιστεί και στις επτά Ηπείρους. Επιπλέον, κατά την επιστροφή της, η Ρενέ θα επιχειρήσει να πετύχει το ρεκόρ ταχύτητας στην επιφάνεια της Ανταρκτικής.

Στο πλευρό της βρέθηκε μια ομάδα από ανθρώπους που γνωρίζουν καλά τις προκλήσεις που θα καλούνταν να αντιμετωπίσει και της παρείχαν όλα τα εφόδια για να πετύχει το στόχο της. Πρώτα απ' όλα, οι τροποποιήσεις που έπρεπε να γίνουν στο αυτοκίνητο, καθώς όταν σχεδιαζόταν η 356, ο Ferry Porsche δεν είχε στο μυαλό του το περιβάλλον της Ανταρκτικής. Το θέμα με αερόψυκτα αυτοκίνητα όπως η 356, είναι να εξασφαλίσεις -τι άλλο;- την ψύξη του κινητήρα. Όταν όμως βρίσκεσαι σε ένα μέρος όπου οι θερμοκρασίες μπορεί να φτάσουν τους -90˚C και οι άνεμοι τα 300 χ.α.ώ. αυτό που χρειάζεται να εξασφαλίσεις, είναι το ακριβώς αντίθετο, καθώς τα καρμπυρατέρ και το καύσιμο ενδέχεται να παγώσουν πολύ γρήγορα. Ένα νέο σύστημα εισαγωγής ζεστού αέρα τοποθετήθηκε για να διατηρήσει τη θερμοκρασία σε υψηλά επίπεδα.
Porsche 356 σε ρόλο transformer
Βέβαια, η πιο εντυπωσιακή τροποποίηση, αφορά στις ερπύστριες και τα σκι που έχουν αντικαταστήσει τους τροχούς. Οι πρώτες καλύπτουν μια ικανή έκταση στο έδαφος και παρέχουν την καλύτερη δυνατή πρόσφυση, κάτι στο οποίο συμβάλλει και ο 4κύλινδρος κινητήρας των 120 ίππων που βρίσκεται τοποθετημένος πίσω. Η επιλογή μεγάλων ελαστικών, θα απαιτούσε μεγαλύτερες αλλαγές στο αμάξωμα, ενώ θα εγκυμονούσε κινδύνους τόσο για τους άξονες μετάδοσης όσο και για το κιβώτιο.

Όσο για τα σκι που έχουν τοποθετηθεί μπροστά, μπορεί να δείχνουν απλά, αλλά δεν είναι. Είναι κατασκευασμένα από χάλυβα ο οποίος έχει υποβληθεί σε θερμική επεξεργασία. Η βάση τους είναι κατασκευασμένη από πολυτετραφθοροαιθυλένιο εξαιρετικά υψηλής πυκνότητας, ενώ το πτερύγιο που διατρέχει το κέντρο, αυξάνει την πρόσφυση και μειώνει τα φαινόμενα υποστροφής.

Επίσης, υπάρχει αυτό που μοιάζει με μεταλλικό ράφι και εξέχει από τον μπροστινό προφυλακτήρα. Πρόκειται για ένα από τα πιο ζωτικά κομμάτια του εξοπλισμού ασφαλείας που είχε το αυτοκίνητο για να το προστατεύσει από την μεγαλύτερη απειλή που κλήθηκε να αντιμετωπίσει: τις ρωγμές στο έδαφος. Αυτά τα βαθιά -συχνά αόρατα- χάσματα στον πάγο, μπορούν να εκτείνονται για εκατοντάδες μέτρα και να "καταπιούν" ολόκληρο το αυτοκίνητο. Και όταν κάτι πέσει μέσα τους, σπάνια θα ξαναβγεί. Έτσι, αυτή η επιμήκης μπάρα στο μπροστινό μέρος της 356, βρίσκονταν εκεί για να φρενάρει το αυτοκίνητο σφηνώνοντάς το, πριν πέσει μέσα σε κάποια ρωγμή στο έδαφος.
Τέλος, το αυτοκίνητο διέθετε ηλιακούς συλλέκτες που τροφοδοτούσαν τα συστήματα επικοινωνίας, ενώ μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και σαν βάση για την τοποθέτηση του εξοπλισμού του αυτοκινήτου, σε περίτπωση που οι συνθήκες επέβαλλαν την αλλαγή στην κατανομή του βάρους.
Το σίγουρο είναι πως η Renée και η ομάδα της, η Valkyrie, εξασφάλισαν τη συμμετοχή τους σε ένα από τα πιο άγρια, ακριβά και ιδιαίτερα ταξίδια στον πλανήτη. Επίσης, ένα από τα πιο επικίνδυνα. Το εγχείρημά τους, που ολοκληρώθηκε με επιτυχία, είχε ως απώτερο στόχο να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο για το φαινόμενο της εμπορίας παιδιών.