Όταν το Saturday Night Live τρόλαρε την Mercedes

...και οι Γερμανοί σήκωσαν το γάντι στο Twitter

Η μακροβιότητα του Saturday Night Live συναγωνίζεται την επιτυχία του, και το ξακουστό -ανανεούμενο- καστ, τους πολυθρύλητους καλεσμένους. Και, λίγο πριν το 2025 και το χρυσό ιωβηλαίο του, το SNL (όπως συντομογραφικά αναφέρεται στην αντίπερα όχθη) παραμένει δημοφιλές, στεφανωμένο με τις δάφνες των δεκάδων βραβείων που έχει κερδίσει.

Παρ' ότι η μισή αλήθεια λέει ότι δεν είναι πια το αντισυμβατικό τηλεοπτικό προϊόν στην ηθικοπλαστική Αμερική των 70's και 80's, η άλλη μισή παραδέχεται ότι τα περισσότερα χιουμοριστικοσατιρικά shows θα καταλήξουν στην κόλαση της TV, πολύ πριν φτάσουν τον μισό αιώνα ζωής.

To SNL, του περίοπτου NBC (του πρώτου καναλιού εθνικής εμβέλειας στις ΗΠΑ), με τις στρατιές σεναριογράφων και τα δυσθεώρητα budget, ανέδειξε αναρίθμητους καλλιτέχνες και απογείωσε καριέρες, ακριβώς λόγω της αντικομφορμιστικής του εσάνς, πάντα με τα δεδομένα μιας χώρας που o Donald Trump ήταν τόσο mainstream ώστε να εκλεγεί πρόεδρος. Τα περί παρέκκλισης από τα τηλεοπτικά ειωθότα της εποχής, επιβεβαιώνονται άλλωστε και από τις αντιδράσεις αρκετών διευθυντικών στελεχών του καναλιού που δυσφόρησαν στα πρωτινά της εκπομπής, ή τουλάχιστον μέχρι να συνειδητοποιήσουν ότι το SNL ήταν η κότα με τα χρυσά αυγά, οπότε και θριάμβευσε η -διαφημιστική- λογική.

Η δομή του show παραμένει ουσιαστικά απείραχτη εδώ και δεκαετίες, και περιλαμβάνει -μεταξύ πολλών άλλων- σκετς, που το καθένα είναι μια σύντομη και, όχι πάντα αλλά συχνά, σπαρταριστή παραγωγή. Έτσι, όταν το SNL έπιασε στο χλευαστικό στόμα του την ηλεκτροκίνηση (αρκετά χρόνια πριν την ανηλεή επέλασή της στις αγορές του κόσμου) και την Mercedes στα σκωπτικά του νύχια, το αποτέλεσμα ήταν ένα ξεκαρδιστικό βίντεο.

Η εξαιρετική κωμικός Julia Louis-Dreyfus, που ανήκε στο μόνιμο καστ της εκπομπής στις αρχές της δεκαετίας του '80 και ενσάρκωσε έναν από τους βασικούς χαρακτήρες στο "Seinfeld” (1989-1998), συμπρωταγωνιστεί με μια Mercedes-Benz "AA Class Luxury Sedan”, ένα -υποτιθέμενο- ηλεκτρικό αυτοκίνητο που τροφοδοτείται με ρεύμα από "9.648” μπαταρίες μεγέθους ΑΑ. Το "διαφημιστικό σποτ”, καταπιάνεται με τις καυτές πατάτες της ηλεκτροκίνησης (όπως η φόρτιση, η αυτονομία και ο περιορισμός της ταχύτητας), τις διακωμωδεί ευφυέστατα και καταλήγει σε ένα εκπληκτικό punch line, για το οποίο θα αποφύγουμε το spoiler, αφού βρίσκεστε μόλις ένα κλικ μακριά.

 

H Mercedes, με τη μεγαλοσύνη μιας εταιρίας που αντιλαμβάνεται τη διαφορά μεταξύ κακόβουλης κριτικής και καλοπροαίρετης σάτιρας, κι έχει αποστηθίσει (αφού πρώτα έγραψε) το εγχειρίδιο με τους επικοινωνιακούς κανόνες, ανταποκρίθηκε εξίσου ξεκαρδιστικά στο Twitter.

Με την ευκαιρία δε, μια που πιάσαμε το θέμα των επικοινωνιακών αριστείων, ας θυμηθούμε το σεβασμό που απέδωσε η BMW στον άσπονδο ανταγωνιστή της, αλλά, κυρίως, στον ίδιο τον χαρισματικό Dieter Zetsche, πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Daimler και επικεφαλής της Mercedes, όταν ο τελευταίος αποχώρησε από την εταιρία, το 2019.