Η Bentley Flying Spur Speed κάνει ρεκόρ στην άκρη της γης και προσφέρει θέαμα

Η Bentley Flying Spur Speed δεν είναι μόνο χλιδή και πολυτέλεια αλλά και ουσία την οποία αποδεικνύει με έναν χειμερινό γύρο ρεκόρ σε χιονισμένη πίστα στον Αρκτικό Κύκλο.

Η Bentley αποφάσισε να αποδείξει την αξία της Flying Spur Speed με ένα ρεκόρ που γράφεται στην άκρη του κόσμου. Το πολυτελές αυτοκίνητο μας δείχνει πόσο ταχύτατο είναι παράλληλα, καταγράφοντας ρεκόρ ταχύτερου χειμερινού γύρου στο Drivecenter Arena του Fällfors στη βόρεια Σουηδία, την πιο βόρεια ενεργή πίστα αγώνων στον κόσμο.

Μιλάμε για μια διαδρομή μήκους 3,3 χιλιομέτρων, στρωμένη όχι με άσφαλτο αλλά με περίπου 30 εκατοστά συμπιεσμένου πάγου και χιονιού. Κι όμως, η Bentley κατάφερε να κατεβάσει το χρονόμετρο στα 2 λεπτά και 58 δευτερόλεπτα — επίδοση που δεν έχει πετύχει ποτέ άλλο όχημα σε χειμερινές συνθήκες σε αυτή την πίστα. Και για να γίνει ακόμη πιο εντυπωσιακό, στην ευθεία των μόλις 450 μέτρων το αυτοκίνητο έφτασε τα 193 km/h πάνω σε γυαλιστερό πάγο.

Η Bentley έστησε όλο αυτό το εγχείρημα ως φόρο τιμής στην ίδια της την ιστορία. Από τα Ice Speed Records του 2007 και του 2011, μέχρι το θρυλικό ρεκόρ αντοχής μιας ώρας που είχε πετύχει η Turbo R στο Millbrook το 1986, η μάρκα έχει παράδοση στο να δοκιμάζει τις λιμουζίνες της σε ακραία περιβάλλοντα.

Το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε στη Σουηδία μάλιστα, με αριθμό κυκλοφορίας Y15 BML, ήταν διαμορφωμένο αισθητικά σαν την ιστορική Turbo R: πράσινο Brooklands, κίτρινες γραμμές και ένα εσωτερικό που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από τη συλλογή κλασικών της Bentley.

Πίσω όμως από το ρεκόρ δεν κρύβεται νοσταλγία, αλλά σκληρή τεχνολογία. Η Flying Spur Speed εξοπλίζεται με το νέο Ultra Performance Hybrid σύστημα της Bentley, που συνδυάζει έναν V8 4.0 λίτρων twin-turbo με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Στο Sport Mode, το σύστημα αποδίδει 782 ίππους και 1.000 Nm ροπής, αριθμοί που μέχρι πριν λίγα χρόνια ανήκαν αποκλειστικά στον κόσμο των supercars.

Ο ηλεκτροκινητήρας από μόνος του δίνει 190 ίππους και 450 Nm, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά έως και 140 km/h, με αυτονομία έως 76 km. Σε συνδυασμό με τον V8, η συνολική αυτονομία φτάνει τα 829 km, κάτι που κάνει τη Flying Spur ένα παράξενο υβρίδιο: ταυτόχρονα υπερπολυτελές GT και τεχνολογικό εργαλείο υψηλών επιδόσεων.

Κομβικό ρόλο στο ρεκόρ έπαιξε και το Bentley Performance Active Chassis. Με τετραδιεύθυνση, ενεργό σύστημα αντιστρεπτικών (Dynamic Ride), ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και εξελιγμένο σύστημα κατανομής ροπής, το αυτοκίνητο μπόρεσε να παραμείνει ελεγχόμενο πάνω σε μια επιφάνεια όπου η φυσική κανονικά σηκώνει τα χέρια ψηλά. Δεν είναι τυχαίο ότι το ρεκόρ έγινε με τα ηλεκτρονικά ευστάθειας πλήρως απενεργοποιημένα — μια καθαρή μηχανική δοκιμασία.

Με κατανομή βάρους σχεδόν 50:50 και έξυπνη κατανομή ροπής τόσο μεταξύ των αξόνων όσο και μεταξύ των τροχών, η Flying Spur Speed απέδειξε ότι ακόμη και ένα μεγάλο, πολυτελές sedan μπορεί να κινηθεί με ακρίβεια και ταχύτητα πάνω σε καθαρό πάγο.


 

 

Bentley Flying Spur Speed ρεκόρ χειμερινού γύρου Σουηδία
Bentley Flying Spur Speed ρεκόρ χειμερινού γύρου Σουηδία
Bentley Flying Spur Speed ρεκόρ χειμερινού γύρου Σουηδία
Bentley Flying Spur Speed ρεκόρ χειμερινού γύρου Σουηδία
Bentley Flying Spur Speed ρεκόρ χειμερινού γύρου Σουηδία
Bentley Flying Spur Speed ρεκόρ χειμερινού γύρου Σουηδία
Bentley Flying Spur Speed ρεκόρ χειμερινού γύρου Σουηδία
Bentley Flying Spur Speed ρεκόρ χειμερινού γύρου Σουηδία
Bentley Flying Spur Speed ρεκόρ χειμερινού γύρου Σουηδία