BMW Σειρά 3: Το μοντέλο που έκανε την φίρμα παγκόσμια έκλεισε 50 χρόνια

Πάνω από 18 εκατ. BMW Σειρά 3 έχουν κατασκευαστεί σε 18 εργοστάσια σε 13 χώρες από το 1975, αποτελώντας οδηγό για το δίκτυο παραγωγής και την BMW iFACTORY.

Για μισό αιώνα, η BMW Σειρά 3 αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες του παγκόσμιου παραγωγικού δικτύου του BMW Group. Από την έναρξη της παραγωγής της το 1975 μέχρι σήμερα, το εμβληματικό μοντέλο έχει κατασκευαστεί σε περισσότερα από 18 εκατομμύρια αντίτυπα, σε 18 εργοστάσια και 13 χώρες, σε τέσσερις ηπείρους.

Παράλληλα, η Σειρά 3 λειτούργησε διαχρονικά ως φορέας καινοτομίας, ενσωματώνοντας βασικές αρχές του BMW iFACTORY, όπως η ευελιξία, η ψηφιοποίηση και η αποδοτική χρήση πόρων.

Κεντρικό ρόλο σε αυτή τη διαδρομή διαχρονικά, έχει το εργοστάσιο του Μονάχου, το οποίο φιλοξενεί την παραγωγή της Σειράς 3 από την πρώτη κιόλας γενιά.

Από νωρίς, η BMW επένδυσε σε ευέλικτες γραμμές παραγωγής, με προηγμένες τεχνολογίες όπως εναέρια συστήματα μεταφοράς και προγραμματιζόμενα μηχανήματα συγκόλλησης. Το 1982, με τη δεύτερη γενιά, το εργοστάσιο απέκτησε πλήρως αυτοματοποιημένο αμαξοστάσιο, με ποσοστό αυτοματοποίησης που ξεπερνούσε το 90%.

Η συνεχής αναβάθμιση, από νέες μεθόδους βαφής έως ψηφιακά ελεγχόμενη παραγωγή κινητήρων, διατήρησε το εργοστάσιο στην αιχμή της τεχνολογίας. Σήμερα, το Μόναχο αξιοποιεί εκτενώς ψηφιακές εφαρμογές και συστήματα ποιοτικού ελέγχου με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης.

Η εμπορική επιτυχία της Σειράς 3 συνέβαλε καθοριστικά και στη γεωγραφική επέκταση της παραγωγής της BMW. Το 1980 η κατασκευή επεκτάθηκε στο Dingolfing, ενώ το 1986 ακολούθησε το Regensburg.

Στη δεκαετία του '80 και του '90, η Σειρά 3 αποτέλεσε το όχημα διεθνοποίησης της μάρκας, με νέες γραμμές παραγωγής στη Νότια Αφρική (Rosslyn) και στις ΗΠΑ (Spartanburg), ενισχύοντας τη φιλοσοφία της τοπικής παραγωγής για τοπικές αγορές.

Παράλληλα, η Σειρά 3 λειτούργησε ως "θεμέλιο" για σχεδόν όλα τα νέα εργοστάσια της BMW, από τη Λειψία έως το San Luis Potosi στο Μεξικό και την κοινοπραξία BBA στην Κίνα. Διαχρονικά, παρήχθησαν πολυάριθμες εκδόσεις (sedan, Touring, cabrio και M) με κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα, συχνά στην ίδια γραμμή παραγωγής.

Σήμερα, η έβδομη γενιά της BMW Σειράς 3 κατασκευάζεται σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική, ενώ η προετοιμασία για την όγδοη γενιά έχει ήδη ξεκινήσει.

Από το δεύτερο μισό του 2026, η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική BMW Σειρά 3, βασισμένη στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse, θα ξεκινήσει την παραγωγή της στο Μόναχο, σηματοδοτώντας το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία του διαχρονικού best seller.

 

BMW 3 Series
BMW 3 Series
BMW 3 Series
BMW 3 Series
BMW 3 Series
BMW 3 Series
BMW 3 Series