Η κατασκευή αυτοκινήτων είναι μια εξαιρετικά σύνθετη διαδικασία και, ακόμη και για τους κορυφαίους κατασκευαστές, τα λάθη μερικές φορές είναι αναπόφευκτα. Αυτό αποδείχθηκε πρόσφατα και στην περίπτωση της Porsche, όταν αποκαλύφθηκε ότι δύο συλλεκτικές 911 S/T έφεραν ακριβώς τον ίδιο σειριακό αριθμό στο ταμπλό: το 1.724.
Το σφάλμα πιθανότατα θα είχε περάσει απαρατήρητο, αν ένας από τους ιδιοκτήτες δεν επιχειρούσε να παραγγείλει ένα επιπλέον εξατομικευμένο σήμα για το αυτοκίνητό του. Τότε διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν δύο 911 με την πλακέτα 1.742 στο σημείο του ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό.
Αντί να αντιμετωπίσει το περιστατικό απλώς ως μια άτυχη στιγμή, η Porsche επέλεξε να το εντάξει στην ίδια της την ιστορία. Η εσφαλμένη πλακέτα καταγράφηκε επίσημα και φυλάσσεται πλέον στο εταιρικό αρχείο, μετατρέποντας το σφάλμα σε ένα ιδιότυπο ιστορικό τεκμήριο.
Η 911 S/T επρόκειτο να παραχθεί σε μόλις 1.963 μονάδες, αριθμός που συμβολίζει τα 60 χρόνια της 911, με την εταιρεία να βρίσκεται ήδη στο στάδιο παράδοσης των τελευταίων αυτοκινήτων. Το μοντέλο εξοπλίζεται με ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο κινητήρα boxer 4.0 λίτρων, ισχύος 518 ίππων, εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και έχει ζυγίζει 1.386 κιλά.
Οι δύο επίμαχες 911 S/T, αν και έφεραν τον ίδιο αριθμό, δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικές. Ο Pedro Solis Klussmann, πρόεδρος του Porsche Club Γουατεμάλας, είχε επιλέξει συνειδητά τον αριθμό 1.724, καθώς τόσο ο ίδιος όσο και η μητέρα του έχουν γεννηθεί στις 17, ενώ ο πατέρας του στις 24 του μήνα.
Το αυτοκίνητό του είναι βαμμένο σε Shore Blue Metallic, διαθέτει το πακέτο Heritage Design και ανθρακονημάτινο roll cage.
Αντίθετα, η Suzan Taher, ιδιοκτήτρια του δεύτερου αυτοκινήτου με αριθμό πλαισίου 1.742, δεν είχε καμία συναισθηματική σύνδεση με τον συγκεκριμένο αριθμό. Η δική της 911 S/T ξεχωρίζει με βαφή Rose Red και εσωτερικό επενδεδυμένο με κόκκινο δέρμα Guards Red.
"Υπάρχει μεγάλος όγκος εξειδικευμένης χειροποίητης εργασίας στην παραγωγή και, όταν εμπλέκεται ο ανθρώπινος παράγοντας, τα λάθη μπορούν να συμβούν", δήλωσε ο Karl-Heinz Volz, διευθυντής του τμήματος Sonderwunsch της Porsche.
Όπως τόνισε, το κρίσιμο στοιχείο είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται τέτοιες καταστάσεις, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συγγνώμης προς τους πελάτες και της άμεσης διόρθωσης του λάθους.
Ως ένδειξη εκτίμησης, και οι δύο ιδιοκτήτες προσκλήθηκαν στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Τσούφενχαουζεν. Εκεί έλαβαν μια φωτογραφία με τα δύο αυτοκίνητα, καθώς και ένα ειδικό κουτί που περιείχε δείγματα από τα χρώματα του εσωτερικού και του εξωτερικού των οχημάτων τους.
Δεν είναι συνηθισμένο ένας κατασκευαστής να διατηρεί αρχείο των λαθών του. Ωστόσο, αυτή η μικρή αστοχία ανέδειξε την ανθρώπινη πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας και, ταυτόχρονα, δημιούργησε δύο ακόμη πιο μοναδικές 911.