1.000 παραβάσεις για κινητό έπιασαν οι κάμερες στη Συγγρού-πότε φτάνουν οι πρώτες κλήσεις στους οδηγούς

Έπιασαν δουλειά οι κάμερες κυκλοφορίας στη Συγγρού και μέσα σε 3 μέρες κατέγραψαν 1.000 πραβάσεις για κινητό και οδήγηση. Πότε θα έρθουν οι πρώτες κλήσεις στους οδηγούς.

Κάμερες κυκλοφορίας Συγγρού

Αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει για την ενεργοποίηση του νέου συστήματος "έξυπνων καμερών" στους δρόμους της Αττικής, με τα πρώτα ηλεκτρονικά "ραβασάκια" να αναμένονται από τα μέσα Ιανουαρίου.

Το χρονοδιάγραμμα επιβεβαίωσε μιλώντας στο ΕΡΤnews ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, δίνοντας παράλληλα λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργεί το νέο, ενιαίο ψηφιακό σύστημα βεβαίωσης και διαχείρισης των παραβάσεων.

Κάμερες κυκλοφορίας Συγγρού

Στην πράξη, το μοντέλο αλλάζει ριζικά. Με το που τεθεί σε λειτουργία το Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα, ο οδηγός θα ενημερώνεται αυθημερόν για την παράβαση μέσω μηνύματος. Δεν θα πρόκειται απλώς για έναν αριθμό κλήσης, αλλά για πλήρη ψηφιακό φάκελο: φωτογραφία ή βίντεο από τη στιγμή της παράβασης – είτε πρόκειται για παραβίαση κόκκινου σηματοδότη είτε για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

Διαβάστε Επίσης

Ακόμη πιο σημαντικό είναι το σκέλος των ενστάσεων. Όλη η διαδικασία μεταφέρεται ηλεκτρονικά, χωρίς χαρτιά και ουρές. Ο πολίτης θα μπορεί να υποβάλει ένσταση online, έχοντας περιθώριο 13 ημερών, ενώ θα υπάρχει και δυνατότητα ψηφιακού ραντεβού με αρμόδιο αξιωματικό, εφόσον επιθυμεί περαιτέρω διευκρινίσεις σε αστυνομικό τμήμα.

Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία από την Αττική

Τα πρώτα δεδομένα από το πιλοτικό πρόγραμμα είναι αποκαλυπτικά. Σε μόλις ένα από τα οκτώ σημεία όπου λειτουργούν δοκιμαστικά οι κάμερες στην Αττική, στη Λεωφόρο Συγγρού, καταγράφηκαν μέσα σε λίγες ημέρες πάνω από 1.000 παραβάσεις για χρήση κινητού και μη χρήση ζώνης ασφαλείας, καθώς και περίπου 800 υπερβάσεις ορίου ταχύτητας, με το όριο να είναι τα 90 χλμ./ώρα.

Κάμερες κυκλοφορίας Συγγρού

Ο υπουργός ήταν σαφής στο μήνυμά του: οι παραβάσεις του ΚΟΚ δεν είναι "ατομική υπόθεση". Κάθε επικίνδυνη συμπεριφορά στον δρόμο έχει συνέπειες και για τους υπόλοιπους, με την Ελλάδα να συνεχίζει να μετρά κατά μέσο όρο δύο νεκρούς την ημέρα από τροχαία δυστυχήματα – έναν απολογισμό που, όπως τόνισε, πρέπει να μηδενιστεί.

Γιατί οι νέες κάμερες "βλέπουν" περισσότερα

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στη διαφορά των νέων καμερών σε σχέση με εκείνες που έχει ήδη τοποθετήσει η Περιφέρεια Αττικής. Οι υφιστάμενες κάμερες καταγράφουν την παραβίαση από το πίσω μέρος του οχήματος, χωρίς να φαίνεται ο οδηγός. Αντίθετα, οι νέες κάμερες αποτυπώνουν καθαρά τη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι – ακόμη και περιπτώσεις οδηγών που κινούνται με υψηλή ταχύτητα, έχοντας και τα δύο χέρια στο κινητό.

Μέχρι να ολοκληρωθεί και να "ανέβει στον αέρα" το νέο πληροφοριακό σύστημα, οι κάμερες θα διασυνδεθούν προσωρινά με το υφιστάμενο σύστημα της Τροχαίας. Ο στόχος είναι, σύμφωνα με τον υπουργό, μέσα στα μέσα Ιανουαρίου να έχουν ολοκληρωθεί οι υπογραφές με τις εταιρείες του διαγωνισμού, ώστε το σύστημα να λειτουργήσει πλήρως.

Κάμερες και στις λεωφορειολωρίδες

Παράλληλα, προχωρά και ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση 600 καμερών στις λεωφορειολωρίδες. Το σκεπτικό είναι απλό: όταν η παράνομη κυκλοφορία απομακρύνεται, οι λωρίδες απελευθερώνονται και τα λεωφορεία κινούνται ταχύτερα και πιο αξιόπιστα. Με άλλα λόγια, η τεχνολογία δεν λειτουργεί μόνο τιμωρητικά, αλλά και ως εργαλείο ουσιαστικής ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιών.

Το μήνυμα της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρο: περισσότερος έλεγχος, λιγότερη ανοχή στην επικίνδυνη οδήγηση και ένα σύστημα που –για πρώτη φορά– φέρνει τη διαχείριση των παραβάσεων στον ψηφιακό αιώνα, με διαφάνεια και άμεση ενημέρωση του πολίτη.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network