Η Porsche Carrera GT στην έκδοση παραγωγής, δεν πάτησε ποτέ την άσφαλτο του θρυλικού Le Mans, όμως για τους φίλους του θρυλικού αγώνα αντοχής, η εμφάνιση αυτής της μοναδικής κατασκευής ξυπνά έντονες μνήμες.
Το ημερολόγιο έγραφε 1970 όταν η Porsche 917, ντυμένη στα χαρακτηριστικά κόκκινα και λευκά χρώματα, ανέβηκε στην κορυφή κατακτώντας την πρώτη νίκη της γερμανικής φίρμας στο Le Mans.

Στο τιμόνι της βρέθηκαν οι Hans Herrmann και Richard Attwood, γράφοντας ιστορία. Το αγωνιστικό πρωτότυπο, με τον αριθμό 23 στο κοντό πίσω μέρος, κατασκευάστηκε από την Porsche σε συνεργασία με την αυστριακή Porsche Alpenstrasse στο Σάλτσμπουργκ και έμεινε γνωστό στους φίλους της μάρκας ως Salzburg Design.
Παραγγελία από Πουέρο Ρίκο
Σήμερα, το αυθεντικό αυτοκίνητο αποτελεί μέρος ιδιωτικής συλλογής και σπάνια εμφανίζεται δημόσια. Ωστόσο, οι κάτοικοι του Πουέρτο Ρίκο ενδέχεται σύντομα να συναντήσουν κάτι εντυπωσιακά παρόμοιο στους τοπικούς δρόμους. Το γνώριμο αγωνιστικό περίβλημα της 917, εφαρμοσμένο στο αμάξωμα μιας Carrera GT του 2005.

Το αυτοκίνητο ανήκει στον Πορτορικανό επιχειρηματία Victor Gomez, επικεφαλής μεγάλης εταιρείας εμπορίας αυτοκινήτων, και δημιουργήθηκε από το Sonderwunsch Manufaktur της Porsche, μέσω του προγράμματος Factory Re-Commission.
Πλήρης ανακατασκευή
Πρόκειται για μια διαδικασία που περιλαμβάνει πλήρη τεχνική ανακατασκευή οχημάτων που ήδη ανήκουν σε πελάτες, σε συνδυασμό με εκτεταμένες αισθητικές παρεμβάσεις τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, αλλά και μοναδικές λεπτομέρειες κατόπιν παραγγελίας.

Στην περίπτωση της συγκεκριμένης Carrera GT, η εντολή ήταν σαφής. Πλήρης αποκατάσταση του αυτοκινήτου και παράλληλα δημιουργία μιας σύγχρονης "ερμηνείας" της 917 Salzburg Design.
Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις δεν είναι άμεσα ορατές. Ο ατμοσφαιρικός V10 κινητήρας των 5.7 λίτρων, που είχε τις ρίζες του σε πρόγραμμα για το Le Mans, ανακατασκευάστηκε πλήρως, αποδίδοντας και πάλι 603 ίππους.
Με βάρος μόλις 1.380 κιλά, η Carrera GT παραμένει ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής, με τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 330 km/h.

Εξωτερικά, το αμάξωμα που αρχικά ήταν βαμμένο σε ασημί απόχρωση, βάφτηκε στο χέρι στα κόκκινα και λευκά χρώματα της Salzburg Design. Το έργο ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό, καθώς οι αναλογίες και τα πάνελ της Carrera GT διαφέρουν σημαντικά από εκείνα της αγωνιστικής 917.
Η πιο ιδιαίτερη Carrera GT
Ο αριθμός 23 δεσπόζει πλέον στις πόρτες και στο καπό, προστατευμένος με διαφανή μεμβράνη.
Τα ανθρακονημάτινα τμήματα απέκτησαν νέα γυαλάδα και βρίσκονται στην οροφή, στις κολόνες Α και Β, στα καλύμματα των καθρεφτών, στον εμπρός αεραγωγό και στον πίσω διαχύτη.

Μαύρες ματ ανοδιωμένες λεπτομέρειες συναντάμε επίσης στις γρίλιες του καλύμματος του κινητήρα και στις ζάντες ελαφρού κράματος πέντε ακτίνων, με έγχρωμο έμβλημα της Porsche στο κέντρο.
Στο εσωτερικό, κυριαρχούν το Alcantara και το ματ ανθρακόνημα. Πάντοτε στην ίδια κόκκινη απόχρωση με το αμάξωμα, να καλύπτει τμήματα του ταμπλό, τις πόρτες, το τιμόνι και την κεντρική κονσόλα.

Το ανθρακόνημα εμφανίζεται στα σημεία των καθισμάτων, στους αεραγωγούς και στο κάλυμμα των οργάνων, ενώ το γνωστό από την 918 Spyder μαύρο FIA ύφασμα, χρησιμοποιείται στα κεντρικά τμήματα και τα προσκέφαλα.
Η Porsche φρόντισε ακόμη και για το εμπρός πορτμπαγκάζ, προσθέτοντας ειδική επένδυση, καθώς και ένα ταιριαστό σετ αποσκευών.
Υπέρογκο κόστος
Το κόστος αυτής της μοναδικής μεταμόρφωσης δεν αποκαλύπτεται, ωστόσο, δεν χρειάζεται πολλή φαντασία. Σύμφωνα με την Hagerty, μια Carrera GT αποτιμάται σε τουλάχιστον 2 εκατ. ευρώ, ενώ ακόμη και ένα αυτοκίνητο χωρίς τέτοιες αναβαθμίσεις κοστίζει περίπου τα μισά.
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ένα μοναδικό στον κόσμο αυτοκίνητο, που ενώνει με εντυπωσιακό τρόπο την αγωνιστική κληρονομιά της Porsche με έναν σύγχρονο θρύλο των δρόμων.











