Γιατί η VW θεωρεί πως τα θερμικά αυτοκίνητα πόλης δεν έχουν μέλλον

Καθώς η γερμανική εταιρεία στρέφεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση για το B-segment, με το ηλεκτρικό Polo να έρχεται από το 2026, προχωρά παράλληλα στην εκτίμηση πως τα θερμικά αυτοκίνητα πόλης είναι πλέον καταδικασμένα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη παίρνουν μια ανάσα ανακούφισης, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε αναθεώρηση της απαγόρευσης πωλήσεων νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Ωστόσο, το πλαίσιο παραμένει ιδιαίτερα αυστηρό. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO₂ του στόλου τους κατά 90% σε σχέση με το 2021.

Μάλιστα, ήδη πριν τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, τίθενται σε ισχύ ακόμη πιο αυστηροί στόχοι, με το 2030 να σηματοδοτεί μια νέα, πιο σκληρή εποχή κανονισμών εκπομπών ρύπων.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Volkswagen προειδοποιεί ότι τα μικρά θερμικά αυτοκίνητα δεν έχουν μέλλον στην Ευρώπη. Ο διευθύνων σύμβουλος της πιο δημοφιλούς μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά, δήλωσε ότι μοντέλα όπως το Polo θα μετατραπούν αποκλειστικά σε ηλεκτρικά. Ο Thomas Schafer είναι ξεκάθαρος: "Το μέλλον σε αυτή την κατηγορία είναι ηλεκτρικό".

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εξέλιξη ενός νέου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην κατηγορία B, ικανού να συμμορφωθεί με τους νέους κανονισμούς εκπομπών, θα ήταν υπερβολικά δαπανηρή. Το κόστος αυτό θα μεταφερόταν αναπόφευκτα στον καταναλωτή, καθιστώντας το αυτοκίνητο μη ανταγωνιστικό.

Ως αποτέλεσμα, το τέλος του θερμικού κινητήρα για τα supermini θεωρείται θέμα χρόνου, με το ID. Polo να λειτουργεί ως έμμεσος διάδοχος.

Παράλληλα, αποκλείεται και η επιστροφή της VW στην κατηγορία A με ένα μικρό βενζινοκίνητο μοντέλο στα πρότυπα των up! ή Lupo, ειδικά ενόψει της επικείμενης άφιξης πιο προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων.

Το ηλεκτρικό Polo, που αναμένεται το επόμενο έτος, θα ξεκινά από τα 25.000 ευρώ στη βασική του έκδοση. Το 2027, η τιμή εισόδου θα μειωθεί περαιτέρω, στις 20.000 ευρώ, με την έκδοση παραγωγής του concept ID. Every1.

Παράλληλα, η Volkswagen ετοιμάζει και ένα ηλεκτρικό crossover στο μέγεθος του Polo, το οποίο είχε προαναγγελθεί στο IAA Mobility στο Μόναχο, μέσω του ID. Cross concept. Και τα τρία νέα μοντέλα θα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB+, σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα.

Παρότι η VW δεν σκοπεύει να επενδύσει σε νέα μικρά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα υπάρχοντα μοντέλα δεν θα αποσυρθούν άμεσα. Η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει ημερομηνία κατάργησης για το Polo ή το συγγενικό T-Cross, με θερμικά και ηλεκτρικά μοντέλα να συνυπάρχουν για ένα μεταβατικό διάστημα.

Παρά τους ισχυρισμούς ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβραδύνεται, τα στοιχεία δείχνουν το αντίθετο στην Ευρώπη. Μέχρι τον Οκτώβριο, τα ηλεκτρικά οχήματα κατείχαν 16,4% της αγοράς της ΕΕ, έναντι 13,2% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Με την προσθήκη των χωρών εκτός ΕΕ, το μερίδιο ανεβαίνει στο 18,3%, από 14,8% το 2024. Τα νέα, πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen αναμένεται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης τα επόμενα χρόνια.