Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει με ταχύτατους ρυθμούς τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται τα αυτοκίνητα, μειώνοντας δραστικά τον χρόνο ανάπτυξης και απλοποιώντας διαδικασίες που μέχρι πρότινος θεωρούνταν ιδιαίτερα σύνθετες.
Για να δοκιμάσει τα όρια αυτής της τεχνολογίας, ένας επαγγελματίας σχεδιαστής μεγάλης εταιρείας έθεσε στον εαυτό του μια φιλόδοξη πρόκληση. Να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο concept μέσα σε μία μόνο ημέρα, ξεκινώντας από μερικά πρόχειρα σκίτσα και καταλήγοντας σε φωτορεαλιστικές απεικονίσεις υψηλής ανάλυσης, αποκλειστικά με τη βοήθεια AI.

Πίσω από το πείραμα βρίσκεται ο Antonin Cohen (@space_sketch), Γάλλος σχεδιαστής αυτοκινήτων που εργάζεται σήμερα στη Ford Europe στην Κολωνία. Στο παρελθόν είχε εργαστεί στην Kia, συμβάλλοντας στον σχεδιασμό της προ-facelift πέμπτης γενιάς του Sportage.
Ο ίδιος δεν δηλώνει ένθερμος υποστηρικτής της τεχνητής νοημοσύνης, τουλάχιστον σε μια πρώτη προσέγγιση. Η άποψή του, όμως, άλλαξε αφού αφιέρωσε χρόνο εξερευνώντας τις πραγματικές δυνατότητες των σχετικών εργαλείων. "Η AI μου επιτρέπει να επικεντρωθώ καθαρά στη δημιουργική πλευρά, χωρίς να χάνω χρόνο στο rendering", εξηγεί.

Στο προσωπικό του project, που εξελίχθηκε στον ελεύθερο χρόνο του, ο Cohen δημιούργησε ένα φουτουριστικό ηλεκτρικό concept με σήματα Lexus. Η αφετηρία ήταν δύο σκίτσα τριών τετάρτων που απεικόνιζαν το εμπρός και το πίσω μέρος ενός χαμηλού, κομψού τρίθυρου hatchback.
Από εκεί και πέρα, η τεχνητή νοημοσύνη ανέλαβε να μετατρέψει τις ιδέες του σε πλήρες σετ ψηφιακών εικόνων, βασισμένων σε δημιουργικά prompts.

Το αυτοκίνητο έχει συμπαγείς διαστάσεις και έντονα αεροδυναμική σιλουέτα. Το κοντό εμπρός μέρος, το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ τύπου supercar και τα χαμηλά τοποθετημένα φώτα LED, δημιουργούν μια δυναμική εικόνα.
Το προφίλ ενισχύεται από φουσκωμένα φτερά και σμιλεμένες εισαγωγές αέρα, υποδηλώνοντας σπορ χαρακτήρα. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν η γυάλινη οροφή, τα λεπτά φώτα LED και ο διαχύτης από ανθρακονήματα.

Ο Cohen περιγράφει τη σχεδιαστική ταυτότητα του concept ως "λίγο ρομποτική", τονίζοντας ότι δίνει πάντα έμφαση σε ένα "δυναμικό πρόσωπο". Όπως σημειώνει, οι πίσω κολόνες λειτουργούν σαν "χέρια" που συγκρατούν τον όγκο του αμαξώματος, ενώ το πίσω μέρος είναι "πρακτικό, κάθετο και στιβαρό".
Ακόμη και για ένα έμπειρο μάτι, οι εικόνες που δημιουργήθηκαν με AI δύσκολα ξεχωρίζουν από πραγματικές φωτογραφίες. Οι αντανακλάσεις, οι υφές των υλικών και η συνολική σκηνοθεσία, παραπέμπουν σε επαγγελματική φωτογράφιση.

Ο σχεδιαστής προχώρησε μάλιστα και στη δημιουργία "παρασκηνιακών" εικόνων, με ψηφιακούς ανθρώπους να προετοιμάζουν το αυτοκίνητο για μια φανταστική παρουσίαση στον Τύπο. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η εκδοχή σε βαθύ πορτοκαλί χρώμα, σε συνδυασμό με μαύρη οροφή, κολόνες, λεπτομέρειες και ζάντες.

Ορισμένες εικόνες αποκαλύπτουν και το εσωτερικό, με έναν πανοραμικό ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια κεκλιμένη κεντρική κονσόλα. Μία εκδοχή χρησιμοποιεί λευκά υλικά που προσομοιάζουν σε δέρμα με λιτή αισθητική, ενώ μια άλλη συνδυάζει μπλε επενδύσεις με ξύλινες λεπτομέρειες, προσφέροντας πιο "ζεστή" υφή.
Παρότι το συγκεκριμένο Lexus παραμένει καθαρά ψηφιακό, η διαδικασία που ακολουθήθηκε δείχνει πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά και όχι ανταγωνιστικά προς τον σχεδιαστή.

Όταν χρησιμοποιείται σωστά, επιτρέπει στις ιδέες να παίρνουν μορφή ταχύτερα και με μεγαλύτερη λεπτομέρεια, διευκολύνοντας την παρουσίαση και τη βελτίωση των πρώιμων concept.
Κλείνοντας, ο Cohen δίνει και μια συμβουλή προς τους νέους σχεδιαστές. "Κανένα σκίτσο δεν επιλέγεται για τις αντανακλάσεις του ή για τις ώρες που αφιερώθηκαν στις ζάντες. Αυτό που μετράει πραγματικά, είναι οι πρώτες γραμμές, ανεξάρτητα από την τεχνική που χρησιμοποιείς".


























