Κάμερες κυκλοφορίας: Τα 8 σημεία στην Αθηνα που ξεκινά η λειτουργία τους

Το πρόγραμμα ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας συνεχίζεται και πιλοτικά θα μπουν κάμερες κυκλοφορίας σε 8 νέα σημεία στην Αθήνα. Δείτε που είναι αυτά.

Κάμερες κυκλοφορίας

Μέχρι το τέλος του έτους ξεκινά στην Αττική η πιλοτική λειτουργία ενός νέου δικτύου από κάμερες κυκλοφορίας, στο πλαίσιο του σχεδιασμού του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη συνολική ψηφιακή αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας

Κάμερες κυκλοφορίας

Οι κάμερες θα τοποθετηθούν σε οκτώ σημεία υψηλής κυκλοφορίας και αυξημένου κινδύνου, όπως προβλέπει το σχετικό νομοσχέδιο, τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και σε κομβικούς οδικούς άξονες της Αττικής.

Διαβάστε Επίσης

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η Πανεπιστημίου και η λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας στον Δήμο Αθηναίων, η λεωφόρος Μεσογείων στην Αγία Παρασκευή, η λεωφόρος Μαραθώνος στη Ραφήνα-Πικέρμι, η λεωφόρος Συγγρού στην Καλλιθέα, αλλά και σημεία στη λεωφόρο Ποσειδώνος σε Άλιμο και Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη, στη λεωφόρο Βουλιαγμένης στο Ελληνικό-Αργυρούπολη και στη λεωφόρο Κηφισίας στον Δήμο Φιλοθέης-Ψυχικού.

Οι συγκεκριμένες κάμερες θα "κουμπώσουν" στο νέο πληροφοριακό σύστημα που αναπτύσσεται και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το Πάσχα. Μέσω αυτού θα καταγράφονται αυτόματα σοβαρές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, η μη χρήση ζώνης ή κράνους, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, αλλά και η παράνομη κίνηση σε λεωφορειολωρίδες ή λωρίδες έκτακτης ανάγκης.

Κάμερες κυκλοφορίας

Καρδιά της μεταρρύθμισης αποτελεί το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων (Ε.Η.Σ.), το οποίο θα συγκεντρώνει δεδομένα από σταθερές κάμερες και φορητές συσκευές ελέγχου. Οι παραβάσεις θα καταγράφονται με εικόνα, βίντεο και χρονικά στοιχεία, τα οποία θα διαβιβάζονται κρυπτογραφημένα, με πρόβλεψη για την πλήρη προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι οδηγοί θα ενημερώνονται ψηφιακά μέσω της θυρίδας τους στο gov.gr ή με ηλεκτρονικά μηνύματα και θα έχουν τη δυνατότητα υποβολής ενστάσεων και πληρωμής προστίμων χωρίς γραφειοκρατία.

Όπως τονίζει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, πρόκειται για μια μεταρρύθμιση με ξεκάθαρο ανθρωποκεντρικό στόχο, και σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Το νέο μοντέλο βασίζεται αφενός στην εγκατάσταση καμερών σε επικίνδυνα σημεία και αφετέρου στη λειτουργία ενός διαφανούς, πλήρως ψηφιακού συστήματος που επιταχύνει τις διαδικασίες και ενισχύει τη λογοδοσία.

Διαβάστε Επίσης

Σε πλήρη ανάπτυξη, το εθνικό δίκτυο θα περιλαμβάνει περίπου 2.500 κάμερες, εκ των οποίων οι 2.000 θα τοποθετηθούν σε σταθερά σημεία υψηλής επικινδυνότητας, ενώ 500 θα εγκατασταθούν σε λεωφορεία για την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων. Παράλληλα, η Περιφέρεια Αττικής θα προσθέσει 388 ακόμη κάμερες, οι οποίες θα διασυνδεθούν με το Ε.Η.Σ., μαζί με τις ήδη υπάρχουσες στην Αττική Οδό.

Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την αναγνώριση πινακίδων και την κατηγοριοποίηση παραβάσεων αναμένεται να επιταχύνει σημαντικά τους ελέγχους, ενώ η ψηφιακή αφαίρεση άδειας οδήγησης θα γίνεται άμεσα όπου προβλέπεται. Ταυτόχρονα, το σύστημα θα προσφέρει ανωνυμοποιημένα ανοικτά δεδομένα σε φορείς και ερευνητές, συμβάλλοντας στον καλύτερο σχεδιασμό πολιτικών οδικής ασφάλειας.

Στόχος του εγχειρήματος δεν είναι μόνο η αυστηρότερη επιβολή του νόμου, αλλά και η καλλιέργεια μιας νέας κουλτούρας οδικής συμπεριφοράς. Με λιγότερη γραφειοκρατία, μεγαλύτερη διαφάνεια και έμφαση στην πρόληψη, το νέο ψηφιακό πλαίσιο φιλοδοξεί να κάνει τους δρόμους πιο ασφαλείς και την καθημερινότητα των οδηγών πιο προβλέψιμη και δίκαιη.

Πηγή: Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network