O κινητήρας που ξεπέρασε Toyota και BYD σε θερμική απόδοση

Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.

Dongfeng Mach 1,5T υβριδικός κινητήρας

Η Dongfeng παρουσίασε επίσημα τον νέο υβριδικό κινητήρα βενζίνης Mach 1.5T και, χωρίς υπερβολή, έβαλε φωτιά στη συζήτηση γύρω από την απόδοση των θερμικών κινητήρων στη σύγχρονη εποχή. Σύμφωνα με κινεζικά μέσα, ο κινητήρας φτάνει σε μέγιστη θερμική απόδοση 48,09%, εξασφαλίζοντας παράλληλα την πιστοποίηση "Energy Efficiency Star".

Dongfeng Nammi Box

Πρόκειται για τον πρώτο υβριδικό βενζινοκινητήρα στην Κίνα και έναν από τους ελάχιστους παγκοσμίως, που ξεπερνά το ψυχολογικό όριο του 48%.

Διαβάστε Επίσης

Για να βάλουμε τα πράγματα σε τάξη, η θερμική απόδοση δείχνει πόσο αποτελεσματικά ένας κινητήρας μετατρέπει την ενέργεια του καυσίμου σε μηχανικό έργο. Δηλαδή όσο υψηλότερο το ποσοστό, τόσο λιγότερη ενέργεια πάει χαμένη σε θερμότητα και τριβές. Και εδώ η Dongfeng δείχνει ότι έχει δουλέψει σε βάθος.

Ο Mach 1.5T βασίζεται σε μια νέα μέθοδο καύσης, με λόγο συμπίεσης που ξεπερνά το 15,5:1, σύστημα ανάφλεξης υψηλής ενέργειας και ψεκασμό καυσίμου στα 500 bar. Όλα αυτά συμβάλλουν σε ταχύτερη και πιο πλήρη καύση, αυξάνοντας τόσο την απόδοση όσο και τη σταθερότητα λειτουργίας. Παράλληλα, ο κινητήρας ενσωματώνει λύσεις ειδικά σχεδιασμένες για υβριδική χρήση, όπως υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, σχεδίαση χωρίς έδρα βαλβίδων και ηλεκτρικά ελεγχόμενο μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ώστε η ροή αέρα να παραμένει ομαλή σε όλο το φάσμα στροφών.

Dongfeng Mach 1,5T υβριδικός κινητήρας

Στον κατάλογο των τεχνικών παρεμβάσεων προστίθενται μια ενσωματωμένη ηλεκτρική αντλία λαδιού, επίστρωση των κυλίνδρων με θερμικό ψεκασμό και περισσότερες από δέκα ακόμη μικρότερες αλλά κρίσιμες καινοτομίες. Το αποτέλεσμα είναι η σημαντική μείωση των μηχανικών απωλειών, με τη ζώνη υψηλής απόδοσης να καλύπτει πάνω από το 50% του συνολικού εύρους λειτουργίας του κινητήρα.

Σύμφωνα με τη Dongfeng, τα οφέλη γίνονται αισθητά σε κάθε σενάριο οδήγησης, από την αστική κίνηση μέχρι το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Η εταιρεία μιλά για αύξηση της αυτονομίας κατά περίπου 10% υπό ίδιες συνθήκες κατανάλωσης καυσίμου, στοιχείο ιδιαίτερα κρίσιμο για τα υβριδικά μοντέλα.

Σε επίπεδο σύγκρισης, τα 48,09% βάζουν τον Mach 1.5T πάνω από καθιερωμένα σημεία αναφοράς. Οι υβριδικοί κινητήρες Atkinson της Toyota, όπως εκείνοι του Prius και της οικογένειας Dynamic Force, κινούνται γύρω στο 40–41%, ενώ σύγχρονες κινεζικές λύσεις από εταιρείες όπως η BYD έχουν ανακοινώσει αποδόσεις της τάξης του 46–46,5%. Με αυτά τα δεδομένα, ο κινητήρας της Dongfeng ανεβάζει τον πήχη για τους υβριδικούς βενζινοκινητήρες που προορίζονται για μαζική παραγωγή.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network