Επίσημο: Ford και Renault μαζί-τι μοντέλα θα φέρει η συνεργασία τους

Είναι μεγάλη είδηση στον κόσμο της αυτοκίνησης η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας Ford-Renault. Διαβάστε τι σημαίνει για την Ford και τι μοντέλα θα αποδώσει η συνεργασία.

Renault Ford συνεργασία

Η Ford είναι εδώ και καιρό σκιά του παλιού εαυτού της στην Ευρώπη, έχοντας μείνει αρκετά πίσω από τον ανταγωνισμό. Από τις πωλήσεις 1,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων το 2005, με μερίδιο αγοράς 8,3%, έχει φτάσει 20 χρόνια μετά, σε μόλις 256.750 παραδόσεις τους πρώτους δέκα μήνες του 2025, μειώνοντας το μερίδιο αγοράς της στο 2,9%.

Διαβάστε Επίσης

Και σε περίπτωση πουαναρωτιέστε, οι δύο τελευταίοι μήνες του έτους θεωρείται αδύνατο να αλλάξουν την κατάσταση. Κάπως έτσι, η είδηση της ανακοίνωσης στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ της Ford και της Renault, αποκτά ιδιαίτερη σημασία.

Renault Ford συνεργασία

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, η Renault πρόκειται να κατασκευάσει δύο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για λογαριασμό της Ford, χρησιμοποιώντας την μικρή πλατφόρμα AmpR της εταιρείας, ξεκινώντας από το 2028. Όπως αναφέρεται, υπάρχει πιθανότητα και για κοινή ανάπτυξη επαγγελματικών οχημάτων.

Η συμφωνία ενισχύει την πρωτοβουλία της Renault να καταστήσει πιο προσιτή την πλατφόρμα Ampere, που υποστηρίζει τα μοντέλα Renault 4 και Renault 5, καθώς και το νέο Nissan Micra.

Τα οχήματα της Ford θα σχεδιαστούν και θα παραχθούν από τη Renault στο εργοστάσιο ElectriCity στο βόρειο τμήμα της Γαλλίας, με τη Ford να επιβλέπει τον σχεδιασμό, αλλά και τα χαρακτηριστικά οδήγησης και συμπεριφοράς.

Renault Ford συνεργασία

"Δεσμευόμαστε για την Ευρώπη και πιστεύουμε ότι η Renault έχει αποδείξει την ικανότητά της σε κλίμακα και κόστος", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου στις 8 Δεκεμβρίου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault, Francois Provost.

Παρόλο που η Ford δεν αποκάλυψε τα ονόματα ή τα αμαξώματα των μοντέλων που θα προέλθουν από τη Renault, ένα από αυτά πιθανότατα θα αναβιώσει την ονομασία Fiesta, μετά την κατάργηση του αντίστοιχου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2023.

Το δεύτερο όχημα αναμένεται να είναι ένα μικρό SUV, προσφέροντας πιο σύγχρονη τεχνολογία απ' ότι το υπάρχον SUV Puma Gen-E που παράγεται στη Ρουμανία.

Γιατί Renault αντί της VW

Ο Farley διευκρίνισε ότι η συνεργασία με τη Renault, δεν επηρεάζει τη συμφωνία της Ford με τη Volkswagen για κοινή ανάπτυξη van και ηλεκτρικών οχημάτων. Παρόλο που η Ford κατασκευάζει τα ηλεκτρικά SUV Explorer και Capri βασισμένα στην πλατφόρμα MEB της VW, επέλεξε να μην επεκτείνει τη συνεργασία αυτή και στα μικρά της οχήματα.

Ford_ Explorer και Ford Capri

"Κάναμε διεξοδική έρευνα και η Renault αναδείχθηκε πρώτη για πολλούς λόγους, με το κόστος να είναι ανάμεσα στους σημαντικότερους", πρόσθεσε ο Farley.

Η Renault έχει επιδιώξει τη μείωση του κόστους επιταχύνοντας τους χρόνους ανάπτυξης νέων μοντέλων. Για παράδειγμα, το Renault 5 εξελίχθηκε σε 36 μήνες και το νέο Twingo σε μόλις 21 μήνες.

"Αυτό μας δίνει επίσης εμπιστοσύνη ότι το όραμά μας για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών και μεγάλης κλίμακας τεχνολογιών EV στην Ευρώπη, βρίσκεται σε σωστή πορεία", τόνισε ο Provost.

Περιορισμένη γκάμα

Τα τελευταία χρόνια η Ford έχει μειώσει τη γκάμα της στην Ευρώπη, στοχεύοντας στη μείωση του κόστους και στη δημιουργία βιώσιμης κερδοφορίας.

Διαβάστε Επίσης

Η παραγωγή του Focus στη Γερμανία σταμάτησε στις 17 Νοεμβρίου, ενώ το προσωπικό μειώθηκε σημαντικά και συνεχίζει να υποστηρίζει την τροφοδοσία ανταλλακτικών για άλλα εργοστάσια της εταιρείας.

Το Fiesta είχε σταμάτησει να παράγεται από το 2023, δίνοντας προτεραιότητα στα μοντέλα Explorer και Capri. Επίσης, τα μοντέλα S-Max και Galaxy, καθώς και το Mondeo που κατασκευάζονταν στην Ισπανία, είχαν ήδη καταργηθεί. "Δεν είμαστε πλήρης παίκτης στα επιβατικά οχήματα. Επιλέγουμε προσεκτικά τις κατηγορίες που ανταγωνιζόμαστε", δήλωσε ο Farley.

Στρατηγικός στόχος οι συνεργασίες

Και οι δύο CEOs τόνισαν ότι οι συνεργασίες είναι κρίσιμες για την άμυνα απέναντι στις κινεζικές μάρκες που εισέρχονται δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά.

ανταγωνιστική απειλή από τους Κινέζους στην Ευρώπη είναι σημαντική", είπε ο Farley, προσθέτοντας ότι αυτό αναγκάζει όλους να επενδύουν αποτελεσματικά και να μειώνουν το κόστος υλικών για να κάνουν τα προϊόντα προσιτά.

Renault Ford συνεργασία

Πιθανή κοινή εξέλιξη van

Η συνεργασία για τα van, σύμφωνα με Ford και Renault, είναι περισσότερο δήλωση πρόθεσης παρά ολοκληρωμένη συμφωνία, με δυνατότητα να γίνει ευρύτερη.

"Είμαστε πολύ καλά εναρμονισμένοι όσον αφορά την κατανομή και τη γεωγραφική μας παρουσία στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων", είπε ο Farley.

Η Ford έχει πλεονέκτημα σε van ενός τόνου και σε pickup (Transit Custom και Ranger), ενώ η Renault είναι δυνατή σε van δύο τόνων και μικρότερα (Master και Kangoo), καθιστώντας τη συνεργασία συμπληρωματική. Δεν ανακοινώθηκαν λεπτομέρειες για συγκεκριμένα project, ενώ η συνεργασία της Renault με τη Volvo Trucks δεν επηρεάζεται.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network