Είναι γεγονός ότι το Suzuki Jimny, παρά το γεγονός ότι η τρέχουσα γενιά έχει αλλάξει ελάχιστα από το ντεμπούτο της το 2018 και δεν διατίθεται σε όλες τις αγορές του πλανήτη, παραμένει δημοφιλές διατηρώντας πιστούς οπαδούς.
Οι φαν του σκληροτράχηλου μοντέλου διατηρούν εδώ και χρόνια ελπίδες για μια pickup έκδοση του μικρού off-roader. Οι φήμες είχαν ξεκινήσει νωρίς, όταν η Suzuki παρουσίασε το Jimny Sierra Pickup Style concept στο Tokyo Auto Salon το 2019, δίνοντάς μας την αίσθηση ότι κάτι τέτοιο θα ακολουθούσε.

Η φημολογία έγινε ακόμη πιο έντονη με την εμφάνιση της έκδοσης του Jimny με μεγαλύτερο μεταξονίο το 2023 και κορυφώθηκε πέρυσι, όταν ο γενικός διευθυντής της Suzuki Αυστραλίας, άφησε να εννοηθεί ότι ήταν σε εξέλιξη ένα δίθυρο pickup.
Ωστόσο, αυτή η αισιοδοξία διαψεύστηκε πρόσφατα. Ο Takamitsu Sasaki, επικεφαλής μηχανικός της Suzuki, δήλωσε κατά τη διάρκεια του Japan Mobility Show ότι ένα pickup βασισμένο στο Jimny δεν είναι στα σχέδια της εταιρείας. Όπως εξήγησε, υπάρχει "όχι και τόσο μεγάλη ζήτηση" για μια τέτοια έκδοση, παρά τον ενθουσιασμό των φαν όλα αυτά τα χρόνια.
Οι τεχνικές προκλήσεις
Εκτός από το ζήτημα της αγοράς, ο Sasaki τόνισε τις τεχνικές προκλήσεις που συνεπάγεται η προσαρμογή της πλατφόρμας σε ένα πραγματικό pickup. "Αν φτιάχναμε ένα Jimny truck, θα έπρεπε να είναι πολύ ανθεκτικό, και αυτό είναι πολύ δύσκολο", δήλωσε.

"Για να βάλεις πολύ βάρος στο πίσω μέρος, χρειάζεται να ενισχύσεις το πλαίσιο". Ακόμη κι αν η Suzuki αποφάσιζε να ενισχύσει το σασί για μεγαλύτερη ικανότητα φόρτωσης, η pickup έκδοση πιθανώς θα απαιτούσε μεγαλύτερη ισχύ από τον κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων, που αποδίδει 102 ίππους.
Ο κινητήρας αυτός παραμένει η μόνη επιλογή στις αγορές εκτός Ιαπωνίας, όπου η απλότητα και οι εκπομπές ρύπων εξακολουθούν να έχουν προτεραιότητα. Σχετικά με ένα πιο ισχυρό μοτέρ, ο Sasaki ήταν ξεκάθαρος:
"Δεν εξετάζουμε μεγαλύτερη μονάδα ισχύος, γιατί αυτό το μοντέλο είναι πολύ συγκεκριμένο με το αμάξωμα και τον κινητήρα. Είναι ισορροπημένο, με το σωστό μέγεθος, και δεν προσβλέπουμε σε μεγαλύτερο κινητήρα".

Στις καλένδες η έκδοση EV
Πριν μερικά χρόνια, η Suzuki είχε εξετάσει και το ενδεχόμενο ακόμη και μιας πλήρως ηλεκτρικής έκδοσης για την Ευρώπη, που θα μπορούσε να υπερτερεί σε απόδοση της βενζινοκίνητης.
Ωστόσο, τα σχέδια άλλαξαν στα τέλη του 2024, όταν ο Πρόεδρος Toshihiro Suzuki παραδέχθηκε ότι το πρόσθετο βάρος μιας EV έκδοσης θα υπονόμευε τον χαρακτήρα του οχήματος. Οι προσδοκίες για υβριδικό Jimny επίσης περιορίστηκαν, με την εταιρεία να επιμένει ότι το Jimny θα παραμείνει προς το παρόν αμιγώς βενζινοκίνητο.
Πρόσφατα, η Suzuki παρουσίασε μια ήπια ανανεωμένη τρίθυρη έκδοση του Jimny στην Ιαπωνία και την Αυστραλία, με μικρές βελτιώσεις σε ασφάλεια και τεχνολογία, προσαρμοσμένες στο πεντάθυρο μοντέλο. Μηχανικά και εμφανισιακά, ωστόσο, παραμένει πιστό στην αρχική σχεδίαση.
Έτσι, όσοι ονειρεύονται ένα Jimny με πίσω καρότσα, θα πρέπει οριστικά να στραφούν σε aftermarket μετατροπές, καθώς η Suzuki δεν προγραμματίζει να το κατασκευάσει επίσημα στο εγγύς μέλλον.



