Η ιστορία ξεκίνησε με το εμβληματικό Toyota 2000GT και συνεχίστηκε δεκαετίες αργότερα με το θρυλικό Lexus LFA. Σήμερα, η Gazoo Racing παρουσιάζει το νέο της απόλυτο σπορ μοντέλο, το GR GT, ένα αυτοκίνητο που η Toyota χαρακτηρίζει ως νόμιμο για τον δρόμο, αλλά ουσιαστικά φτιαγμένο για την πίστα.
Η εξέλιξή του βασίστηκε σε τρεις κύριες αρχές. Το κέντρο βάρους έπρεπε να είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερα, το συνολικό βάρος να παραμείνει περιορισμένο και η ακαμψία του αμαξώματος να είναι τέτοια, ώστε να μεγιστοποιεί την αεροδυναμική απόδοση.
Τα δεδομένα δείχνουν πως η Toyota έμεινε πιστή σε αυτούς τους στόχους, αφού το κέντρο βάρους βρίσκεται σχεδόν στο ύψος των γονάτων, ενώ το βάρος έχει μειωθεί εντυπωσιακά χάρη στη χρήση του πρώτου αλουμινένιου πλαισίου στην ιστορία της εταιρείας.
Την κίνηση προσφέρει ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας V8 twin-turbo, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο. Η Toyota στοχεύει σε τουλάχιστον 640 ίππους, καθώς και 850 Nm ροπής. Η δύναμη μεταφέρεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός νέου οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου.
Οι παραπάνω αποδόσεις αποτελούν ελάχιστους στόχους για το πρωτότυπο, με την εταιρεία να επισημαίνει πως η έκδοση παραγωγής θα προσφέρει ίσες ή ακόμη υψηλότερες τιμές.
Το GR GT είναι το πρώτο Toyota με πλήρως αλουμινένιο πλαίσιο, ενώ τα πάνελ αμαξώματος κατασκευάζονται από CFRP και αλουμίνιο. Η μείωση του βάρους βελτιώνει όχι μόνο την επιτάχυνση και την οδική συμπεριφορά, αλλά και την αποτελεσματικότητα των αεροδυναμικών στοιχείων.
Επιπλέον, τα carbon-ceramic φρένα εξασφαλίζουν ισχυρή επιβράδυνση, ενώ οι ζάντες 20 ιντσών, φορούν ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 με τα πίσω να έχουν διάσταση 325 χιλιοστών. Η Toyota έχει θέσει ως στόχο η τελική έκδοση να μην ξεπερνά τα 1.750 κιλά.
Συγκριτικά, η ελαφρύτερη Porsche 911 GTS ζυγίζει λίγο πάνω από 1.590 κιλά, αλλά το GR GT υπόσχεται τουλάχιστον 110 ίππους περισσότερους και αισθητά μεγαλύτερη ροπή. Ακόμη πιο εύλογη είναι η σύγκριση με τη Chevrolet Corvette E-Ray, η οποία είναι ελαφρώς βαρύτερη, αποδίδει λίγο περισσότερη ισχύ αλλά λιγότερη ροπή.
Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η οδηγoκεντρική φιλοσοφία. Τα καθίσματα Recaro με carbon πλάτη, η καθαρές σχεδιαστικές γραμμές και η πλήρης απουσία σήματος της Toyota, καθώς πρόκειται για καθαρόαιμο προϊόν της GR, δημιουργούν μια εικόνα που θυμίζει περισσότερο Lexus.
Το χαμηλό ύψος του αμαξώματος, μόλις 1,19 μέτρα, το καθιστά χαμηλότερο τόσο από την 911 GTS όσο και από την Corvette E-Ray, προσδίδοντάς του μια εξαιρετικά επιθετική στάση. Η τετραπλή εξάτμιση ενσωματώνεται στα πίσω αεροδυναμικά στοιχεία, ενώ οι αεραγωγοί στο πλάι παραπέμπουν ευθέως σε αυτοκίνητο κατηγορίας GT3.
Αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού το GR GT εξελίχθηκε παράλληλα με το αγωνιστικό GR GT3, με το οποίο μοιράζεται τμήματα της ανάρτησης και τον κινητήρα V8 twin-turbo.
Και κάπως έτσι, προκύπτει ένα νέο κορυφαίο σπορ μοντέλο για την οικογένεια Toyota, ένα αυτοκίνητο με επιθετική όψη, προηγμένη τεχνολογία και καθαρά αγωνιστικό χαρακτήρα.
Το μόνο που μένει να δούμε, είναι αν ο ήχος του V8 θα ανταποκριθεί στην επιθετική εμφάνιση που το συνοδεύει και όλοι ελπίζουμε πως η απάντηση θα είναι ένα εκκωφαντικό "ναι".