Η προσπάθεια της Kia να καλύψει σχεδόν κάθε κατηγορία στα ηλεκτρικά οχήματα κάνει ένα ακόμη μεγάλο βήμα τον Ιανουάριο του 2026, με την παρουσίαση του μικρότερου μοντέλου στην ηλεκτρική της γκάμα.
Το EV2 είχε παρουσιαστεί σε μορφή πρωτοτύπου στις αρχές του έτους που διανύουμε, αλλά 11 μήνες αργότερα θα δούμε πόσα στοιχεία από αυτό πέρασαν τελικά στην έκδοση παραγωγής.
Η δημοφιλής κορεατική μάρκα δεν αποκάλυψε πολλά για την τελική έκδοση του μικρού SUV αυτή την εβδομάδα, πέρα από την ανακοίνωση ότι θα κάνει την επίσημη εμφάνισή του στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών στις 9 Ιανουαρίου και ότι θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη για την τοπική αγορά.
Ωστόσο, η Kia έδωσε στη δημοσιότητα τρεις φωτογραφίες teaser. Παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι καλυμμένο με πανί, φαίνονται κάποιες αλλαγές σε σχέση με το πρωτότυπο που είχε αποκαλυφθεί στο Kia EV Day 2025.
Τα καλά νέα είναι ότι το συνολικό προφίλ και οι αναλογίες παραμένουν αναλλοίωτες. Διακρίνουμε τη χαρακτηριστική τετράγωνη μάσκα, την ελαφριά κλίση της οροφής προς τα πίσω και το σπόιλερ στην πίσω πόρτα.
Αυτές οι λεπτομέρειες υπήρχαν και στο πρωτότυπο, και αν και τα φώτα ημέρας της έκδοσης παραγωγής δεν είναι ακριβώς ίδια, μοιάζουν αρκετά.
Ωστόσο, υπάρχουν και σημαντικές, αναπόφευκτες αλλαγές. Το εμπρόσθιο τμήμα φαίνεται μεγαλύτερο, καθώς τα πρωτότυπα δεν υπόκεινται σε κανονισμούς πρόσκρουσης, ενώ φαίνεται να υπάρχει και συμβατική κολόνα Β.
Η Kia υπόσχεται ότι το EV2 θα προσφέρει "ευρύχωρο και διαμορφώσιμο χώρο", αλλά θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις 9 Ιανουαρίου για να μάθουμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό. Στο πρωτότυπο, αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα και σύροντας προς τα πίσω τα μπροστινά, οι επιβάτες μπορούσαν να ξεκουραστούν απλώνοντας τα πόδια τους πάνω στο επίπεδο δάπεδο.
Εμφάνιση AWD, κίνηση μπροστά
Άλλα στοιχεία που δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμα αφορούν την ισχύ και την αυτονομία. Από όσα γνωρίζουμε για τα υπόλοιπα προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα της Kia (κάτω από το EV6), μπορούμε να υποθέσουμε ότι θα διαθέτει αρχιτεκτονική 400V αντί για 800V και παρά την εμφάνιση AWD, η ισχύς θα προέρχεται από έναν μόνο κινητήρα στους μπροστινούς τροχούς, ακόμη και στις σπορ εκδόσεις GT.
Το στενά συνδεδεμένο Hyundai Inster προσφέρει επιλογή μπαταριών 39 kWh ή 46 kWh, με αυτονομία 327-369 χιλιομέτρων, ενώ ο μεγαλύτερος κινητήρας του αποδίδει μόλις 114 ίππους. Ελπίζουμε ότι η έκδοση της Kia θα έχει λίγο μεγαλύτερη ισχύ.
Το EV2 θα έρθει στην αγορά το 2026, με τιμή-στόχο λίγο κάτω από 30.000 ευρώ, ανταγωνιζόμενο άλλα ηλεκτρικά SUV, όπως το Renault 4 E-Tech.