Έρχεται νέος θερμικός κινητήρας από την BYD και θα είναι boxer

Αν η είδηση ενός νέου θερμικού κινητήρα από την BYD θα μπορούσε να θεωρηθεί ενδιαφέρουσα, τότε το γεγονός πως θα πρόκειται για έναν boxer 2.0 λίτρων αποτελεί τη μεγάλη έκπληξη.

Η BYD, γνωστή κυρίως για τα ηλεκτρικά της οχήματα, έχει στραφεί τελευταία στις υβριδικές λύσεις κινητήρων τύπου DM-i σε διάφορα μοντέλα της, συνδυάζοντας ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα για χαμηλή κατανάλωση και αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χλμ.

Τώρα, η BYD κάνει το επόμενο βήμα, σχεδιάζοντας ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα "extended-range", που συνδυάζει την ηλεκτρική με την συμβατική τεχνολογία. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του νέου συστήματος όμως, θα είναι πως για την επαναφόρτιση της μπαταρίας θα χρησιμοποιείται ως γεννήτρια ένας κινητήρας boxer.

Αν και ένα τέτοιο setup δεν προκαλεί έκπληξη από εταιρείες όπως η Porsche ή η Subaru, είναι αρκετά ασυνήθιστο για τη BYD. Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία, υπάρχουν σοβαροί λόγοι γι' αυτή την επιλογή. Ο επίπεδος κινητήρας χαμηλώνει το κέντρο βάρους και βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης.

Επίσης ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα λίπανσης dry-sump, που μειώνει όγκο και θόρυβο, ενώ ειδικός σχεδιασμός ψύξης και κυκλοφορίας λαδιού, εξασφαλίζει συμβατότητα με τους αντιδιαμετρικούς κυλίνδρους.

Σχεδόν αθόρυβος

Σύμφωνα με τη BYD, σε κατάσταση ρελαντί ή χαμηλού φορτίου, ο boxer είναι μόλις κατά 1 ντεσιμπέλ πιο θορυβώδης από έναν ηλεκτροκινητήρα, δηλαδή σχεδόν αθόρυβος.

Ο νέος turbo boxer 2.0 λίτρων αναπτύχθηκε ειδικά για να λειτουργεί ως γεννήτρια σε υβριδικά συστήματα της πλατφόρμας e4 της BYD. Ο βασικός του ρόλος είναι να επαναφορτίζει την μπαταρία, ωστόσο, κάτω από ορισμένες συνθήκες, μπορεί να κινήσει απ' ευθείας τον πίσω άξονα, προσφέροντας 272 ίππους και 380 Nm ροπής.

Αρχικά, ο κινητήρας αυτός προορίζεται για το σεντάν Yangwang U7, το οποίο παρουσιάστηκε στην Κίνα στις αρχές του 2025. Η plug-in έκδοση ξεκινά στην τοπική αγορά από περίπου 76.000 ευρώ.

Πρόκειται για ακόμη μια κίνηση που δείχνει πως η BYD δεν περιορίζεται πλέον στα αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά εξερευνά υβριδικές λύσεις που συνδυάζουν ευελιξία, αυτονομία και δυναμική οδηγική συμπεριφορά.