Η Ford ρίχνει στην Ευρώπη το πιο δυνατό της χαρτί-δείτε τι ετοιμάζει

Η στόχευση της Ford στο κοινό των heavy duty SUV είναι ξεκάθαρη και στο πλαίσιο αυτό έρχεται στην Ευρώπη το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της φίρμας που διαπρέπει ήδη στην Αμερική.

Η Ford ετοιμάζει να ταράξει ξανά τα νερά της ευρωπαϊκής αγοράς, υιοθετώντας για άλλη μια φορά μια στρατηγική που επενδύει στην αμερικανική κληρονομιά της. Σύμφωνα με πληροφορίες της Automotive News Europe, το Blue Oval θα παρουσιάσει το 2027 ένα ολοκαίνουριο compact SUV με το όνομα Bronco, το οποίο θα κατασκευάζεται στην Ισπανία, στο εργοστάσιο της Βαλένθια.

Πρόκειται για μια κίνηση που ενισχύει το τοπικό εργοστάσιο, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει δει αρκετά μοντέλα να αποχωρούν από τη γραμμή παραγωγής.

Το νέο Bronco θα είναι πιο μικρό από το Kuga, με το οποίο θα μοιράζεται το ίδιο εργοστάσιο, ενώ θα τοποθετηθεί εμπορικά ανάμεσα στο Kuga και το μικρότερο Puma – το μοντέλο που σήμερα κρατά όρθια την ευρωπαϊκή γκάμα της Ford. Με λίγα λόγια, η Ford επιδιώκει να προσθέσει έναν ακόμη "ήρωα" στη γκάμα της, δίνοντας έμφαση σε μοντέλα με ξεκάθαρη ταυτότητα, όπως έκανε πρόσφατα με το ηλεκτρικό Explorer που κατασκευάζεται στην Κολωνία.

Παρά το όνομα Bronco, το ευρωπαϊκό μοντέλο δεν έχει τεχνική ή αισθητική σχέση με τα μεγαλύτερα off-road Bronco και Bronco Sport της Βόρειας Αμερικής. Αντιθέτως, θα στοχεύει στη δημοφιλή αισθητική των "σύγχρονων off-roaders", μια τάση που έχει εκτοξευθεί χάρη σε μοντέλα όπως το Land Rover Defender.

Μόνο plug-in hybrid αρχικά

Όπως αναφέρουν οι πηγές, το νέο Bronco θα λανσαριστεί με plug-in hybrid κινητήριο σύνολο, ενώ μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση δεν περιλαμβάνεται στο αρχικό πλάνο. Η Ford μιλά για ένα "multi-energy" μοντέλο, κάτι που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο και για άλλες επιλογές, όπως πλήρη υβριδική έκδοση στο μέλλον.

Η απόφαση να επικεντρωθεί στις υβριδικές τεχνολογίες συμβαδίζει με τη γενικότερη στροφή της Ford στην Ευρώπη, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στη σταδιακή ηλεκτροκίνηση και στη βιωσιμότητα των εργοστασίων της, ενώ παράλληλα περιορίζει το κόστος λειτουργίας. Τα προγράμματα αναδιάρθρωσης και περικοπών θα συνεχιστούν έως το 2026, με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2027.

Η Βαλένθια πατά ξανά "γκάζι"

Το εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια χρειάζεται επειγόντως νέα μοντέλα για να ανακτήσει όγκο παραγωγής, αφού τα Mondeo, Galaxy και S-Max έχουν διαγραφεί από την ευρωπαϊκή γκάμα. Πλέον κατασκευάζει μόνο το Kuga, οπότε το Bronco αποτελεί μια κρίσιμη ενίσχυση για τη βιωσιμότητά του.