Ο όμιλος Volkswagen μπορεί να προσπαθεί ακόμη να αφήσει πίσω του το dieselgate, όμως στην Ευρώπη το ντίζελ παραμένει ακόμη ζωντανό και η Audi δείχνει έτοιμη να επενδύσει ξανά σε αυτό.
Η γερμανική φίρμα παρουσίασε έναν νέο, εξελιγμένο κινητήρα για τα Q5 και A6, ο οποίος υπόσχεται περισσότερη ισχύ, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και σχεδόν μηδενικό turbo lag.

Πρόκειται για τον νέο EA897evo4, που βασίζεται στον γνωστό EA897, τον V6 turbodiesel που στο παρελθόν είχε εμπλακεί στο σκάνδαλο Dieselgate. Ωστόσο, η τελευταία γενιά του κινητήρα έχει ανασχεδιαστεί σε βάθος.

Πρόκειται για έναν 3.0 λίτρων V6 με 299 ίππους και 580 Nm ροπής, με την Audi να υπόσχεται σημαντικά βελτιωμένες εκπομπές ρύπων σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις.
Πώς λειτουργεί το νέο υβριδικό setup
Το μεγάλο τεχνολογικό άλμα βρίσκεται στο σύστημα υπερπλήρωσης. Εκτός από το συμβατικό turbo, ο κινητήρας αποκτά έναν ηλεκτρικά υποβοηθούμενο συμπιεστή που τοποθετείται στην εισαγωγή, πριν από το τούρμπο και το intercooler.

Ο συμπιεστής αυτός λειτουργεί σε δίκτυο 48V και ενεργοποιείται ακαριαία όταν ο οδηγός ζητά περισσότερη δύναμη. Πρώτα συμπιέζει τον αέρα ηλεκτρικά και έπειτα τον παραλαμβάνει ο συμβατικός υπερσυμπιεστής. Το αποτέλεσμα είναι σχεδόν εκμηδενισμός του turbo lag, υψηλή ροπή από πολύ χαμηλά και παράλληλη μείωση κατανάλωσης.
Η Audi αναφέρει ότι ο ηλεκτρικός συμπιεστής μπορεί να φτάσει τις 90.000 σ.α.λ. σε μόλις 250 ms, προσφέροντας πίεση έως 3,6 bar. Παράλληλα, το ήπιο υβριδικό σύστημα προσθέτει έως 24 ίππους και 230 Nm, ενώ κατά την επιβράδυνση ανακτά έως 25 kW ενέργειας.

Ταχύτερη απόκριση, καλύτερη οικονομία
Αν και η Audi δεν δημοσιεύει ακόμη αναλυτικά νούμερα επιδόσεων, υποστηρίζει ότι η επιτάχυνση στα πρώτα 2,5 δευτερόλεπτα έχει βελτιωθεί τόσο, ώστε τα μοντέλα με τον νέο ντίζελ να καλύπτουν σχεδόν ένα αυτοκίνητο επιπλέον απόσταση σε σχέση με πριν.
Σε ότι αφορά την οικονομία, το Q5 TDI εμφανίζει μέση κατανάλωση 5,8-6,8 λτ./100 χλμ., ενώ το A6 TDI κινείται μεταξύ 5,3-6,1 λτ./100 χλμ. στον ευρωπαϊκό κύκλο.

Σημαντικό είναι επίσης και το γεγονός ότι ο EA897evo4 μπορεί να λειτουργήσει με HVO (hydrotreated vegetable oil), δηλαδή ντίζελ από ανακυκλωμένα μαγειρικά έλαια ή γεωργικά υποπροϊόντα.
Μάλιστα, όλα τα νέα Q5 και A6 που βγαίνουν από τα εργοστάσια της Audi σε Ινγκολστατ και Νέκαρσουλμ, παραδίδονται με HVO στο ρεζερβουάρ.
Με αυτή την ανανεωμένη τεχνολογία, η Audi δείχνει πως, παρά την ηλεκτρική μετάβαση, οι κινητήρες ντίζελ μπορούν ακόμη να εξελίσσονται και να βρίσκουν ρόλο στο ευρωπαϊκό τοπίο.













