Η ετήσια έκθεση TÜV-Report 2026, που δημοσιεύτηκε στις 20 Νοεμβρίου 2025, στο γερμανικό περιοδικό Auto Bild, επιβεβαιώνει κάτι που ακόμη και σήμερα διχάζει τους οδηγούς που επιλέγουν νέο αυτοκίνητο αλλά και την αγορά στο σύνολό της. Τα ηλεκτρικά μεταχειρισμένα όχι μόνο δεν υστερούν σε αξιοπιστία και ασφάλεια έναντι των συμβατικών, αλλά σε πολλές περιπτώσεις τα ξεπερνούν.
Με 18 διαφορετικά μοντέλα ηλεκτρικών να εμφανίζονται πλέον στη στατιστική των βλαβών, είναι η πρώτη φορά που το πλήθος των e-cars επιτρέπει ουσιαστική σύγκριση. Και το αποτέλεσμα; Τα ηλεκτρικά στέκονται αντάξια απέναντι στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.
Οι βλάβες αυξάνονται, αλλά τα ηλεκτρικά αντέχουν
Σύμφωνα με τα στοιχεία των 9,5 εκατ. τεχνικών ελέγχων που διενεργήθηκαν από τον Ιούλιο 2024 έως τον Ιούνιο 2025, το ποσοστό "σημαντικών βλαβών" ανέβηκε στο 21,5%, δηλαδή κατά 0,9 μονάδες πάνω σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στη γήρανση του γερμανικού στόλου – μέσος όρος τα 10,6 έτη – αλλά και στην τάση πολλών οδηγών να καθυστερούν επισκευές για οικονομικούς λόγους. Παρά ταύτα, τα ηλεκτρικά μοντέλα εμφανίζουν εξαιρετικές επιδόσεις ήδη από τα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας τους.
Οι πρωταγωνιστές του 2026
Ο απόλυτος πρωταγωνιστής στα ηλεκτρικά είναι το Audi Q4 e-tron, το οποίο σε ηλικία 2–3 ετών παρουσιάζει μόλις 4% σημαντικές βλάβες σε μέσο όρο 42.000 km, εξασφαλίζοντας την 8η θέση στη συνολική κατάταξη όλων των κατηγοριών.
Στη μικρή κατηγορία, την κορυφή παίρνει το Fiat 500e, επίσης σε ηλικία 2–3 ετών, με 4,2% σημαντικές βλάβες και μέσο όρο 26.000 km. Ακολουθεί το Mini Cooper SE, ενώ μοντέλα όπως το Renault Twingo Z.E. βρίσκονται επίσης σε υψηλές θέσεις.
Ο μεγάλος νικητής
Ο απόλυτος νικητής του TÜV-Report 2026 και, πρακτικά, το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο του 2025, είναι το Mazda 2. Το μικρό ιαπωνικό μοντέλο, παραγωγής στη Γαλλία για τη συγκεκριμένη γενιά, κερδίζει το πολυπόθητο "χρυσό αυτοκόλλητο" χάρη σε μια εντυπωσιακή επίδοση. Mόλις 2,9% σημαντικές βλάβες κατά τον πρώτο τεχνικό έλεγχο, σε μέσο όρο μόλις 29.000 km χρήσης.
Η επίδοσή του αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία αν συγκριθεί με τα υπόλοιπα κορυφαία μοντέλα της κατάταξης. Η Mercedes B-Class και το VW T-Roc που μοιράζονται τη δεύτερη θέση, βρίσκονται επίσης στο 3%, αλλά με αισθητά μεγαλύτερο χιλιομετρικό φορτίο – 41.000 km και 37.000 km αντίστοιχα. Το Mazda 2 όμως το κάνει με μικρότερο φόρτο χρήσης, που δείχνει πως το αυτοκίνητο "γερνάει" εξαιρετικά ομοιόμορφα και χωρίς να παρουσιάζει πρόωρες αστοχίες.
Σημαντικό είναι επίσης ότι το Mazda 2 νικά όχι μόνο τη δική του κατηγορία, αλλά και ανταγωνιστές από μεγαλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες. Toyota Yaris Cross (3,2%), BMW Σειρά 1 και 2 (3,3%), αλλά και τα πρώτα ηλεκτρικά που σκαρφαλώνουν υψηλά, όπως το Mini Cooper SE (3,5%). Με βάση τη συνολική εικόνα, το μικρό υβριδικό της Mazda συνδυάζει την απλότητα της κατασκευής, την αποδεδειγμένη αξιοπιστία του ιαπωνικού engineering και τη σωστή συντήρηση που συνηθίζεται από τους γερμανούς οδηγούς.
Πού εμφανίζουν προβλήματα τα ηλεκτρικά;
Η έκθεση δείχνει πως τα περισσότερα προβλήματα δεν σχετίζονται με το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, αλλά με τα κλασικά μηχανικά μέρη:
Φώτα – Νο1 αιτία βλαβών για όλα τα οχήματα. Το Fiat 500e, παρότι κορυφαίο, είχε αυξημένα ποσοστά βλαβών στα φώτα πορείας.
Αναρτήσεις – Το βάρος της μπαταρίας φαίνεται να επιβαρύνει άξονες και ψαλίδια. Opel Corsa-e και Mokka-e εμφανίζουν υψηλά ποσοστά σε ηλικίες 2–3 ετών.
Φρένα – Προβλήματα σε δίσκους, ειδικά σε μοντέλα όπως το Peugeot e-208, αλλά και στα Tesla Model 3 και Y.
Τα δύο Tesla μάλιστα βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις συνολικά. Tο Model Y τερμάτισε τελευταίο με 17,3% σημαντικές βλάβες, ενώ το Model 3 εμφανίζει 13,1%. Ωστόσο και τα δύο έχουν διανύσει πάνω από 50.000 km σε μόλις 2–3 χρόνια – γεγονός που, όπως σημειώνει ο οργανισμός, επηρεάζει δικαιολογημένα το αποτέλεσμα.
Τα μοντέλα που αντέχουν στο χρόνο
Στις μεγαλύτερες ηλικίες (10–11 χρόνων), οι Mercedes A/B-Class, GLE και ML εμφανίζουν μόλις 14% σημαντικές βλάβες με μέσες χιλιομετρικές τιμές που αγγίζουν τα 170.000 km. Αντίστοιχα αξιόπιστα αποδεικνύονται τα Opel Corsa, Toyota Aygo και Fiat Panda, όλα μοντέλα που παραδοσιακά χτίζουν φήμη στο χαμηλό κόστος χρήσης.