Renault 5 και Dacia Bigster στους φιναλιστ για το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 για την Ελλάδα"

To Renault Group διεκδικεί τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 για την Ελλάδα" τόσο με το Renault 5 όσο και με το Dacia Bigster σε μια ακόμη εξαιρετική χρονιά στην χώρα μας.

Το φετινό ψηφοδέλτιο για το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα 2026" έχει έντονο άρωμα Renault Group, όπως εξάλλου ισχύει και για την ελληνική αγορά στο σύνολό της. Δύο διαφορετικά σε χαρακτήρα αλλά εξίσου σημαντικά μοντέλα, το αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech Electric και το νέο Dacia Bigster, κατάφεραν να μπουν στη λίστα των φιναλίστ, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική που έχουν χτίσει οι δύο μάρκες στη χώρα μας.

Δεν είναι τυχαίο. Μέσα σε μια χρονιά όπου 50 ολοκαίνουργια μοντέλα διεκδίκησαν μια θέση στην τελική δεκάδα, η οποία, λόγω ισοψηφίας, έγινε φέτος ένδεκα, η παρουσία δύο μοντέλων από τον ίδιο όμιλο δείχνει συνέπεια, στρατηγική και το θετικό αποτύπωμα του προγράμματος Renaulution στην πράξη.

Η Grand Automotive Hellas, επίσημη αντιπροσωπεία Renault και Dacia, βλέπει τους κόπους της να δικαιώνονται, μετά και τα πρόσφατα ρεκόρ πωλήσεων που φέρνουν το μερίδιό της κοντά στο 10%.

Ο θεσμός του "Αυτοκινήτου της Χρονιάς", ενεργός από το 2006 και απόλυτα ανεξάρτητος, συγκροτείται από 27 επαγγελματίες συντάκτες που κάθε χρόνο επιλέγουν ποιο νέο λανσάρισμα ξεχώρισε στην ελληνική αγορά. Με τέτοιο ανταγωνισμό, η διπλή παρουσία Renault Group έχει το δικό της βάρος.

Renault 5 E-Tech Electric: Η αναβίωση ενός θρύλου

Το Renault 5 επέστρεψε, πλήρως εξηλεκτρισμένο και με την αύρα ενός design icon που σημάδεψε τη δεκαετία του ’70. Το νέο 5άρι δεν κρύβει την πρόθεσή του: να κάνει την ηλεκτροκίνηση ελκυστική, άμεση και —τολμηρά— επιθυμητή.

Πάνω στη νέα πλατφόρμα AmpR Small, με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και μήκος μόλις 3,92 μέτρα, προβάλλει ως ένα ηλεκτρικό super-mini που υπόσχεται ζωηρή οδική συμπεριφορά και χαρακτήρα. Κατασκευάζεται στη βόρεια Γαλλία, ενταγμένο σε ένα ευρύτερο βιώσιμο παραγωγικό μοντέλο της Renault, και έρχεται στην Ελλάδα με αυτονομία έως 410 χλμ., ισχύ έως 150 ίππους και αρχική τιμή 22.400 ευρώ (με ΚΗ3 επιδότηση και όφελος απόσυρσης).

Σχεδιασμένο να θυμίζει αλλά όχι να αντιγράφει το πρωτότυπο Renault 5 του 1972, κουβαλάει πάνω του την ίδια φιλοσοφία. Ένα αυτοκίνητο που απαντά στις ανάγκες της εποχής και συναντά το μέλλον της μετακίνησης.

Dacia Bigster: Το προσιτό γίνεται μεγάλο

Από την άλλη πλευρά, το Dacia Bigster είναι η απτή απόδειξη ότι η Dacia δεν φοβάται να μπει στη σκληρή κατηγορία των C-SUV. Αυτό το μοντέλο συνδυάζει χώρους, στιβαρότητα, καθαρή απλότητα και πλούσιο value for money—χαρακτηριστικά που το ελληνικό κοινό έχει αποδείξει ότι εκτιμά ιδιαίτερα.

Το Bigster βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, αξιοποιεί υλικά όπως το Starkle —ανακυκλώσιμο πλαστικό με 20% περιεχόμενο ανακύκλωσης— και προσφέρεται με κινητήρες νέας γενιάς. Hybrid 155, Mild Hybrid 140, Mild Hybrid-G 140 διπλού καυσίμου, αλλά και την εντυπωσιακή έκδοση Hybrid-G 150 4x4, που εισάγει ηλεκτρική τετρακίνηση και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, μια τεχνολογία που παρουσιάζεται για πρώτη φορά παγκοσμίως. Όλα αυτά, με τιμή εκκίνησης 23.800 ευρώ.

Οι χώροι, η πρακτικότητα και η δυνατότητα να κινηθεί άνετα και εκτός δρόμου το κάνουν μια πρόταση που απευθύνεται σε όσους θέλουν "περισσότερο αυτοκίνητο" χωρίς να εκτινάξουν το budget.

Δύο διαφορετικές φιλοσοφίες, μία κοινή αξία

Renault 5 και Bigster εκπροσωπούν δύο πολύ διαφορετικές σχολές σκέψης. Το πρώτο είναι ένα ηλεκτρικό pop-σύμβολο πόλης, το δεύτερο ένα στιβαρό C-SUV με οικογενειακή λογική και δυνατό χαρακτήρα. Κάθε ένα, όμως, έχει τους δικούς του λόγους να διεκδικεί σοβαρά τον τίτλο.